varebiler vejes ned
Fra : (-Peter-)

Dato : 24-07-07 15:12

hej..

kender nogen til de nye regler om at veje ned?

http://borsen.dk/nyhed/113206/

vil det sige jeg eksembelvis kan købe en berlingo på gule plader (der
er købt med max vægt på 2025 kg normalt), og så veje den ned og betale
mindre i afgift?

/Peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 24-07-07 15:16

On 24 Jul., 16:11, "(-Peter-)" <garfield...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> vil det sige jeg eksembelvis kan købe en berlingo på gule plader (der
> er købt med max vægt på 2025 kg normalt), og så veje den ned og betale

glemte en ting... hvad med alderen på bilen... har det noget at sige ?
(nu kan man jo også købe biler fra før 99 (mener jeg det er) og få
billig afgift)...

/Peter

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-07-07 16:10

On Tue, 24 Jul 2007 07:16:15 -0700 "(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com>
sent the following smoke signals:

>glemte en ting... hvad med alderen på bilen... har det noget at sige ?

Altså, den skal jo være indregistreret før 25. april 2007 for at det kan
lade sig gøre.

Men hvor længe mon den fidus holder?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 18:11

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> vil det sige jeg eksembelvis kan købe en berlingo på gule plader (der
> er købt med max vægt på 2025 kg normalt), og så veje den ned og betale

Hvad må bilen egentlig trække på krogen bagefter... Har det nogen
indflydelse mon?

--
/HB

Fra : Leo

Dato : 25-07-07 20:55

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kik her engang, nu er det ganske officielt
http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Store_besparelser_paa_varebiler/1/

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-07-07 11:51

Leo skrev:

> Kik her engang, nu er det ganske officielt
> http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Store_besparelser_paa_varebiler/1/

Forstår bare ikke hvorfor det lige kommer på banen nu. Man har hele
tiden vidst at misundelsesafgiften var større på biler over 2000kg. Til
gengæld er registreringsafgiften betydelig mindre. Derfor har man kæmpet
for at få dem over 2000kg. Er man så sikker på der ikke kommer en
efterregning på differencen de to afgiftenniveauer?. Hidtil har man mig
bekendt ikke kunne veje dem ned af samme grund.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Leo

Dato : 26-07-07 12:49

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Leo skrev:

> [...]

efterregning på differencen de to afgiftenniveauer?. Hidtil har man mig
bekendt ikke kunne veje dem ned af samme grund.

Registreringsafgiften er nu 50% for begge kategorier. imod 30 og hmm mener
90 procent før med de 90 % på biler under 2000 kg

Leo

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 26-07-07 14:18

>vil det sige jeg eksembelvis kan købe en berlingo på gule plader (der
>er købt med max vægt på 2025 kg normalt), og så veje den ned og betale
>mindre i afgift?
---------------

Som jeg ser det sakl den være indreg. før 25 april 2007. Min Suzuki
Grand Vitara blev indregistreret 23 april i år, og jeg ringede til
Applus kl 12 og 12:45 var den synet og nedvejet - klokken 14:00 var
jeg på motorkontoret og har nu sparet 5470.- kr årligt. Da min bil er
helt ny, så får jeg 10 mdrs. forudbetalt afgift tilbage Gad vide
hvornår det bliver stoppet ?
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 15:49

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg på motorkontoret og har nu sparet 5470.- kr årligt. Da min bil er
> helt ny, så får jeg 10 mdrs. forudbetalt afgift tilbage Gad vide

Og der er ingen / kommer ingen ekstra opkrævninger af for lidt betalt afgift
eller andet ?

--
Mvh.
Dennis.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 16:51

>Og der er ingen / kommer ingen ekstra opkrævninger af for lidt betalt afgift
>eller andet ?
Nej den er god nok - selv SKAT siger der ikke er nogen problemer i
det. Her er en god artilkel, der forklarer det:

http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Varebiler/2007/Gulpladerabat.htm

Mogens