|
| BMW M6 vs pug 205 Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 31-07-07 08:29 |
|
Hejsa
Jeg så lige et indslag i forgårs på TV2 News, hvor en gut havde lånt en BMW
M6, og lavede en "anmeldelse" af den, han kørte bl.a til Danmarks Hurtigste
Bil, og blev udfordret af en en nordmand i en gammel pug 205 med 200hk,
M6'eren fik så meget baghjul at man tror det var løgn.
Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
journalistik på totalt højt niveau.
Mvh
Jacob
| |
Jakob (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 31-07-07 08:50 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
news:46aee4d3$0$2315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg så lige et indslag i forgårs på TV2 News, hvor en gut havde lånt en
> BMW M6, og lavede en "anmeldelse" af den, han kørte bl.a til Danmarks
> Hurtigste Bil, og blev udfordret af en en nordmand i en gammel pug 205 med
> 200hk, M6'eren fik så meget baghjul at man tror det var løgn.
>
> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
> journalistik på totalt højt niveau.
>
> Mvh
> Jacob
>
Det lyder ikke urealistisk
| |
Martin Vollert (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 31-07-07 10:25 |
|
Jakob skrev:
> "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i en meddelelse
> news:46aee4d3$0$2315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Hejsa
>>
>> Jeg så lige et indslag i forgårs på TV2 News, hvor en gut havde lånt en
>> BMW M6, og lavede en "anmeldelse" af den, han kørte bl.a til Danmarks
>> Hurtigste Bil, og blev udfordret af en en nordmand i en gammel pug 205 med
>> 200hk, M6'eren fik så meget baghjul at man tror det var løgn.
>>
>> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
>> journalistik på totalt højt niveau.
>>
>> Mvh
>> Jacob
>>
>>
>
> Det lyder ikke urealistisk
>
>
>
Jeg ville nu gerne se det.. en Pug 205 med 200hk og forhjulstræk mod en
M6 med 500+hk og baghjultræk, jeg ved godt at der er stor forskel på
vægten (ja der er vel 1ton til forskel ??) men alligevel..
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
ShutEye (31-07-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 31-07-07 10:26 |
|
>> Jeg så lige et indslag i forgårs på TV2 News, hvor en gut havde lånt en
>> BMW M6, og lavede en "anmeldelse" af den, han kørte bl.a til Danmarks
>> Hurtigste Bil, og blev udfordret af en en nordmand i en gammel pug 205
>> med 200hk, M6'eren fik så meget baghjul at man tror det var løgn.
>>
>> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
>> journalistik på totalt højt niveau.
>
> Det lyder ikke urealistisk
Nææ for med en vægt på 1850kg og 'kun' 258 heste er sådan en M6 ikke
ligefrem en superræser.
| |
ShutEye (31-07-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 31-07-07 10:28 |
|
> Nææ for med en vægt på 1850kg og 'kun' 258 heste er sådan en M6 ikke
> ligefrem en superræser.
Ups fik rodet den sammen med 6-serien :)
507 hypper og 2 ton lyder dataene på en M6.
| |
Martin Vollert (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 31-07-07 10:42 |
|
ShutEye skrev:
>> Nææ for med en vægt på 1850kg og 'kun' 258 heste er sådan en M6 ikke
>> ligefrem en superræser.
>>
>
> Ups fik rodet den sammen med 6-serien :)
> 507 hypper og 2 ton lyder dataene på en M6.
>
>
>
Det skal jeg lige lover for
Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på
3,4kg/hk , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det giver et
forhold på 4kg/hk.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Martin Vollert (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 31-07-07 10:47 |
|
Martin Vollert skrev:
> ShutEye skrev:
>>> Nææ for med en vægt på 1850kg og 'kun' 258 heste er sådan en M6 ikke
>>> ligefrem en superræser.
>>>
>>
>> Ups fik rodet den sammen med 6-serien :)
>> 507 hypper og 2 ton lyder dataene på en M6.
>>
>>
>>
>
> Det skal jeg lige lover for
> Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på
> 3,4kg/hk , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det giver
> et forhold på 4kg/hk.
>
Ok så 3,5kg/hk til Bmwen (taget fra Bmw egen hjemmeside) men for at nå
derned skal pug'en veje 700kg, og hvis den gav bmw'en seriøst baghjul må
den jo veje endnu mindre...
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Jakob (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 31-07-07 11:31 |
|
"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
news:46af050e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Vollert skrev:
>> ShutEye skrev:
>>>> Nææ for med en vægt på 1850kg og 'kun' 258 heste er sådan en M6 ikke
>>>> ligefrem en superræser.
>>>>
>>>
>>> Ups fik rodet den sammen med 6-serien :)
>>> 507 hypper og 2 ton lyder dataene på en M6.
>>>
>>>
>>>
>>
>> Det skal jeg lige lover for
>> Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på
>> 3,4kg/hk , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det giver et
>> forhold på 4kg/hk.
>>
> Ok så 3,5kg/hk til Bmwen (taget fra Bmw egen hjemmeside) men for at nå
> derned skal pug'en veje 700kg, og hvis den gav bmw'en seriøst baghjul må
> den jo veje endnu mindre...
