Lim på forrude
Fra : CR

Dato : 29-07-07 10:44

Hvordan får jeg på bedst mulig måde limet mit parkeringskort fast på
indersiden af forruden?

Det behøver ikke at sidde så fast at jeg aldrig kan få det af igen, men skal
selvfølgelig heller ikke falde af i tide og utide.

Parkeringskortet er af plastik.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-07-07 11:25

"CR" <cr@notreal.dk> writes:

> [...]
>
> Det behøver ikke at sidde så fast at jeg aldrig kan få det af igen, men skal
> selvfølgelig heller ikke falde af i tide og utide.

Og det modsatte spørgsmål (og en slag svar): Unitetets P-kort er
forsynet med noget dobbeltklæbende tape-noget(-agtigt). Det sidder i
hvert fald godt fast. Hvordan får man mon klisterstadset bedst af
indersiden af ruden?

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-07 12:30

> [...]
> forsynet med noget dobbeltklæbende tape-noget(-agtigt). Det sidder i
> hvert fald godt fast. Hvordan får man mon klisterstadset bedst af
Rensebenzin, acetone eller andet stærk kemikalie kan sikkert gøre det. Jeg
har ihvertfald før skulle rense en helvedes masse vinduer fordi producenten
havde sat et fint klistermærke på samtlige stykker glas i en stor bygning.
Jeg prøvede først med sprit, det kunne bare ingenting, så prøvede jeg med
rensebenzin, og det var _meget_ effektivt. Men husk udluftning :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-07 12:32

> Hvordan får jeg på bedst mulig måde limet mit parkeringskort fast på
> indersiden af forruden?
Skal det sidde et bestemt sted? Ellers kan man på nogen biler ligsom presse
det ind eller kile det fast helt ude i siden at ruden, ud mod beklædningen.

Eller hvad med en limpistol(sådan en der varme limen op)? Eller silicone?
Det er ihvertfald nemt at få af, når kortet skal væk igen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : CR

Dato : 29-07-07 12:48

Kan silikone klistre?

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-07 13:03

> Kan silikone klistre?
Ja, lidt. Ihvertfald nok til at få sådan et lille plastikkort til at sidde
fast. Og som du selv er indepå, så er det ikke superstærkt, så det er nemt
at få af igen engang.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-07-07 13:04

CR skrev:
> Kan silikone klistre?

Jeps

Det på tuber til en fuge pistol kan !
Du kan f.eks lime akvarier sammen med skidtet

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : CR

Dato : 29-07-07 13:21

Hvad koster sådan noget? Kan man få det i mindre tuber?

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-07-07 13:40

CR skrev:
> Hvad koster sådan noget? Kan man få det i mindre tuber?

Øøøh jaaa deeet

helt ærligt .. aner det ikke
Men mon ikke ?
Prøv hos den lokale byggemateriale pusher.

Jeg har kun købt de store tuber, og de ligger ca omkring 40 kr (mener
jeg at kunne huske)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 29-07-07 13:11

"CR" <cr@notreal.dk> skrev :

>Kan silikone klistre?

Jep ... eller falder det jo af igen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-07-07 13:13

CR skriver:

> Kan silikone klistre?

Ja, har du ikke lagt mærke til, hvordan øjne klistrer fast til et par
gode silliconebryster - for slet ikke at tale om
hænder..................

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-07-07 13:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> Ja, har du ikke lagt mærke til, hvordan øjne klistrer fast til et par
> gode silliconebryster - for slet ikke at tale om

Her tror jeg nu nærmere vi er ovre i et eller andet med magnetisme

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 29-07-07 13:57

> Her tror jeg nu nærmere vi er ovre i et eller andet med magnetisme

Eller hypnose :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : CR

Dato : 29-07-07 14:14

> Ja, har du ikke lagt mærke til, hvordan øjne klistrer fast til et par
> gode silliconebryster - for slet ikke at tale om

Ja, du har ret. Det er noget klistret stads :)