Dykning på Sicilien
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 02-07-07 12:35

Hej

Er blevet sendt afsted på konference i forbindelse med arbejde til
Giardini Naxos på øst siden af Sicilien (lige ved siden af Etna).
Overvejer efter konference at holde lidt ferie dernede.

Nogen der har været der og dykke ? Meste interesseret i fridykning,
men et par gode flaskedyk er da også ok.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Marianne Larsen Brix

Dato : 14-07-07 22:27

Hej Michael,
jeg har boet på Sicilien et par år og har med stor fornøjelse
dykket med
http://www.diveniketaormina.com/en/frames.htm
Det har dog været flaskedykning, men lur mig om ikke de måske
kan hjælpe dig med lidt fridykning.
Lige i udkanten af Naxos ligger for øvrigt den berømte
swimmingpool/restaurant fra "The Big Blue" - dén med
pastasekvensen og den berømte champagnescene - hvis du ellers
kender filmen....?
Rigtig god fornøjelse på den dejlige ø.
Marianne
Dykkergaarden Bornholm

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 18:32

"Marianne Larsen Brix" <mail@dykkergaarden.dk> wrote in message
> [...]
> swimmingpool/restaurant fra "The Big Blue" - dén med
> pastasekvensen og den berømte champagnescene - hvis du ellers

iflg kilder på nettet er den delvist filmet på den græske ø Naxos og pasta
scenen i Taormina, eller ?

"Roberto! Mio palmo!"

The Big Blue

Tidligere var det andre locations der lokkede turister rundt på eventyr på
øen. Kultfilmen fra 1988 om dykkerne Enzo og Jacques, Big Blue (Le Grand
Bleu) blev blandt andet indspillet i området omkring Taormina. I årevis
strømmede fanatiske dykkere og filmentusiaster til luksushotellet San
Domenico for at komme indenfor. Hotellet var rammen om verdensmesterskabet i
filmen og det var der dykkerne boede. Den berømte pasta-scene hvor Enzos mor
kommer og afbryder pasta-spisningen, blev i virkeligheden optaget på Hotel
Capo Taormina. og de små gader og stræder i Taormina var en glimrende ramme
om flere af filmens scener.

Fra : Marianne Larsen Brix

Dato : 17-07-07 07:06

Ja, det lyder rigtigt. I hvert fald er pasta- og pool scenerne
optaget på hotellet i udkanten af Naxos. Og resten af filmen er
sikkert stykket sammen af optagelser fra alverdens steder:)
www.dykkergaarden.dk