Fejl blinkkontakt, Ford Escort
Fra : Lars

Dato : 25-07-07 12:59

Hej Gruppe

På min Ford Escort, årg. 1996, slår blinkkontakten/armen ikke selv retur
efter højre sving mere, der hvor den normalt springer tilbage til
midterstilling, giver det bare et lille klik, men den bliver ved med at
blinke til højre.
Til venstre virker den OK.
Min umiddelbare opfattelse var at selve blinkkontakten/armen skulle skiftes,
det er hermed prøvet (men en brugt), men den har stadig samme fejl.

Nu er spørgsmålet bare, er det fordi begge blinkkontakter/arme er defekte,
eller er der noget i kransen ved rattet der skal skiftes ?
Har du/I oplevet samme fejl på en Ford Escort ?, og hvad løste problemet ?

På forhånd tak.

MVH Lars

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-07-07 14:13

Hej!

Lars wrote:

> Nu er spørgsmålet bare, er det fordi begge blinkkontakter/arme er defekte,
> eller er der noget i kransen ved rattet der skal skiftes ?
> Har du/I oplevet samme fejl på en Ford Escort ?, og hvad løste problemet ?

Du skal udskifte hele blinkarms-aggregatet (well, faktisk er alle armene
een enhed). Det koster desværre ca. 800,- hos Ford, men det løser
problemet :)

Havde samme fejl på min (også en '96'er).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars

Dato : 25-07-07 17:06

> [...]
> een enhed). Det koster desværre ca. 800,- hos Ford, men det løser
> problemet :)
>
> Havde samme fejl på min (også en '96'er).

Det var netop det jeg prøvede, dog med en brugt fra en ophugger, men den
lider nok samme fejl, som min egen.
Så må jeg nok bare bide i det sure æble og købe en ny.

MVH Lars

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-07 18:10

"Lars" <hovvej1[FJERN_DETTE]@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var netop det jeg prøvede, dog med en brugt fra en ophugger, men den
> lider nok samme fejl, som min egen.
> Så må jeg nok bare bide i det sure æble og købe en ny.

Hvad med at snakke med ophuggeren og fortælle at det han har solgt er
fejlbehæftet?
Det kunne jo være, at det var en der var til at snakke med

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars

Dato : 25-07-07 21:33

> Hvad med at snakke med ophuggeren og fortælle at det han har solgt er
> fejlbehæftet?
> Det kunne jo være, at det var en der var til at snakke med

Det vil jeg også prøve, i hvertfald kommer han til at tage den defekte
retur.

MVH Lars