|
| gule plader på 45-scootere? Fra : Sven |
Dato : 27-07-07 20:50 |
|
Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem med
de gule plader bare et stort bagagebærer? :)
--
Mvh
Sven
| |
Martin Johansen [600~ (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-07-07 20:57 |
|
On Fri, 27 Jul 2007 21:50:05 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:
>Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader
Det har de heller ikke.
Derimod har knallert-30/25 gule plader
>mens andre har hvide?
De hvide er forbeholdt knallert-45 ;)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
-= JF =- (27-07-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 27-07-07 22:47 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>
> Derimod har knallert-30/25 gule plader
What!!!
Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
knallerter - og har heller aldrig set det!
Hvor nyt er det?
--
Mvh. John
| |
Martin Johansen [600~ (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-07-07 22:55 |
|
>What!!!
Jeg skrev, at det var 30'erne :)
>Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
>knallerter - og har heller aldrig set det!
Jeg ser flere med end uden efterhånden faktisk.
>Hvor nyt er det?
Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
-= JF =- (28-07-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 28-07-07 08:19 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>
> Jeg skrev, at det var 30'erne :)
Det er vel også en lille knallert, eller?
Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
Puch 3-gears.
Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde
>
> Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
plader på knægtenes cykler
--
Mvh. John
| |
Hr. Jensen (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 28-07-07 09:59 |
|
On Sat, 28 Jul 2007 09:19:17 +0200 -= JF =- <null@null.null> sent the
following smoke signals:
>> Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
>Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
>plader på knægtenes cykler
Det kommer nok førend vi tror ligesom miljøafgifter på alle former for
motion.
Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere
prutter du. Prutter = drivhusgasser.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
-= JF =- (28-07-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 28-07-07 10:05 |
|
Hr. Jensen skrev:
> Det kommer nok førend vi tror ligesom miljøafgifter på alle former for
> motion.
> Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
>
> Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere
> prutter du. Prutter = drivhusgasser.
>
Lige præcis afgift på prutter kan godt komme til at ruinere visse jeg
kender
--
Mvh. John
| |
Uffe Bærentsen (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 28-07-07 12:39 |
|
"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:i11ma3tlh4inouvruv9astur0ltkj1g3ir@4ax.com...
> On Sat, 28 Jul 2007 09:19:17 +0200 -= JF =- <null@null.null> sent the
> following smoke signals:
>
>>> Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
>>Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
>>plader på knægtenes cykler
>
> Det kommer nok førend vi tror ligesom miljøafgifter på alle former for
> motion.
> Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
>
> Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere
> prutter du. Prutter = drivhusgasser.
Hvad så med landmændene.
De bliver da ruinerede, hvis de skal betale for det køerne slipper ud.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Bruno (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 28-07-07 13:03 |
|
Hr. Jensen wrote:
> Det kommer nok førend vi tror ligesom miljøafgifter på alle former for
> motion.
> Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
>
Forskellen til bilerne er bare at det man lukker ud kort forinden er
blevet optaget fra atmosfæren, altså er man neutral i modsætning til
forbrænding af olie som frigør CO2 der har været oplageret i årtusinder.
Altså den der med at mennesker og dyr er værre end biler er noget vås.
Mvh
Bruno
| |
Hr. Jensen (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 28-07-07 14:03 |
|
On Sat, 28 Jul 2007 14:03:25 +0200 Bruno <dont.use@this.address.ever>
sent the following smoke signals:
>Forskellen til bilerne er bare at det man lukker ud kort forinden er
>blevet optaget fra atmosfæren, altså er man neutral i modsætning til
>forbrænding af olie som frigør CO2 der har været oplageret i årtusinder.
Muligt, men når man i dag skal betale CO2-afgifter for strøm fra
vandkraft i udlandet og vindmøller, hvorfor skulle de griske
skatteopkrævere så ikke også møve sig ind på dette lukrative område?
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Martin Johansen [600~ (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 28-07-07 11:28 |
|
>Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
>Puch 3-gears.
>Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde
Næmli ja!! Det var tider :)
>Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
>plader på knægtenes cykler
Det skal du ikk med mindre de køber nye :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
-= JF =- (28-07-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 28-07-07 12:06 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>> Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
>> Puch 3-gears.
>> Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde
>
> Næmli ja!! Det var tider :)
Og kaburatoren skruet fast med en vingemøtrikker så man lige kunne dreje
den til side, og så et stykke bøjet svejsetråd så man kunne pille
plomben ud
>
> Det skal du ikk med mindre de køber nye :)
Jamen, det skal såmænd nok komme en dag!
