hvilken bil til ca 50000
Fra : (-Peter-)

Dato : 29-07-07 12:23

hej..

jeg har idag en peugeot 405 på gule plader som jeg vil skifte ud...

jeg regner med at ville ofre omkring 50000 kr, og regner med den skal
være på gule plader igen, men ingen nødvendighed.

det eneste reelle krav jeg har er at den skal være fra efter 2000 og
gerne køre rimeligt langt på literen.. (så formodentligt diesel, hvis
det ikke er for dyrt i indkøb/afgift)..

har umiddelbart set på en picasso, som kan fåes for omkring de 50000 -
mange af dem har dog kørt omkring 200.000 km - skal man være bange for
det når servicebogen er udfyldt?

og hvad siger folk generelt om denne bil?

og hvad kan ellers anbefales.. det eneste reelle alternativ jeg synes
at kunne finde er en punto (evt. hvide plader)... ellers synes jeg
ikke man får meget bil for pengene..

håber nogen har nogle gode råd..

mvh
peter

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-07-07 16:42

(-Peter-) wrote:

> [...]
> det når servicebogen er udfyldt?
>
> og hvad siger folk generelt om denne bil?

Generelt er 2,0 HDI motoren fra PSA-koncernen kendt for at være temmelig
driftsikker, også langt udover de 200.000 KM
Picassoen er generelt en meget driftsikker bil, tyske ADAC havde på et
tidspunkt som mest driftsikre bil!

Har en Picasso 2,0 HDI comfort VAN fra 2002.
Som jeg købte for 54.000, men dog kun med 118.000 km på klokken i privat
handel i foråret.

Jeg har kørt godt 20.000 i den nu og jeg er superglad for den, den kører
perfekt, og går ret langt på literen ca 18 km/l - incl en del kørsel på
motorvej. Den lever op til sit navn, den er meget komfortabel, og der da
også en del udstyr i den. Desuden kan man faktisk havde ret meget i
varerummet pga. af bilens højde.

Jeg har talt med del andre picassoejere, og jeg har endnu ikke oplevet
nogle være utilfredse med den bil - ihvertfald ikke af dem med
HDI-motoren (hverken 2,0 eller 1,6)

Desuden kan den vejes ned, så afgiften bliver mindre - det bliver min
imorgen

Kig evt. på www.citronik.dk der er også et forum omkring picassoen..

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : (-Peter-)

Dato : 29-07-07 21:02

On 29 Jul., 17:42, SmaRTrxxv <th...@snaps.dk> wrote:

> [...]
> HDI-motoren (hverken 2,0 eller 1,6)
>
> Desuden kan den vejes ned, så afgiften bliver mindre - det bliver min

tak for kommentarerne...

bliver mere og mere sikker på det skal være sådan en.. :)

mvh
peter

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 30-07-07 09:25

(-Peter-) wrote:

> bliver mere og mere sikker på det skal være sådan en.. :)
>
> mvh
> peter

Så skal du nok skynde dig at handle, da disse gul-plade biler forventes
at stige ca 15.000 i værdi n(jf. bilbasen), da de kan vejes ned til 2000
kg, og man derved slipper for misundelses afgiften.

Jeg har lige fået min vejet ned i dag, så er den årlige vægtafgift nu er
3420kr mod tiligere 9070kr!

Thore