Suzuki
Fra : Frøken Jensen

Dato : 02-08-07 19:27

Hej gruppe.

Er der tilfældigvis nogle af jer der ved, hvor jeg kan finde oplysninger om
sikkerhed (eller mangel på samme) omkring Suzuki Alto og Suzuki Ignis ?

På forhånd tak.

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-08-07 21:05

Frøken Jensen wrote:
> Hej gruppe.
>
> Er der tilfældigvis nogle af jer der ved, hvor jeg kan finde oplysninger om
> sikkerhed (eller mangel på samme) omkring Suzuki Alto og Suzuki Ignis ?

Hos Folksam?

http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

Fly

Fra : Frøken Jensen

Dato : 02-08-07 22:42

On 02/08/07 22:05, in article 46b237e3$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> Hos Folksam?
>
> http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf
>
> Fly

Der fandt jeg ikke noget, men ideen var god!:)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-08-07 21:09

Frøken Jensen <cdjjura@hotmail.com> writes:

> [...]
> sikkerhed (eller mangel på samme) omkring Suzuki Alto og Suzuki Ignis ?

Ser ikke ud til at være testet i euro-NCAP (www.euroncap.com). Der er
kun listet fem Suzukier:

Swift 2005: 4 stjerner
SX4 2006: 4
Baleno 1998: 1.5 (dvs. motoriseret ligkiste..)
Gr.Vitara 2007: 4
Gr.Vitara 2002: 3

Fra : Frøken Jensen

Dato : 02-08-07 22:45

On 02/08/07 22:08, in article x21welem23.fsf@viggo.kubism.ku.dk, "Peter
Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> Swift 2005: 4 stjerner
> SX4 2006: 4
> Baleno 1998: 1.5 (dvs. motoriseret ligkiste..)

Ja, men jeg tænkte at nogle motormagasiner mv. måske havde smadret et par
stykker for at se hvad de kunne og navnlig ikke kunne holde til...jeg mener
ikke bilerne er noget særligt værd, navnlig ikke alto - men vil gerne vise
min mor (som er ejer af en sådan) noget på skrift, da forhandleren har
forsikret hende om, at det sikkerhedsmæssigt bare er tip top!!!

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-08-07 23:05

Frøken Jensen wrote:

> [...]
> min mor (som er ejer af en sådan) noget på skrift, da forhandleren har
> forsikret hende om, at det sikkerhedsmæssigt bare er tip top!!!

Kan du ikke komme til at læne dig op af den? Så kan hun læse det i bilen.

Fly

Fra : Frøken Jensen

Dato : 02-08-07 23:41

On 03/08/07 0:05, in article 46b25416$0$90270$14726298@news.sunsite.dk, "Fly
Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> Kan du ikke komme til at læne dig op af den? Så kan hun læse det i bilen.
>
> Fly

???? Fordi den vælter hvis jeg læner mig op ad den, eller hvad mener du ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-08-07 07:29

Frøken Jensen wrote:

> ???? Fordi den vælter hvis jeg læner mig op ad den, eller hvad mener du ?

Buler i blikket.

Fly

Fra : Frøken Jensen

Dato : 03-08-07 10:14

On 03/08/07 8:28, in article 46b2ca0d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk, "Fly
Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> Buler i blikket.
>
> Fly

*lol*

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-08-07 14:43

On Fri, 03 Aug 2007 08:28:46 +0200 Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
sent the following smoke signals:

>Buler i blikket.

