Snorkeludstyr til aboslutte nybegyndere...
Fra : Sparre

Dato : 14-07-07 12:24

Hejsa

Min lillebror og jeg var i påsken med hele den pukkelryggede familie
en uge i Egypten (Hurghada), men da vi skulle nå en masse "must see"
seværdigheder nåede vi ikke at få snorklet og set på koralrev og des
lige.

Nu drager vi så derned igen om ikke så længe og skal bo på et all-
inclusive hotel hvor der er koralrev lige uden for døren så at sige.

Ingen af os har for alvor prøvet at snorkle på den måde før, men har
da haft snorkel og maske på ved tidligere lejligheder. Vi glæder os
meget, men skal jo ha fat i noget udstyr.

Men hvad skal vi købe og hvor? Vi er nok ikke interesserede i at
investere en formue, men vil på den anden side også gerne have noget
der dur og ikke et eller andet skrammelsæt fra Bilka.

Hvad kan I foreslå til sådan et par nybegyndere? Hvad har vi brug for?

--
Christian

Fra : Plasmon

Dato : 14-07-07 12:53

On 14 Jul., 13:23, Sparre <spar...@gmail.com> wrote:
> [...]
> der dur og ikke et eller andet skrammelsæt fra Bilka.
>
> Hvad kan I foreslå til sådan et par nybegyndere? Hvad har vi brug for?

Hvis du ikke vil have det helt billige, skal du nok besøge din lokale
dykker butik/center, og købe noget af det billigere udstyr. I skal jo
nok bruge en maske, snorkel, og et finner(svømmeføder) til helfod.
en billig maske koster ca. 200 - 400 kr og finner koster nok 500 -
1000 kr. så kan i jo overveje om i skal have en harpun, kniv og sådan
lidt ekstra.

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 14-07-07 13:17

Biltema har et sæt, maske og snorkel til 199,-
Det er trods prisen ganske god kvalitet, men de har sikkert heller ikke
de store avancer som dykkercenteret har.

Jeg ville ikke ofre 1000,- før jeg var sikker på at det var noget.
Finner er ikke et must på første tur.

God tur og god fornøjelse.

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 14-07-07 13:19

Uden merpris kommer der her et link
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=93206

Fra : Sparre

Dato : 14-07-07 14:04

Mange tak for svarene, jeg regner også med at det i første omgang
ender med et godt maske/snorkel sæt.

Hvor skal man hen i det Midt-/Østjyske for at finde en god biks. Det
vil nok være en god idé lige at prøve et par masker inden vi endeligt
køber noget.

Hotelbeskrivelsen foreslår noget fodtøj til de første par meter da
"korallerne" starter helt inde ved vandkanten, er det nok med et par
gamle kondisko, eller fås der noget mere specielt til den slags. Kunne
godt forestille mig at det er ret træls i længden at plaske rundt i et
par tunge sko :)

--
Christian

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-07-07 14:32

> [...]
>Hvor skal man hen i det Midt-/Østjyske for at finde en god biks. Det
>vil nok være en god idé lige at prøve et par masker inden vi endeligt

http://www.dykmag.net/dk/docs/j_dykguiden/dykguiden_centre_dk_jyll.php
Her er lidt at vælge imellem.

Prøv lidt udstyr, se om sagerne føles komfortabelt.
Og se på om serviceniveauet / betjeningen er som der svarer til dine
forventninger.

Fra : Jan Peterson

Dato : 14-07-07 16:10

[...]

Hej
Man kan da godt snorkle uden finner, men du bliver hurtigt træt af ikke at
kunne komme hurtigt omkring.
Jeg vil derfor anbefale et par dykkersko plus hælremsfinner i stedet for
helfodsfinne. Dykkerskoene er fint anvendelige herhjemme også som badesko
eller til at snorkle med på stenede strande. Hælremsfinnen er lettere at
tage på end helfodsfinnen.
Snorkel: køb det billigste (ikke farligt legetøj) du kan finde.
Maske: Du er nødt til at prøve masken: Om den slutter tæt i ansigtet. Også
ved snorkling er det irriterende med en maske der ikke slutter tæt. Derfor
må du ind i en butik hvor du kan prøve forskellige masker: Sæt masken løst
på ansigtet uden at have remmen om nakken. Ånd ind. Hvis masken så at sige
suger sig fast, altså at der ikke trænger luft ind så den falder af, så
skulle den slutte tæt. Men det ved de i en ordentlig butik
Husk at spytte i masken - altså ikke når du prøver dem i butikken.
Hvis du skal snorkle i Syden, så husk minimum T-shirt samt BLOKKER på baglår
og lægge og i nakken, ellers får du en solskoldning, som du først opdager,
når det er for sent.

Jan Peterson

Fra : Sparre

Dato : 14-07-07 17:11

On 14 Jul., 17:10, "Jan Peterson" <jan.peter...@xxxxxxxxxxemail.dk>
wrote:

> Hvis du skal snorkle i Syden, så husk minimum T-shirt samt BLOKKER på baglår
> og lægge og i nakken, ellers får du en solskoldning, som du først opdager,
> når det er for sent.

Ja, sidst vi var der fik jeg en solskolning der sagde spar to, det kan
min bror bekræfte hvis han ellers læser med her Hold kæft hvor var
jeg rød....og jeg plejer ellers ikke at blive solskoldet OVERHOVEDET!

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 19:45

Når i har fået anskaffet udstyret så husk at øve jer i at bruge det
hjemmefra. Tag fx på besøg i svømmehallen (her er det ikke altid man må
bruge snorkel, men hvis man aftaler det med livredderen får man som regel
lov.). I kan også tage til stranden og øve jer.

Det er meget ubehageligt at få vand i øjnene og at sluge vand i Rødehavet.
Så det er en god ide at være fortrolig med udstyret allerede hjemmefra.

Mvh.
A.