Camry´en brænder pærer af
Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-07 17:50

Jeg ved godt at spørgsmålet har været drøftet før, og at der gerne bliver
foreslået overladning osv. Men jeg kunne ikke finde brugbart svar i min
søgning tilbage i gruppen.
Så udtalt er det heller ikke, men dog påfaldende mere end i nogen af alle
mine tidligere biler. For henved 3 mdr. siden skiftede jeg begge
forlygtepærer med nogle fra Thansen fordi den ene var gået. Forleden så jeg
at en af disse "nye" var stået af igen. Og i dag røg så den anden. Dermed
var bilen uden nærlys. (nej jeg havde ikke fået skiftet den der sprang
forleden). Er det noget jeg skal bekymre mig over? Mit multimeter duer
desværre ikke lige nu, jeg skal have købt mig et nyt. Men hvis den lader med
for stor spænding, hvad er så løsningen?

Forøvrigt. I Butik(s)Tanken havde de deres forlygtepærer liggende under
disken, så man kun kunne se og købe dem ved at spørge efter dem. Jeg spørger
efter en H4, hvorefter den unge pige hiver et eksemplar frem, tager den ud
af æsken og ved at holde med 3 fingre på selve glasset stolt præsenterer den
for mig og spørger om det er såden en jeg vil ha´. Jeg sagde ja, men jeg vil
ikke have den du har rørt ved. Det blev hun lidt befippet over. Jeg fik 2
jomfruelige i stedet, og sagde til hende, at det var en dårlig ide´ at røre
ved glasset på en H4. Den pågældende pære blev dog lagt i sin æske og sat
ned på hylden igen, hvor den formentlig snart vil blive solgt til en ny
kunde. Er det mig der er hysterisk?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 25-07-07 18:08

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Er det mig der er hysterisk?

Ja ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-07-07 21:34

jan@bygteknik.dk wrote:

> Ja ;)

Har du nu tænkt dig at komme her og ændre
på min børnelærdom om at man ikke må røre
ved glasset på en halogenpære?

mvh
Henning

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 25-07-07 21:51

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev :

>Har du nu tænkt dig at komme her og ændre
>på min børnelærdom om at man ikke må røre
>ved glasset på en halogenpære?

Hehe - nøehhhh....

kender du reklamen fra TV hvor finken spørger

"Skaaat - ser jeg for tyk ud i dem her ?"

catch 22 !

You're dead if you do, and you're dead if you don't......

Nej - gu' er man da ej sart, hvis man ikke vil have nogle lamper
ekspedienten har sat sine pølsefingre på - hun har vel lavet de
første 10-15 pølser i svøb, inden hun hev den pære ud af papkassen.

Fejlen er jo nok ikke hendes, men den mangel på elemæntær viden om
lamper's behandling, som man nok skal forvente et sted hvor de sælger
pølser i svøb.

Jeg troede sarkasmen i mit svar var læselig ;)

--
Jan_stevns

Fra : -= JF =-

Dato : 25-07-07 22:01

jan@bygteknik.dk skrev:

> Fejlen er jo nok ikke hendes, men den mangel på elemæntær viden om
> lamper's behandling, som man nok skal forvente et sted hvor de sælger
> pølser i svøb.

Jeg er da imponeret over at hun overhovedet ved hvad en H4 er!
(Og hold så op med at sige pølser i svøb!! Jeg bli'r pisse sulten, og
det er for sent til at få noget at spise

--
Mvh. John

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 25-07-07 22:11

-= JF =- <null@null.null> skrev :

>Jeg er da imponeret over at hun overhovedet ved hvad en H4 er!

mao: hun kan læse ;)

>(Og hold så op med at sige pølser i svøb!! Jeg bli'r pisse sulten,
> og det er for sent til at få noget at spise

Sorry !

<< kigger_på_sin_tallerken_med_bøf_bernaise.avi >>

--
Jan_stevns

Fra : -= JF =-

Dato : 25-07-07 22:20

jan@bygteknik.dk skrev:

> mao: hun kan læse ;)

Yes - Hun er kun ét mirakel fra et Kinderæg

> << kigger_på_sin_tallerken_med_bøf_bernaise.avi >>

Her ville jeg egentligt have skrevet noget småfornærmet tekst, men jeg
har for travlt med at børste krummer fra mit knækbrød med Philadelphia
af min trøje :-/

--
Mvh. John

Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-07 22:56

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekspedienten har sat sine pølsefingre på - hun har vel lavet de
> første 10-15 pølser i svøb, inden hun hev den pære ud af papkassen.

