Priser ilt og helium
Fra : René Kofoed

Dato : 05-07-07 15:56

Hej alle

Jeg har en oplevelse at vi giver meget forskellige priser for ilt og helium
også selv om vi køber ved samme firma.
Det kunne være interessant hvis i ville melde ind hvad i giver så vi kunne
se om der er nogle der er fordårlige til at handle.
Vi giver i klubben 308,- +moms for 50l ilt, helium er det så lang tid siden
at jeg ikke kan huske det. Vi køber ved Yara.
Hvad giver i???

MVH

René

Fra : cc

Dato : 05-07-07 22:04

"René Kofoed" <rene@ko-foed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi giver i klubben 308,- +moms for 50l ilt, helium er det så lang tid
> siden at jeg ikke kan huske det. Vi køber ved Yara.

Vi giver for ilt 309,54 + moms og helium kr. 1925,12 + moms også hos Yara.

Helium er steget ganske gevaldigt.

vh
Claus
Dykkerklubben Marsvinet-Lillebælt

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-07-07 07:49

"cc" <cc_sepFJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ilt, helium er det så lang tid
>
> Vi giver for ilt 309,54 + moms og helium kr. 1925,12 + moms også hos Yara.

Det er jo nok fordi at de bedre priser blev oprindeligt forhandlet på
grundlag af et ret stort gasflow. Da de oprindelige gasaftaler blev indgået
var det med enkeltpersoner eller butikker som var meget aktive og dermed var
attraktive for gasselskaberne at have som kunder. Nu er der en urskov af
ikke specielt aktive klubber, enkeltpersoner som kun bruger en smule til sig
selv og butikker som nærmest kun har noget på lager af princip. Så kan det
da ikke undre at gasselskaberne vælger at sige "fuck dem, de er jo fulde af
fup - vi sætter priserne opad imod de normale markedsvilkår"
Hvorfor skulle Yara, Hede Nielsen, Aga og Air Liquide være sponsor for dansk
dykning? Det er jo en forretning de driver, ikke en gavebod.
De der aftager mere end minimumskravene hver eneste år, har stadigt gode
priser. Men de får sværere ved at fastholde dem i forhandlingerne, fordi der
er for mange feriedykkere der har en aftale, men køber 10 flasker om året.

Løsningen er enkel; hvis man vil have det ændret så sæt forbruget kraftigt i
vejret, se at komme i gang med noget dykning.

Fra : Allan Jensen

Dato : 06-07-07 08:35

....ja og hvis vi kører noget mere i bil, vil benzinprisen helt sikkert også
falde

Du som for længst har hævet dig over "feriedykker" niveau, hvis du virkelig
dykker så meget som du her forsøger at give indtryk af, hvorfor disker du så
ikke op med billeder med lidt mere "kød på"?

Da jeg var inde på din hjemmeside forleden, var det mit indtryk at du var
holdt op med at dykke

mvh. Allan Jensen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-07-07 09:26

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> disker du så ikke op med billeder med lidt mere "kød på"?
>
> Da jeg var inde på din hjemmeside forleden, var det mit indtryk at du var

Ja Allan jeg lagde godt mærke til at der var besøg fra DJØF i arbejdstiden
på min hjemmeside. Jeg har ikke opdateret den længe, har været ret utilfreds
med den løsning som min udbyder har mht automatisk kompression af billeder
der bliver uploaded. Det ser ud ad helvede til.
Så derfor har jeg stille og roligt bygget et nyt site op. Nu har jeg bare
kvaler med at få vristet mit domænenavn væk fra den gamle udbyder og sat det
over på den nye. Så jeg har købt en .info adresse der begynder at virke om
et par dage. Så burde besøgende forhåbentligt blive sendt via .com og .info
adressen.

> ...ja og hvis vi kører noget mere i bil, vil benzinprisen helt sikkert
> også falde

Hvis man har forhandlet en reduceret pris ud fra en forventning om volumen -
så ja.
Firmaet jeg arbejder for bruger 8-12.000L diesel i døgnet, du tror vel
heller ikke at de betaler almindlig liste pris.

Alle aftaler der baserer sig på volumen vil til sidst blive justeret hvis
man ikke opfylder forventningerne. Det er der ikke den store mystik i.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-07-07 08:20

Hej,

On 6 Jul., 08:49, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:
> Løsningen er enkel; hvis man vil have det ændret så sæt forbruget kraftigt i
> vejret, se at komme i gang med noget dykning.

Man skal bare forhandle sig til en bedre pris, prisen ændre sig ikke
automatisk om man køber 10, 20 eller 30 flasker HE. Jeg vil sige at
man skal shoppe lidt rundt hos de gas selskaber der findes i ens
lokalområde og hvis der kun er én jamen så må man takke og bukke for
de priser man kan få lov at betale. I københavn er der mange, så der
får man bedre priser.

mvh
Jonas