>>> Cordoba (VAG) SDI 1,9
>>
>> Temperaturmåler på kølervand (svjh), kig lige tilbage i gruppen. Det er
>> beskrevet før.
>>
> Man kan måske tilføje: alle følere for temperatur mm. MAF'en. Og så
> brændstoffiltre og vandudskiller.
>
> En dieselmotor er principielt meget simpel. Drejer den rundt, og kommer
> der diesel, så kører den. Men da brændstofdyserne er kontrolleret af en
> computer, skal følerne der giver input til computeren, samt computeren
> selv, selvfølgelig være i orden.
> Er der skidt eller vand i tanken, rørene eller filtrene kan det blokere
> fuldstændig for tilførslen. Med al den regn vi har fået denne sommer kunne
> der måske være så meget kondens i tanken, at vandudskilleren er blevet
> fyldt? (Normalt et klart glas med en bundprop hvor vandet, der synker til
> bunds, kan lukkes ud.) Jeg ved ikke hvor den sidder på sådan en SDI,
> andre kan måske hjælpe?
> Ved helt kold motor er der selvfølgelig også defekte gløderør der kan være
> grund til startproblemer, men hvis den lige har været startet, og ikke kan
> starte igen, kan det ikke være problemet.
>
Idag startede den så som en mis uden det mindste pip. Snakkede med den
lokale + vores gamle skodamekker (det er jo en sdi præcis som i skoda), og
ingen havde et bud andet end de ville da gerne måle lidt på den (det har vi
prøvet to gange før for en masse penge og ingen res
Skodamanden mente dog at hvis en eller anden måler var defekt ville den gå
dårligt, men starte. Er I eninge?
Hans bud var at skifte et startrelæ igen - det er skiftet før. Nu kører jeg
til smc og ser om de har sådan et liggende
Vedr diesel, så har jeg uluftet filteret. Dieselslangerne er af
gennemsigtigt plastic, så jeg kan se at der løber noget til motoren. Men
undervejs i alle mine forsøg så jeg, at der var luft i systemet..
Så gældende bud er vel nærmest et eller andet computer der af en eller anden
grund ikke vil sprøjte diesel ind?