Hvilket godt kunne misforstås...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-08-07 21:49

On 2 Aug., 22:08, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:

> Ser ikke ud til at være testet i euro-NCAP (www.euroncap.com). Der er
> kun listet fem Suzukier:
>
> Swift 2005: 4 stjerner
> SX4 2006: 4
> Baleno 1998: 1.5 (dvs. motoriseret ligkiste..)
> Gr.Vitara 2007: 4
> Gr.Vitara 2002: 3
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalga...@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Baleno klare sig noget bedre ifølge Folksam end hvad EuroNCAP regnede
med.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Frøken Jensen

Dato : 02-08-07 22:46

On 02/08/07 22:48, in article
1186087726.449618.120270@m37g2000prh.googlegroups.com, "Kim Kristensen"
<kim01@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

> Baleno klare sig noget bedre ifølge Folksam end hvad EuroNCAP regnede
> med.
>
> Med venlig hilsen Kim

Tak - ja, jeg synes også Baleno ser ok ud, men det er desværre en alto min
mor har købt sig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-07 05:24

Frøken Jensen skriver:

> Tak - ja, jeg synes også Baleno ser ok ud, men det er desværre en alto min
> mor har købt sig.

Så er det jo for sent, hvis hun allerede har købt den.

For øvrigt: Mage til smadderkase skal man eddermanme lede længe efter.
Jeg havde snuppet en lille Peugeot i stedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frøken Jensen

Dato : 03-08-07 10:14

On 03/08/07 6:24, in article 46B2ADE4.D9D84174@du.kan.finde.den, "Klaus D.
Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Frøken Jensen skriver:

> Så er det jo for sent, hvis hun allerede har købt den.

Jo, men hun er påståelig og vil gerne vise hende, at hun skal vælge
anderledes næste gang!

> For øvrigt: Mage til smadderkase skal man eddermanme lede længe efter.
> Jeg havde snuppet en lille Peugeot i stedet.

Enig - jeg har selv snuppet en stor Peugeot

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-07 11:22

"Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak - ja, jeg synes også Baleno ser ok ud, men det er desværre en alto min
> mor har købt sig.

Here we go again, "Folksam" bygger på indrapporterede ikke-repeterbare
uheld. Så hvis der aldrig har været et uheld, hvor den har været udsat for
worse case, vil den klare sig fint. Og da den nok ikke er voldsomt
repræsenteret i S., er der heller ikke mange uheld at lave statistik på ;).

Fra : Frøken Jensen

Dato : 03-08-07 18:13

On 03/08/07 12:22, in article 46b301ac$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
> worse case, vil den klare sig fint. Og da den nok ikke er voldsomt
> repræsenteret i S., er der heller ikke mange uheld at lave statistik på ;).

Ja, ja, men jeg ville heller aldrig købe Suzuki selv - jeg stoler ikke på
dem.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-08-07 21:13

Frøken Jensen <cdjjura@hotmail.com> writes:

> Ja, ja, men jeg ville heller aldrig købe Suzuki selv - jeg stoler ikke på
> dem.

Hmm. Jeg har da vist egentlig stadig til gode at høre nogen sige
rigtig grimme ting om den nye Swift. Og der er da vist solgt nogen
stykker af dem på verdensplan, så man skulle tro at der var erfaringer
nok.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-08-07 21:57

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtig grimme ting om den nye Swift. Og der er da vist solgt nogen
> stykker af dem på verdensplan, så man skulle tro at der var erfaringer

Jvf. tråden om prestige er der nogen som aldrig kommer videre. Så selv om
rust, notorisk brug af tandrem, dyser som "brænder fast" etc. etc., sælge
de masser af biler til folk uden teknisk indsigt/ som ikke ved bedre.

Fra : Benny

Dato : 04-08-07 03:14

> Jvf. tråden om prestige er der nogen som aldrig kommer videre. Så selv om
> rust, notorisk brug af tandrem, dyser som "brænder fast"

Mercedes Vito????
Knuste en gang et topstykke til sådanne. Dyserne var nærmest smeltet sammen
med toppen.

etc. etc., sælge
> de masser af biler til folk uden teknisk indsigt/ som ikke ved bedre.

Benny

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-07 08:49

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mercedes Vito????
> Knuste en gang et topstykke til sådanne. Dyserne var nærmest smeltet
> sammen med toppen.

Jeg tænkte på hhv. Mercedes, Fård, rust, og VW, VAG.