>
> --
> Hilsen Martin.
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
> miss things.
Ja, men det kan også være den Pug har haft lidt mere end 200 heste. Bare
220-250 ville betyde en del og hvis den samtidig er rippet for alt og sat op
til race i forhold til dæk valg osv. Men er svært at vide :) Men skal man
ikke også aktivere de 500 heste som i M5'eren? Kan være denne anmelder havde
glemt dette.
| |
Brian Sørup (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 31-07-07 20:08 |
|
"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
news:46af050e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Det skal jeg lige lover for
> > Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på
> > 3,4kg/hk , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det
giver
> > et forhold på 4kg/hk.
> >
> Ok så 3,5kg/hk til Bmwen (taget fra Bmw egen hjemmeside) men for at
nå
> derned skal pug'en veje 700kg, og hvis den gav bmw'en seriøst baghjul
må
> den jo veje endnu mindre...
>
Nej, ikke nødvendigvis..
Har du to biler med samme vægt/kraft-forhold og den ene vejer 500Kg og
den anden vejer 5000Kg, vil den letteste bil altid være hurtigst i acc.
indtil vindmodstanden bliver stor nok og den effektstærkeste vil have
fordelen.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
ShutEye (31-07-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 31-07-07 11:45 |
|
> Det skal jeg lige lover for
> Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på 3,4kg/hk
> , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det giver et forhold på
> 4kg/hk.
Det er cabrioen der vejer 2 ton (skægt: vi fjerner taget, men bilen vejer
mere?).
Det går sgu fint for mig i dag :)
| |
Uffe Bærentsen (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 31-07-07 11:50 |
|
"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:f8n3rm$ank$1@news.datemas.de...
>> Det skal jeg lige lover for
>> Men den vejer nu kun 1710kg og det giver et vægt/kraft forhold på
>> 3,4kg/hk , skal vi så sige den pug vejer 800kg og har 200hk det giver et
>> forhold på 4kg/hk.
>
> Det er cabrioen der vejer 2 ton (skægt: vi fjerner taget, men bilen vejer
> mere?).
Der skal en del forstærkninger til i bunden af bilen.
Derfor stiger vægten.
> Det går sgu fint for mig i dag :)
Ingen kommentarer
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs
Tipo 1,6i
| |
ShutEye (31-07-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 31-07-07 14:11 |
|
>> Det er cabrioen der vejer 2 ton (skægt: vi fjerner taget, men bilen vejer
>> mere?).
>
> Der skal en del forstærkninger til i bunden af bilen.
> Derfor stiger vægten.
Ok.
>> Det går sgu fint for mig i dag :)
>
> Ingen kommentarer
Tak!
| |
Kent Oldhøj (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 31-07-07 11:26 |
|
"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> wrote in
news:46aee9b1$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>> Jeg så lige et indslag i forgårs på TV2 News, hvor en gut havde lånt
>> en BMW M6, og lavede en "anmeldelse" af den, han kørte bl.a til
>> Danmarks Hurtigste Bil, og blev udfordret af en en nordmand i en
>> gammel pug 205 med 200hk, M6'eren fik så meget baghjul at man tror
>> det var løgn.
> Det lyder ikke urealistisk
Det lyder da fuldstændig urealistisk.
I bedste fald kan vægt/kraftforholdet tale i Peugeot'ens favør (men kan man
få en 205'er under 600 kg?)
BMW'en har baghjulstræk, moderne elektronik og rå kraft på sin side.
Klaphatten i M6'eren har sikkert kørt med 400 hk's indstillingen og
gearkassen sat til langsomste gearskift. Så ryger 0-100 tiden op med 1-1,5
sekunder.
| |
Jacob Rungwald (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 31-07-07 12:11 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns997E7E7FF5FAColdhojdk@130.225.247.90...
> Klaphatten i M6'eren har sikkert kørt med 400 hk's indstillingen og
> gearkassen sat til langsomste gearskift. Så ryger 0-100 tiden op med 1-1,5
> sekunder.
Ja, det kan tænkes, jeg vil nu gerne stadig se et realistisk løb med en Pug
205 med 200hk mod en M6 med 400hk , jeg tror stadig at M6'eren ihvertifald
ville kunne følge med :)
Mvh
Jacob
| |
Esben (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 31-07-07 17:49 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns997E7E7FF5FAColdhojdk@130.225.247.90...
>
> Klaphatten i M6'eren har sikkert kørt med 400 hk's indstillingen og
> gearkassen sat til langsomste gearskift. Så ryger 0-100 tiden op med 1-1,5
> sekunder.
Han viste i scenen forinden hvordan man aktiverede de ting, samt launch
control - men det kan jo selvfølgelig være filmet bagefter. Det var ikke
nogen videre god reportage.
--
Esben
| |
Jacob Rungwald (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 01-08-07 16:45 |
|
"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote in message news:46af6816$0$78110
> Han viste i scenen forinden hvordan man aktiverede de ting, samt launch
> control - men det kan jo selvfølgelig være filmet bagefter. Det var ikke
> nogen videre god reportage.
