/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nyt koncept fra Michelin
Fra : esben.sorensen@comhe~


Dato : 01-08-07 08:40

http://borsen.dk/nyhed/113634/

5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...

VH Esben


 
 
Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 16:36

esben.sorensen@comhem.se wrote:
> http://borsen.dk/nyhed/113634/
> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...

Der var et link til samme hjul i går
http://www.michelinman.com/difference/releases/pressrelease01102005a.html

Man skal godt nok lige vænne sig til det design!



-= JF =- (01-08-2007)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 01-08-07 16:48

Steen skrev:

> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>
Ja, mon ikke!
Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!

--
Mvh. John

ShutEye (01-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 01-08-07 20:13

>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
> Ja, mon ikke!
> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!

Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)



Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 20:16

On Wed, 1 Aug 2007 21:13:03 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>> Ja, mon ikke!
>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!
>
>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>

Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
designs på markedet
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Karsten Feddersen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 01-08-07 20:46

Hej

Ivan Madsen skrev:
> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
> designs på markedet

Eftersom Michelin sendte artiklen på gaden for 2½ år siden, så tror jeg
faktisk, at vi måske snart kommer til at se dem. Først som reservehjul,
hvilket jeg mener allerede er set og så som hele hjul.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

ShutEye (01-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 01-08-07 21:14

>>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>>> Ja, mon ikke!
>>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj
>>> fart!
>>
>>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>>
> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
> designs på markedet

På den anden side er der nogle der kan lige fælge med eger.
Hvorfor så ikke dæk med eger?
Bare sprøjt lidt guldlak på og afsted :)



Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 21:18

On Wed, 1 Aug 2007 22:14:07 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>>>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>>>> Ja, mon ikke!
>>>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj
>>>> fart!
>>>
>>>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>>>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>>>
>> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
>> designs på markedet
>
>På den anden side er der nogle der kan lige fælge med eger.
>Hvorfor så ikke dæk med eger?
>Bare sprøjt lidt guldlak på og afsted :)
>

Yep.......Fiaten ville ligne en million med guldlak (og de tre bjørne,
men det er en anden historie)på fælgene.........not!! )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Klaus G. (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-08-07 21:02

> Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
> luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
Ganske som man skal vænne sig til LongLife service intervaller, hvilket en
del stadig har svært ved :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-07 21:03

"Klaus G." skriver:
>
> Ganske som man skal vænne sig til LongLife service intervaller, hvilket en
> del stadig har svært ved :)

Jooo - Å skywter mi oli får hwer 150 miil.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Allan F (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 01-08-07 22:49


<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
news:1185953982.482304.90540@b79g2000hse.googlegroups.com...
http://borsen.dk/nyhed/113634/

>5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...

>VH Esben


Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.

Allan F



Preben Riis Sørensen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 01-08-07 23:10


"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.


Nå?, jeg læser det da netop som om der kun er en brøkdel rullemodstand. Der
står helt præcist:

"Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der kun var
5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af dæk og
fælge."



At det så antageligt er løwn, kommer nok frem senere.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk





Henrik Stidsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-08-07 23:18

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in
news:46b104ce$0$72435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der
> kun var 5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af
> dæk og fælge."

> At det så antageligt er løwn, kommer nok frem senere.

Løgn er det nok ikke - men hvilken kombi af dæk og fælg har de brugt? nok
ikke den optimale...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Allan F (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 02-08-07 11:55


> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev
>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
>
> Nå?, jeg læser det da netop som om der kun er en brøkdel rullemodstand.
> Der
> står helt præcist:
>
> "Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der kun
> var
> 5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af dæk og
> fælge."
>

>
>
>

I Michelin's egen tekst, som ikke er tygget igennem af en forivret
journalist står der:

"The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."

Læg mærke til 'within'. Det ord er gået tabt i den danske oversættelse.

Allan F



ShutEye (02-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-08-07 13:12

> I Michelin's egen tekst, som ikke er tygget igennem af en forivret
> journalist står der:
>
> "The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent
> of the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
>
> Læg mærke til 'within'. Det ord er gået tabt i den danske oversættelse.

Betyder vel +/- 5 pct fra almindelige dæks rullemodstand så!

Mon det er den samme person der sætter undertekster på film? :)



Finn Guldmann (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-08-07 00:50

Allan F skrev:
>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>> VH Esben
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.

At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
formulering i artiklen.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Allan F (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 02-08-07 11:57


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f8r66i$28mk$2@newsbin.cybercity.dk...
> Allan F skrev:
>>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>>> VH Esben
>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>>
> Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.
>
> At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
> forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
> formulering i artiklen.
>

Jeg læser den oprindelige engelske tekst som om at rullemodstanden ligger i
et interval, der varierer 5% i forhold til et almindeligt dæk. Det vil sige
indenfor 95% - 105% af et almindeligt dæk


"The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."

Allan F



Finn Guldmann (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-08-07 13:47

Allan F skrev:
>>>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>>>> VH Esben
>>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>> Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.
>> At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
>> forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
>> formulering i artiklen.
> Jeg læser den oprindelige engelske tekst som om at rullemodstanden ligger i
> et interval, der varierer 5% i forhold til et almindeligt dæk. Det vil sige
> indenfor 95% - 105% af et almindeligt dæk
> "The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
> the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
>
Se, det lyder jo også mere troværdigt end som det stod i den danske artikel.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Esben Juul Sørensen (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 03-08-07 18:01

> >5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>
> >VH Esben
>
>
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
> Allan F

Jeg tror altid på det jeg læser i Børsen. Det er jeg blevet meget rig på :)

VH Esben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408545
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste