Hvilken dragt ved dykning i Mexico (Cozume~
Fra : Laskedyret

Dato : 14-07-07 12:47

Er en shorty nok eller skal jeg have min 5mm heldragt med? Jeg plejer
at kunne klare mig med en shorty i Sharm i oktober

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 13:30

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er en shorty nok eller skal jeg have min 5mm heldragt med? Jeg plejer
> at kunne klare mig med en shorty i Sharm i oktober

Ifølge min erfaring er en 3 mm heldragt ideel til tropisk dykning.
Hverken for varm eller for kold - og så beskytter den mod småuheld.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 14-07-07 13:44

Laskedyret wrote:
> Er en shorty nok eller skal jeg have min 5mm heldragt med? Jeg plejer
> at kunne klare mig med en shorty i Sharm i oktober

I november sidste år var vandet omkring 30 DEG C, i Playa del Carmen, og
jeg havde en 3,5 mm heldragt på, uden hætte eller handsker, og det var
ok, men blev køligt sidst på ugen (3-4 dyk om dagen hver dag). En 5 mm
heldragt tror jeg vil være rar, i sær hvis I skal dykke meget. En hætte
kunne også være en god ide, bl.a også for at undgå øreinfektion.

Hvis det bliver for varmt, kan du jo blot lukke noget koldt vand ind.
Sværere, hvis dragten er for kold på forhånd.

-Ole

Fra : Bock

Dato : 14-07-07 15:19

Ole Michaelsen skrev:

> [...]
>
> Hvis det bliver for varmt, kan du jo blot lukke noget koldt vand ind.
> Sværere, hvis dragten er for kold på forhånd.

Hej.

Kommer lige derfra og p.t. er en 3 mm heldragt fin.

Mange dykker i shorty når de er i havet og så i heldragt når de er i
Cenoterne, jeg syntes dog at det er rart med heldragten begge steder.

Også til Cenote dykning.

mvh Lars

P.S. Dive Mike er et ok dykker center... http://www.divemike.com/

Fra : HKN

Dato : 19-07-07 10:57

Jeg ville tage en 5mm med, hvis du sigter efter mere end 2 dyk pr.
dag.

-Henrik

Fra : Jimmy

Dato : 24-08-07 21:48