Identitetskontrol VIN number (Stelnummer)
Fra : urlex

Dato : 31-07-07 21:06

Applus+ Bilsyn skriver: Alle biler skal være forsynet med indpræget
stelnummer. De fleste biler er forsynet med et 17-cifret VIN-
stelnummer. Et sådant nr. består typisk af landekode, fabrikat,
fremstillingskode (årgang) og endelig løbenummeret (de sidste 6-10
cifre).
Spm. Jeg har søgt på "Europe VIN number" men bliver henvist til
Amerika, vil nogen her give mig det korrekte link for Europa ?
vh urlex

Fra : urlex

Dato : 31-07-07 21:10

On 31 Jul., 23:05, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:
> [...]
> Spm. Jeg har søgt på "Europe VIN number" men bliver henvist til
> Amerika, vil nogen her give mig det korrekte link for Europa ?

Linket jeg fandt skriver: The VIN must be from a car or light truck
manufactured for the North American market since 1981.
og det kan jeg ikke bruge det SKAL være for Europa
vh urlex

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-07-07 21:14

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

manufactured for the North American market since 1981.
og det kan jeg ikke bruge det SKAL være for Europa

Hvilken bil drejer det sig om ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : alexbo

Dato : 31-07-07 22:05

"urlex" skrev

>Linket jeg fandt skriver: The VIN must be from a car or light truck
>manufactured for the North American market since 1981.
>og det kan jeg ikke bruge det SKAL være for Europa

Jeg tror ikke du finder noget link der viser hvordan VIN er sammensat på
alle biler, det er forskelligt fra mærke til mærke.

På VAG er det ciffer 10.
På Ford er det ciffer 11
På de franske kan man slet ikke læse det ud af VIN nr.

mvh
Alex Christensen

Fra : urlex

Dato : 31-07-07 21:32

On 31 Jul., 23:10, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> Linket jeg fandt skriver: The VIN must be from a car or light truck
> manufactured for the North American market since 1981.
> og det kan jeg ikke bruge det SKAL være for Europa
> vh urlex

Igen fandt jeg ud af at fremstillingskoden (årgang) = 5 dvs år 2005
bilen blev solgt som ny september 2006 og det er lovligt ?
vh urlex

Fra : S.L

Dato : 01-08-07 07:09

> [...]

Igen fandt jeg ud af at fremstillingskoden (årgang) = 5 dvs år 2005
bilen blev solgt som ny september 2006 og det er lovligt ?

Medmindre den har været ude at køre (andet end op op ned af biltransportere,
færger mv.) er den jo stadig ny. Det ville den også have været om den havde
været fra 1990.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-07 21:43

urlex skriver:

> Igen fandt jeg ud af at fremstillingskoden (årgang) = 5 dvs år 2005
> bilen blev solgt som ny september 2006 og det er lovligt ?

Hvorfor skulle det ikke være det ?

Var bilen ny da du fik den, eller havde den gået 4237 km ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe