Hastighedsgrænse for motorcykel med anhæng~
Fra : Henning

Dato : 01-08-07 21:59

På vej på Sydmotorvejen i eftermiddag kom jeg om ved 3 motorcykler med
anhængere - vistnok med svenske plader? De lå og kørte 120-130 km/t på
130km strækningen. Er der ikke samme hastighedsbegrænsning for
motorcykeltrailere som for almindelige biler med trailer?
Hvad sker der for øvrigt med en udlænding som standses for at køre så
meget for stærkt, at det ville udløse et klip eller frakendelse af
kørekortet, hvis han var dansker?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-08-07 22:48

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> Hvad sker der for øvrigt med en udlænding som standses for at køre så
> meget for stærkt, at det ville udløse et klip eller frakendelse af
> kørekortet, hvis han var dansker?

Der kan udstedes køreforbud så vedkommende ikke må køre i DK længere.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-08-07 19:05

Henning wrote:
> [...]
> 130km strækningen. Er der ikke samme hastighedsbegrænsning for
> motorcykeltrailere som for almindelige biler med trailer?

Jo...
> Hvad sker der for øvrigt med en udlænding som standses for at køre så
> meget for stærkt, at det ville udløse et klip eller frakendelse af
> kørekortet, hvis han var dansker?
Som nævnt kan man udstede kørselsforbud.
De kan også få en bøde, som skal afregnes kontant på stedet, evt. ved
nærmeste bankautomt..

Tjpre