Så fik jeg købt min første MC..
Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-07-01 02:05

Efter at have bestået køreprøven for ca. 4 uger siden, er jeg nu også den
lykkelige ejer af en Yamaha XS400 Seca.
Og med det vejr vi har nu, bliver der kørt lidt omkring..

Jeg har lige et spørgsmål til jer:
Motorcyklen er ret pæn, men malingen på motoren ser noget 'slidt' ud.
Køleribberne på cylindrene har været sorte, men mange steder er den slidt
af, så man ser metallet. Er der nogen god måde at få det sort på igen? - Jeg
vil ikke så gerne gøre kølingen ringere, og hvis jeg ikke er sikker på det,
kan jeg sagtens leve med, at den ikke er helt sort.

Og så vil jeg lige til slut høre, om der er arrangeret nogle fælleskørsler i
nærmeste fremtid i Fredericia eller omegn?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RpR

Dato : 07-07-01 02:32

> [...]
det,
> kan jeg sagtens leve med, at den ikke er helt sort.

Ovnlak =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Juel

Dato : 07-07-01 11:12

Tilykke med den, det er jo verdens bedste MC )) (gad vide om jeg siger
dette pga. at jeg selv har en)
Mine cylindre er også blanke se evt billeder på http://StarChild.dk , og så
lige et råd check lige dine membraner i kaburtorene, og se om de er slidt
ned ! altså om der er huller i, de er et svagt punkt på seca'en, tjaa vel på
alle cykler med membraner i kaburatorene.
Held og lyke med dig Seca, vi er efterhånden en god snes stykker der har
400ccm Seca i DFM
Omend det ikke er alle der kan køre ;o(((

Mvh
Morten
XS400 Seca **med død højrecylinder**
Golf II ** snart med 1000W anlæg**

Fra : Morten Juel

Dato : 07-07-01 11:15

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-07-01 11:56

> Mine cylindre er også blanke se evt billeder på http://StarChild.dk

Ja, hvis de så bare var det.. De har jo været malet sorte før, så nogle
steder er den blank, andre steder sort..

Og så lige et spørgsmål til.. Hvilken benzin kører du (og jer andre med
Seca) på? Ham jeg købte den af, havde altid kørt på blyholdig benzin, men
jeg mener da klart at den skulle kunne køre på blyfri. Spørgsmålet er bare
om jeg skal køre blyfri 95, eller om jeg kan gå helt ned til blyfri 92?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 08-07-01 01:06

> Ja, hvis de så bare var det.. De har jo været malet sorte før, så nogle
> steder er den blank, andre steder sort..
hehe nårh ja )

> [...]
> om jeg skal køre blyfri 95, eller om jeg kan gå helt ned til blyfri 92?
Min går på 95blyfri, jeg har ikke manualen liiige på mig men jeg skal da se
hvad den siger om vi kan gå ned på 92oct

Mvh
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-07-01 22:43

> Min går på 95blyfri, jeg har ikke manualen liiige på mig men jeg skal da
se
> hvad den siger om vi kan gå ned på 92oct

Jeg snakkede med en anden Seca ejer, og han havde altid kørt på 92 blyfri
uden problemer, så det gav jeg den idag. Den har da nok kørt ca. 30km siden
uden at jeg kunne mærke forskel. Nu må vi se, om den reagerer på det i det
lange løb, men det gør den forhåbentligt ikke.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-07-01 15:23

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev:
........................blahblah ................
> Morten
> XS400 Seca **med død højrecylinder**
> Golf II ** snart med 1000W anlæg**

Du kan da ikke forvente at vi kan have ondt af dig, når du ikke engang vil
bruge et par tusinde på en ny motor, istedet for at købe larm til bilen ;-[
*tsk-tsk*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : RpR

Dato : 08-07-01 16:21

> [...]
> bruge et par tusinde på en ny motor, istedet for at købe larm til bilen

Den eneste lyd man behøver kommer da fra motoren, ikke? Findes der andet? =)

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-07-01 21:29

> Den eneste lyd man behøver kommer da fra motoren, ikke? Findes der andet?
=)

> --

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Øhhmmm.... det kommer vel an på om man kan høre sin motor for det
rabalderrør der hænger på siden af modellen
Men ellers JA.. Motorlyd er den eneste lyd man behøver.... for ikke at
tale om glæden ved at hænge på sit dyr... lugten af brændt benzin.. vinden
ind under hjelmen og blæse lidt i skægget..

Fra : RpR

Dato : 09-07-01 00:12

> [...]
> tale om glæden ved at hænge på sit dyr... lugten af brændt benzin.. vinden
> ind under hjelmen og blæse lidt i skægget..

Det er vel nærmest potten / indsugningen der skaber lyden, ikke? =)

Men jeg har måttet opgive mit projekt med at dæmpe den monotone brølen der
kommer fra karburatoren på min Derbi... Det er da ganske sejt at køre rundt
på en øvert der lyder som en 125'er bane maskine, men i det daglige bliver
man træt af lyden :/

Havde ellers lavet et hjemmefusket luftfilter bestående af en Pepsi dåse og
noget twist til at tage lyden, og den lyd da enormt godt indtil jeg gav gas,
så smuttede twisten ind i den strømpesok jeg brugte som filter.. =)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-07-01 22:30

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev:
> [...]
gas,
> så smuttede twisten ind i den strømpesok jeg brugte som filter.. =)

*GRILL* *GRILL* *GRILL*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 01:12

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk> skrev i en

> Motorcyklen er ret pæn, men malingen på motoren ser noget 'slidt' ud.
> Køleribberne på cylindrene har været sorte, men mange steder er den
> slidt af, så man ser metallet.

Det er normal design at kanten af køleripperne er slebne, så
aluminium'et er synligt og efterlader en tydelig understregning af
kølerippernes eksistens _ Det er ikke dét at du misforstår??

> Er der nogen god måde at få det sort på igen?

Ovnlak - som allerde nævnt af RpR!

> Og så vil jeg lige til slut høre, om der er arrangeret nogle
> fælleskørsler i nærmeste fremtid i Fredericia eller omegn?

I "klubben" (=MC Chaufførerne) køres der hver onsdag!
De seneste to gange har enkelte D.F.M'ere mødtes ved Klubben inden en
kortere fællestur på vej til kaffetræffet ved Karoline-cafeteriet i
Middelfart!
Eftersom dette arrangement foregår hver sidste søndag i måneden, bliver
næste tur ikke før d. 29.

Mail mig evt. hvis du trænger til et "introduktions-kursus" i: "lokal
mc-klub"

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 08-07-01 21:27

> [...]
> Middelfart!
> Eftersom dette arrangement foregår hver sidste søndag i måneden, bliver

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Aaaarrggghhh.... og der er jeg ikke engang kommet hjem fra det varme syd
endnu.. og sidst gik jeg også glip af det.... For pokker

--
MVH.
Jon larsen. Med lidt sure miner....

Fra : Lone

Dato : 09-07-01 10:45

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have bestået køreprøven for ca. 4 uger siden, er jeg nu også den
> lykkelige ejer af en Yamaha XS400 Seca.
> Og med det vejr vi har nu, bliver der kørt lidt omkring..

Til lykke med cyklen Martin.

Med venlig hilsen
Lone