Jeg blev i tvivl, -det var derfor jeg spurgte. Måske var der sket en
revolution af pærer siden jeg var dreng, men uden at jeg havde opdaget det..
he

Martin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-07-07 09:13

jan@bygteknik.dk wrote:

> Jeg troede sarkasmen i mit svar var læselig ;)

Nej. Jeg åd den råt

mvh
Henning

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-07-07 22:18

> [...]
> duer desværre ikke lige nu, jeg skal have købt mig et nyt. Men hvis den
> lader med for stor spænding, hvad er så løsningen?

Så er laderelæet defekt.
Du kan evt. købe longlife pærer.

Mvh Niels

Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-07 22:50

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Så er laderelæet defekt.
> Du kan evt. købe longlife pærer.

Tak. Laderelæet, -er det en integreret del af generatoeren? Når bilen
brænder begge pærer på under 3 mdr, -så er det i fht. mine erfaringer med
mine andre biler ikke normalt. Eller kan det bare have været nogle
lortepærer?

Martin

Fra : claus b.p.

Dato : 26-07-07 00:14

> Når bilen brænder begge pærer på under 3 mdr, -så er det i fht. mine
> erfaringer med mine andre biler ikke normalt. Eller kan det bare have
> været nogle lortepærer?

Det kan det godt være, især hvis det er billige noname pærer. Købte nogle
(meget) billige H7'er hos Harald Nyborg, de var smidt ud inden 3 måneder.
Brændte sig simpelthen ud af soklen. De nuværende er svjh fra THansen, ikke
de billigste, men de holder fint.

/Claus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-07-07 10:44

Martin Bak wrote:

> [...]

er sidder ikke noget laderelæ i Camryen, i biler efter 60erne sidder der en
laderegulator.

> Tak. Laderelæet, -er det en integreret del af generatoeren?

I generatoren sidder laderegulatoren indbygget.
Laderegulatoren kan på de fleste biler udskiftes seperart, ofte sammen med
kullene.

Men lugter batteriet af svovl når bilen lige har kørt?

Koger bilen batterivandet af?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-07 20:41

> Men lugter batteriet af svovl når bilen lige har kørt?
>
> Koger bilen batterivandet af?

Se efter om der sidder krystaller, hvidt pulver, støv, på metaldele omkring
batat. :(.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 08:37

> [...]
> duer desværre ikke lige nu, jeg skal have købt mig et nyt. Men hvis den
> lader med for stor spænding, hvad er så løsningen?

Jeg vil tro at din bil ikke fejler noget som helst. De pærer fra Svansen er
bare ikke verdens bedste.
Men køb dog et billigt måleinstrument og se om generatoren leverer for
meget. Det kan blive endog meget dyrt, når den ikke lænegere nøjes med
pærer, men også tager styreboks mv med sig. Been there, got the t-shirt.Det
kostede nyt batt, ny styreboks, 10 milliarder pærer og selvfølgelig en ny
generator. Tip: Hvis bilen lugter af svovl, så lad være med at køre hen til
mekanikeren for at få det fikset. (lad den afhente!)
Mvh Tommy

Fra : Tonni Madsen

Dato : 27-07-07 23:28

> Jeg vil tro at din bil ikke fejler noget som helst. De pærer fra Svansen
> er bare ikke verdens bedste.

Tja, jeg tvivler ikke på at du har ret, men jag har haft lignende problemer
med nogle phillips nightguard pære, brændte 4 stk på under 2 måneder (til
knap 600 kr sættet...) fik dog det første sæt ombyttet, så betalte kun for
et sæt, men det var sgu også nok! Skiftede derefter til de billige blålige
fra H-nyborg, og har den sidste år kun skiftet en enkelt pære, så pris og
kvalitet hænger altså ikke altid sammen!

Tonni Madsen