Dykning på Malta - Meliha
Fra : Olskum

Dato : 20-07-07 22:01

Hej NG,

Skal til Malta mid. august. Nogen anbefalelsesværdige dykkercentrer omkring
Melihia (Hollidays)?

/Olskum

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 21-07-07 09:58

"Olskum" <dont.sp@me.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Skal til Malta mid. august. Nogen anbefalelsesværdige dykkercentrer
> omkring
> Melihia (Hollidays)?
>
> /Olskum

Vi har brugt Maltaqua hver gang vi har været der nede. Måske ikke det
billigste, men de er rigtige gode. Desuden arbejder Simone der og hun
snakker flydende dansk. De gange vi har været der, har vi købt en
"luftpakke" for en uge, så kan du dykke lige så meget som du har lyst til.
Lej en bil og hent et sæt flasker så tidligt I nu orker og tag ud og dyk.
Tag tilbage og byt flaskerne og så ud og dykke videre. Hvis de har mange
flasker i butikken, kan I muligvis låne 2 flasker med pr. dykker. Så slipper
I for at køre frem og tilbage, især en god ide hvis I skal dykke på Gozo.

Det er et stykke tid siden jeg var der sidst, men man skal hvis stadig have
en helbreds erklæring af en læge. Men det er ikke noget problem, da Maltaqua
sørger for dette. Evt. kan I få lægen til at besøge jer på Melihia Holliday
Center. Kan ikke lige huske prisen på helbreds tjekket.

I kunne jo sende en mail eller ringe. Spørg evt. efter Simone.

Hvis det skal være tæt på centret, ligger der i forbindelse med et hotel
nede ved stranden, et dykker center.

www.maltaqua.com

Hilsen Bjarne

Fra : T.H.L

Dato : 24-07-07 14:46

On 20 Jul., 23:00, Olskum <dont...@me.dk> wrote:
> Hej NG,
>
> Skal til Malta mid. august. Nogen anbefalelsesværdige dykkercentrer omkring
> Melihia (Hollidays)?
>
> /Olskum

hej

Vi er lige kommet hjem fra Malta her for 2 uger siden og vi dykkede
med seashell dive cove i mellieha, De var meget flinke, havde styr på
det, og priserne var helt fair, vi havde 5 guidede dyk og 10 på egen
hånd hvor vi havde lejet flasker (2 x 2X12) og bly af dem (vi gav ca
1700 pr person for det inkl lidt nitrox, en tur til Gozo og en tur til
Comino).

man skal bare udfylde en helbredserklæring nu dvs ingen læge.

MvH

Tina

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 27-07-07 22:05

Planlægger selv en tur i uge 35, forstår ikke den med helbredserklæring,
hvad er begrundelsen?

Hilsen Kenneth

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 27-07-07 22:21

"Kenneth Villadsen" <kenneth@kambiri.dk> skrev i en meddelelse
> Planlægger selv en tur i uge 35, forstår ikke den med helbredserklæring,
> hvad er begrundelsen?
>
> Hilsen Kenneth

Mener at vide at grunden til helbredserklæringen skyldes, at Malta på et
tidspunkt oplevede mange dykker ulykker med udenlandske dykkere. Dette
ligger mere en 25 år tilbage. De gange jeg har været der, skulle vi tjekkes
af en læge, som så godkendte os og udstedte et helbreds bevis med billede
som var valid for et år. Men som Tina skriver, er det åbenbart blevet
nemmere.

Bjarne

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 27-07-07 22:38

Bjarne Rosenkrands skrev:
> [...]
> af en læge, som så godkendte os og udstedte et helbreds bevis med billede
> som var valid for et år. Men som Tina skriver, er det åbenbart blevet

Ja regnede også godt nok med at det var en regl dernede fra, jeg var der
i 99 og fik et DSD, hvor vi ikke skulle igennem noget læge-halløj!