Dykning i Thailand
Fra : Kasper

Dato : 17-06-07 16:55

Hej NG. jeg skal til Krabi,Thailand i juni/juli måned. Er der nogen der kan
dele ud af lidt erfaringer her på denne årstid. Jeg tænker på sigbarhed,
strøm, generalle forhold, priser osv.

Evt noget dykker sted derovre man bare skal se..

Jeg påtænker på selv at tage udstyret med, hvis jeg kan finde en fornufig kg
pris for bagage overvægt med Thaiairways. Det er ikke lykkedes mig endnu,
men kan kun konstatere det koster 225 kr/kg overvægt ud over de 20+7 kg man
må have med. Burde der ikke være en dykker/golf pakke?!? erfaringer her er
også velkomne..

vh. Kasper

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 17-06-07 19:36

"Kasper" <kasper.elsborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endnu, men kan kun konstatere det koster 225 kr/kg overvægt ud over de
> 20+7 kg man må have med. Burde der ikke være en dykker/golf pakke?!?

Det kan altså godt lade sig gøre inden for de 20+7, at have udstyret med,
selvfølgelig minus flaske og bly. Selvfølgelig hvis du er ivrig undervands
fotograf, så kan det blive et problem. Det er jo ikke de store vinterjakker
som kommer til at veje i bagagen

Hilsen Bjarne

Fra : Kasper

Dato : 17-06-07 20:24

Nej det regner jeg heller ikke med, at det er ski overtøjet der skal med
men jo.. fotogrejet fylder meget..

Jeg har desværre hørt at på denne årstid (jun/jul) det skulle være en del
plumret og usigtbar på den kyst.. nogen erfaringer der?

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-06-07 20:45

"Kasper" <kasper.elsborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Jeg har desværre hørt at på denne årstid (jun/jul) det skulle være en del
> plumret og usigtbar på den kyst.. nogen erfaringer der?

Yepper,

Glem vestkysten på denne årstid. Chancen for at kunne sejle ud fra Krabi/Ao
Nang er meget lille. Tag til Koh Tao i stedet, hvis det absolut skal være
Thailand i juni/juli.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : michaelwallentin@gma~

Dato : 04-07-07 05:47

Hey Thomas

Nu er det måske lidt sent at svare, men her en lille kommentar til
Thomas. Lav-sæsonen på vest kysten af Thailand giver absolut gode
muligheder for at dykke. Vi har endnu ikke aflyst nogle afgange her i
AoNang i år og forholdene er præsic ligeså gode nu som de var i høj-
sæsonen. Sidste lav-sæson måtte vi aflyse 8 dage i tiden fra 1. maj
til 31 oktober, hvilket ikke kan siges at være meget. Fra Phuket ved
jeg, at der gælder det samme. Ingen aflysninger og god dykning. Sidste
sæson havde de kun 2 dage med aflysninger.
Det er klart at vejret kan skifte her og på Phuket og det gør det. Det
vil sige, at risikoen for at komme til Krabi, hvor det regner og
blæser absolut er til stede, men normalt er det over i løbet af et par
dage. Sigten her i området varierer fra nogle meter til omkring 20
meter. Strømforholdene er bestemt af tidevandet men er alt fra
ingenting til moderat.
Priserne i AoNang er de samme. 2.500 baht for 2 dyk ved de lokale øer
og 2.900 baht for 2 dyk ved Phi Phi øerne. Du kan få bungalows ned til
200-300 baht per dag. Du-I er velkommen til at skrive hvis i gerne
vil have lidt flere oplysninger fra en som er på stedet.

Michael

info@kontiki-krabi.com
http://www.kontiki-krabi.com