Fabriksny Hyundai Getz. Hvor meget kan man~
Fra : Jens

Dato : 29-07-07 11:23

Hejsa

Hvor meget kan man handle en frabriksny Hyundai Getz ned i pris?

Det vil være en 1,1 5-dørs til 117.995,- eller 1,4 5-dørs, til 129.995,-.
Der vil ikke være en byttebil.

http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={06C09ED3-CB10-42EA-947A-542E807BFBC9}&mode=specs

Mvh
Jens

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-07-07 12:22

On Sun, 29 Jul 2007 12:23:23 +0200 "Jens" <svar@tilnyhedsgruppe.dk> sent
the following smoke signals:

>Hejsa
>
>Hvor meget kan man handle en frabriksny Hyundai Getz ned i pris?
>
>Det vil være en 1,1 5-dørs til 117.995,- eller 1,4 5-dørs, til 129.995,-.

Næppe noget videre i den prisklasse, men jeg vil da tro at du kan få
metallak + evt. første skift af oliefilter og motorolie v/ 2000 km med i
leveringsprisen.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-07 14:01

> Hvor meget kan man handle en frabriksny Hyundai Getz ned i pris?
>
> Det vil være en 1,1 5-dørs til 117.995,- eller 1,4 5-dørs, til 129.995,-.
> [...]
Ikke ret meget. 5000kr. måske. Tænk på at når man trækker afgiften fra, så
er der jo ikke bil for ret mange penge, og så er 5000kr. faktisk en del at
slå af.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 13:22

> Ikke ret meget. 5000kr. måske. Tænk på at når man trækker afgiften fra, så
> er der jo ikke bil for ret mange penge, og så er 5000kr. faktisk en del at
> slå af.

Hvis ellers forhandlerens avance er over min så det jo også rabat på
afgiften hvis forhandleren giver rabat. Men nu er den måske så billige at
1000kr forhandler rabat kun giver et afslag på 2562,50 mens der for en
dyrere bil ville give 3500kr pga skalaknækket mellem 105% og 180% afgift.

Men som altid kan der være ide i at forhandle om ekstra som måtter, træk,
service, vinterhjul eller andet tilbehør som forhandleren har en større
avance på og derfor kan give en mere synlig rabat på.

/A

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-07-07 14:29

Anders Majland skrev:

> [...]
> 1000kr forhandler rabat kun giver et afslag på 2562,50 mens der for en
> dyrere bil ville give 3500kr pga skalaknækket mellem 105% og 180% afgift.

Nu e det sådan at det mig bekendt er lovkrav at forhandleren skal have
en avance på 9 eller 9,2%. Det sidder til og lave stikprøver på. Er der
tale om en handel, hvori der indgår en brugt byttebil, så kommer
begrebet forskelsmoms ind i billedet. Og der ved jeg at der kan fifles
lidt så man opnår denne tvungne avance. Der bliver jongleret en del på
det område. Havde en kollega der var ekspert på det område.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 17:33

>Nu e det sådan at det mig bekendt er lovkrav at forhandleren skal have en
>avance på 9 eller 9,2%.

Ja det er det jeg skriver

/A

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 17:36

> Hejsa
>
> Hvor meget kan man handle en frabriksny Hyundai Getz ned i pris?
>
> Det vil være en 1,1 5-dørs til 117.995,- eller 1,4 5-dørs, til 129.995,-.
> Der vil ikke være en byttebil.

Så i et andet indlæg hvor meget forhandleren ca tjener.. På din bil vil en
hurtig hovedregning være ca. 4.000,- Så afslag kan du ikke kringle, men du
kan formentlig få metallak og levering gratis. om ikke andet skal du måske
også have nogle måtter, stenklapper, eller andet ekstra udstyr, der er
forhandlerens avance betydelig større, så det vil du kunne få billigt..

/SWP