Dykker weekend i det sydfynske
Fra : Steffen Munch

Dato : 16-07-07 09:44

Hej

Er der nogle som har lyst til at være med til at arrangerer en dykker
weekend i fx. sidst i august eller først i september,
fredag til søndag, ved Lundeborg.

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en sådan weekend her på sydfyn og kan
tilbyde følgende i den forbindelse.

Gratis overnatning på campingplads, (egen telt eller campingvogn)
Gratis opfyldning af flasker, har bl.a en becker 300 L/min. med en 30000 L
luftbank.
Har en Rib Zodiac 6 M, så ekstra både er da velkommen. 1 km. til slæbested.
Opholds stue til fx. noget fællesspisning eller??

Vi er pt. 7 dykkere på campingpladsen, alle uden den store erfaring, men
lysten fejler ikke noget.

Så er I friske på dette, så lad os lave en kanon weekend for dykkere og
familier.
Så kontakt på mail til dyk@knarreborg.dk

Ps. dem som har lyst kan jo også stå på vandski, køre cross eller ??????

Godt dyk til alle.

Fra : Steffen Munch

Dato : 16-07-07 09:59

Campingpladsen
www.knarreborg.dk

Fra : Alan

Dato : 19-07-07 20:10

Hej Steffen

Din ide er god, men du har 4 torpedobåde at byde på intet andet. Du
skal i Storebælt før der kommer noget der er dykbart, og det er langt
i en RIB.

Hvis man er helt nybegynder, så er torpedobådsvragene rimelige
interesante men ellers ?

Jeg kan se på hjemmesiden at du og din campingplads er godt udrustet
mht. kompressor etc. Jeg tror at du får mere ud af at henvende dig til
det tyske marked, ellers skal du flytte campingpladen til Bagenkop
hvor søgningen helt sikkert vil være større.

Mvh Alan Olsen
Sportsdykkerklubben Delfinen Svendborg

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 20-07-07 08:07

Hejsa

> Din ide er god, men du har 4 torpedobåde at byde på intet andet. Du
> skal i Storebælt før der kommer noget der er dykbart, og det er langt
> i en RIB.

Hvor trist. En ø uden vand omkring Er der ingen vragdyk, er der
ingen vragdyk af interesse eller mener du slet ikke at der er nogen
dykkermuligheder i nærheden (fx stranddyk)?

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Alan

Dato : 20-07-07 09:12

Hej Lars

I hele det område der ligger mellem Langeland og Fyn er der desværre
kun de 4 torpedobåde. Der ligger nogle teglvrag ved Lundeborg, men det
kræver et trænet øje at se det drejer sig om vrag.

Mht. stranddyk så har du da ret, hvor der er vand kan der dykkes.

Alt i alt, set med mine øjne er området temmelig uinteressant. Og da
der ikke er kommet flere indlæg i denne tråd, så kunne det se ud som
om at andre også er af den opfattelse, for tilbuddet fra
Campingpladsen er der ikke noget i vejen med.

Mvh Alan

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-07-07 18:22

Alan wrote:
> Hej Lars
>
> I hele det område der ligger mellem Langeland og Fyn er der desværre
> kun de 4 torpedobåde.

nå!!!

Har du prøvet google earth med vrag-overlay fra vragguiden

Fra : Alan

Dato : 24-07-07 09:14

Jeg ved godt at der er positioner i vragguiden som indikerer at der
skulle være flere vrag i området, men meget er hævet/fjernet, og
resten er ikke fundet. Jeg bor i området, og har i de sidste mange år
søgt efter meget af det. Vi har 4 torpedobåde og 2 teglvrag ved
Lundeborg. De flyvemaskiner som ligger i området er sprængt i stykker,
vi finder typisk dele som er 10 * 10 cm.
Men skulle der være nogen der ligger inde med nogle sikre wgs84
positioner så modtager jeg dem da gerne.

Mvh Alan