Absolut ikke, indslaget bringer slet ikke retfærdighed til sådan en überauto
som en M6 cabriolet :(
Mvh
Jacob
| |
Troels Plougmann-Ols~ (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 31-07-07 12:58 |
|
> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
> journalistik på totalt højt niveau.
Det kan helt fint passe, jeg var der - og hold kæft hvor var kommentatoren
død for ord, da de kørte over stregen.
Der var ikke nogen der sagde PRÆCIS 200 hk til PUG'en, og hvem har sagt den
overhovedet blot er forhjulstrukken?
Troels
| |
Niels Bengaard (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 31-07-07 14:12 |
|
>> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
>> journalistik på totalt højt niveau.
>
> Det kan helt fint passe, jeg var der - og hold kæft hvor var kommentatoren
> død for ord, da de kørte over stregen.
>
> Der var ikke nogen der sagde PRÆCIS 200 hk til PUG'en, og hvem har sagt
> den overhovedet blot er forhjulstrukken?
>
> Troels
Jeg mener nu det var opstillet, vi fik ikke tiderne at se, så havde man
regnet ud om det der foregik var sandt race eller skuespil.
Mvh Niels
| |
Martin Vollert (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 31-07-07 14:25 |
|
Troels Plougmann-Olsen skrev:
>> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
>> journalistik på totalt højt niveau.
>
> Det kan helt fint passe, jeg var der - og hold kæft hvor var
> kommentatoren død for ord, da de kørte over stregen.
Jamen jeg vil da også gerne tro på det, men med de ting jeg fik oplyst i
det første indlæg lød det ikke realistisk.
>
> og hvem har sagt den overhovedet blot er forhjulstrukken?
>
>
Der var heller ikke nogen der sagde den ikke var men alt kan jo
lade sig gøre.
Men igen jeg tror godt jeg ved hvilken bil jeg helst ville eje også selv
om den blev slået af en pug205 (er den forresten gadelovlig ?)
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
ShutEye (31-07-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 31-07-07 15:02 |
|
> Men igen jeg tror godt jeg ved hvilken bil jeg helst ville eje også selv
> om den blev slået af en pug205 (er den forresten gadelovlig ?)
Man kan vel altid ha' så'n en 205 som legetøj til ungerne.
Skulle vel nok kunne ligge i bagagerummet.
| |
Kent Oldhøj (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 01-08-07 19:04 |
|
Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in
news:46af3830$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:
>> og hvem har sagt den overhovedet blot er forhjulstrukken?
> Der var heller ikke nogen der sagde den ikke var men alt kan jo
> lade sig gøre.
> Men igen jeg tror godt jeg ved hvilken bil jeg helst ville eje også
> selv om den blev slået af en pug205 (er den forresten gadelovlig ?)
Der kunne selvfølgelig være tale om en 205 Turbo 16, som stortset intet
har med en almindelig 205'er at gøre:
- 1.8 liters 16 ventilet turbo motor med 200 hk,
- centermotor,
- 4-hjulstræk,
- Specielt rally chassis,
- kun 200 stk. bygget,
De 200 hk var et absolut minimum: Der var tale om en neddroslet
rallymotor.
Men vi taler stadig om 0-100 tider på +6 sek., så enten har det været en
meget kort distance eller mere troligt så har bilen haft væsentligt
flere end de 200 standard hk.
Men scenariet er pludseligt mere troligt. Sådan en 205 Turbo 16 er nem
at kende fra enhver anden 205'er: Den har væsentlig større sporvidde og
derfor markant bredere skærme.
http://www.autobellausa.com/images/cars/peugeot_205.jpg
| |
Ukendt (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-08-07 19:49 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns997FCC0E1197oldhojdk@130.225.247.90...
>
> Der kunne selvfølgelig være tale om en 205 Turbo 16, som stortset intet
> har med en almindelig 205'er at gøre:
>
> - 1.8 liters 16 ventilet turbo motor med 200 hk,
> - centermotor,
> - 4-hjulstræk,
> - Specielt rally chassis,
> - kun 200 stk. bygget,
>
> De 200 hk var et absolut minimum: Der var tale om en neddroslet
> rallymotor.
>
> Men scenariet er pludseligt mere troligt. Sådan en 205 Turbo 16 er nem
> at kende fra enhver anden 205'er: Den har væsentlig større sporvidde og
> derfor markant bredere skærme.
>
> http://www.autobellausa.com/images/cars/peugeot_205.jpg
Godt at det er rally chassis, for det ser ud til at den er ved at lette uden
hjulene - ser lidt løjerligt ud med de skærme - Men næsten enhver drengedrøm
(min bl.a) i firserne/førsthalvfemserne
--
/HB
| |
Klaus G. (31-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 31-07-07 19:22 |
|
> Kan det nu også passe ? Jeg siger bare, sikke et fedt indslag, og
> journalistik på totalt højt niveau.
Så lige i nyeste Vmax, at de havde trykt en gammel artikkel om netop Pug205.
Der var en med 300hk....
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
|
|