Vægttavler på gulpladebil
Fra : DerGolf

Dato : 02-08-07 21:02

Hej NG!
Jeg skal til syn med en Golf GTD fra 88. Den har træk og er en gulpladebil.
Er der krav til vægtavler på sådan et køretøj?
mvh Michael

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-08-07 21:08

"DerGolf" <nospam@dbmail.dk> skrev :

>Er der krav til vægtavler på sådan et køretøj?

Ja. de skal forefindes på begge sider af bilen
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap02.pdf

afsnit 2.02.024 dækker din bil

--
Jan_stevns

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-07 18:09

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. de skal forefindes på begge sider af bilen

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledni
nger/Syn_og_omsyn/kap02.pdf

Sålænge end ikke Folketinget er enige med sig selv om, hvad der skal stå, må
man da med rette i denne tid kunne køre rundt uden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-08-07 21:05

"DerGolf" <nospam@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
> Jeg skal til syn med en Golf GTD fra 88. Den har træk og er en
> gulpladebil.
> Er der krav til vægtavler på sådan et køretøj?

Ja. De skal være der.

- Martin

Fra : DerGolf

Dato : 02-08-07 21:11

> Hej NG!
> Jeg skal til syn med en Golf GTD fra 88. Den har træk og er en
> gulpladebil.
> Er der krav til vægtavler på sådan et køretøj?
> mvh Michael

Og hvor kan jeg evt. købe nogen? Her tænker jeg på Højer Thansen eller
lignende.....
mvh M.

Fra : joke

Dato : 02-08-07 21:15

"DerGolf" <nospam@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvor kan jeg evt. købe nogen? Her tænker jeg på Højer Thansen eller
> lignende.....
> mvh M.
Jeps som de andre skriver der skal vægtavler på en gulpladebil, dog vil den
blive betinget
godkendt hvis de mangler.

Har netop haft min til periodisk syn og nedvejning og der fik jeg min
betinget godkendt, så nu er vægttavlerne kommet på.

PS. kan købes ved de fleste autoforhandlere

hilsen

Johnny

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-08-07 12:08

> Jeg skal til syn med en Golf GTD fra 88. Den har træk og er en
> gulpladebil.
> Er der krav til vægtavler på sådan et køretøj?

1. Ja, der er krav om at de skal være der. De skal være i en kontrastfarve
til baggrunden.

2. De kan købes hos Høyer / Thansen. Thansen har dem ikke nødvendigvis på
lager, mens det er en standard lagervare hos Høyer.

Troels

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 06-08-07 10:01

Hej Michael.
Ja. gule plader=vægttavler, uanset hvilken gulpladebil..
mvh.

--
JJ