--
Mvh. John
| |
Ukendt (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-07-07 18:23 |
|
On Sat, 28 Jul 2007 13:06:03 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:
>Martin Johansen [6000] skrev:
>>> Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
>>> Puch 3-gears.
>>> Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde
>>
>> Næmli ja!! Det var tider :)
>
>Og kaburatoren skruet fast med en vingemøtrikker så man lige kunne dreje
>den til side, og så et stykke bøjet svejsetråd så man kunne pille
>plomben ud
>
Hmm......og en indsugning, så man måtte løbe lortet i gang fordi
kickstarteren ikke kunne bruges og det bageste tandhjul mindre end
det forreste (næsten da .....overstørrelse cylinder....osv......og
så kom ham på Hondaen alligevel flyvende forbi.....*suk*.....men
heldigvis var dem med blå blink også mest interesseret i ham ) Og
besøg på tanken meget tit, fordi benzinen nærmest fossede
igennem.......det var tider. De ikke ret mange km før skidtet crashede
var sjove......... )
>>
>> Det skal du ikk med mindre de køber nye :)
>
>Jamen, det skal såmænd nok komme en dag!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Verner (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Verner |
Dato : 29-07-07 08:19 |
|
On Sat, 28 Jul 2007 12:27:32 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:
>>Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
>>Puch 3-gears.
>>Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde
>
>Næmli ja!! Det var tider :)
Hov hov - Glem nu ikke Bing 22mm karburatoren!
Verner
| |
Bruno (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 28-07-07 13:06 |
|
-= JF =- wrote:
>
>>
>> Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
> Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
> plader på knægtenes cykler
>
Det vare nok lidt, der er heller ikke det samme problem med cykelister
der kører 80+ på cykelstien som der er med knalerter. De to-hjulede som
kun burde kunne køre 30 fylder rigtig meget i statistikkerne over uheld.
Mvh
Bruno
| |
Allan Kristensen (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Allan Kristensen |
Dato : 28-07-07 14:12 |
|
"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
news:3bed2$46aa67a8$3e3d8c6c$15842@news.arrownet.dk...
> Martin Johansen [6000] skrev:
>>
>> Derimod har knallert-30/25 gule plader
>
> What!!!
> Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
> knallerter - og har heller aldrig set det!
> Hvor nyt er det?
>
Naboen købte ny knallert i September sidste år, og den har da en gul plade,
mener det blev indført 15 august 2006
| |
Lars Bisgaard (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 27-07-07 20:57 |
|
> Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem
> med
> de gule plader bare et stort bagagebærer? :)
Mener at dem med guleplader er knallert 30'er
Mvh
Lars Bisgaard
| |
Peter Dalgaard (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 27-07-07 23:09 |
|
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> writes:
>> Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem
>> med
>> de gule plader bare et stort bagagebærer? :)
>
>
>
> Mener at dem med guleplader er knallert 30'er
Jeps, men det er sjovere at påstå at det er van-modeller med afkortet
sæde for at få plads til en større mælkekasse.
(Frit efter en onanym bidragsyder fra et par mdr siden.)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Ib Jakobsen (28-07-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 28-07-07 22:25 |
|
Peter Dalgaard skrev:
>
> Jeps, men det er sjovere at påstå at det er van-modeller med afkortet
> sæde for at få plads til en større mælkekasse.
>
> (Frit efter en onanym bidragsyder fra et par mdr siden.)
Mener nu at huske at Autobang, ham med Rolls-royce, kørte hele møllem
igennem netop for at kunne registrere knallert45 på gule plader. Som en
gimmik.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Ukendt (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-07-07 22:34 |
|
On Fri, 27 Jul 2007 21:50:05 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:
>Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem med
>de gule plader bare et stort bagagebærer? :)
Dem på gule plader er nu såkaldt "lille knallert"....altså max 30, men
det får man ikke altid fornemmelsen af. Kom forleden på min "45" med
pænt hvidt skilt og blev i den grad overhalet af et par knallerter -
den ene med gult skilt den anden uden......som både kunne larme som
ind i h.......(mere end en HD)...og køre ret stærkt )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Ukendt (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-07-07 18:02 |
|
> Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem
> med
> de gule plader bare et stort bagagebærer? :)
Alle nye små knallerter fra 1. juli 206 skal have gul plade.
http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=91951
Hvid er til 45, som altid..
Så mon ikke kursen på Scootere fra foråret 2006 er steget en del... =)
/SWP
| |
|
|