VW Sharan - 110hk eller 115hk
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 18:22

Jeg skal snart købe ny brugt bil, og valget er faldet på en sharan.

En rigtig sælger/forhandler fortalte mig, at jeg skulle holde mig fra en
sharan med 115 hk, fordi der var en masse bøvl med den motor.

Er det nu også rigtigt ?

Hilsen Palle

Fra : retro-man

Dato : 31-07-07 18:26

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message
> [...]
|
| En rigtig sælger/forhandler fortalte mig, at jeg skulle holde mig fra en
| sharan med 115 hk, fordi der var en masse bøvl med den motor.

det er vel de samme trækaksler som sidder på begge,- de er vist et generelt
surt problem!.

Fra : Brian

Dato : 31-07-07 18:37

"retro-man" <dope@nope.com> skrev i en meddelelse

> "Palle Johansen" <invalid> wrote in message

> det er vel de samme trækaksler som sidder på begge,- de er vist et
> generelt
> surt problem!.

Hvis trækakslerne er eneste store problem, så er det da til at leve med, set
i forhold til V6 TDi'ernes elendige topstykker omkring i årene ca 2000 -
2003 :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-07 18:38

Palle Johansen skriver:

> En rigtig sælger/forhandler fortalte mig, at jeg skulle holde mig fra en
> sharan med 115 hk, fordi der var en masse bøvl med den motor.
>
> Er det nu også rigtigt ?

Nej, selve motoren fejler sjældent noget uanset om det er 110 eller 115
HK's motoren.
Resten af bilen derimod....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 31-07-07 20:11

> Palle Johansen skriver:

> Nej, selve motoren fejler sjældent noget uanset om det er 110 eller 115
> HK's motoren.

Er 110hk ikke en "gammeldags" turbodiesel, mens 115hk er 1.generation PD?

> Resten af bilen derimod....

Ja - den er vist aldrig blevet rigtigt vellykket....

Fra : sailor99

Dato : 31-07-07 21:27

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er 110hk ikke en "gammeldags" turbodiesel, mens 115hk er 1.generation PD?

> Ja - den er vist aldrig blevet rigtigt vellykket....

Jamen, så har jeg åbenbart været heldig. Har nu kørt 185.000 km og har kun
haft udgifter til de regelmæssige servicebesøg og almindelige sliddele.
Vi er i familien særdeles tilfredse!

Mvh
Georg

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 15:31

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så har jeg åbenbart været heldig. Har nu kørt 185.000 km og har kun
> haft udgifter til de regelmæssige servicebesøg og almindelige sliddele.
> Vi er i familien særdeles tilfredse!

Ja, man har lov at være heldig en gang i mellem , jeg er nok også en af
de få der var glad for en Citroën C5 Prestige ( 2,0 HDI /2003 model), jeg
savner den faktisk en gang i mellem !, så det er ikke altid at
"mandagsbiler" er noget l***

--
Mvh.
Dennis.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-07 12:23

On Tue, 31 Jul 2007 19:22:14 +0200, "Palle Johansen" <invalid> wrote:

> [...]
>
>En rigtig sælger/forhandler fortalte mig, at jeg skulle holde mig fra en
>sharan med 115 hk, fordi der var en masse bøvl med den motor.

Det er korrekt.

115hk er PD typen og disse har det med, at dyserne æder sig ind i
topstykket.

Det er ikke alle det sker for, men en del gør. Så hvis du vælger en
115hk så sørg for, at få en ordentlig garanti til dette da nye
dyser/topstykke er en bekostelig affære.

En bekendt arbejder hos VW til daglig og "han laver ikke andet" for
nu, at bruge hans udtryk.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk