Gearkasse til MB
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-07-07 13:21

Hej

Har kig på en cedes 190D'er fra 85, den er desværre 4 gearet, men prisen er
så lav jeg overvejer at købe den og skifte gearkassen. Har ledt efter en 5
gears kasse men har ikke kunne finde nogle. Er der nogle der har en ide om
hvad sådan en ca. koster?

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-07-07 13:24

> [...]
> er så lav jeg overvejer at købe den og skifte gearkassen. Har ledt efter
> en 5 gears kasse men har ikke kunne finde nogle. Er der nogle der har en

How det er en 200D.

Stef

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-07 13:28

> [...]
> er så lav jeg overvejer at købe den og skifte gearkassen. Har ledt efter
> en 5 gears kasse men har ikke kunne finde nogle. Er der nogle der har en

Søg på dataophug.dk

Mvh Niels

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-07-07 15:32

> Søg på dataophug.dk

Det giver mig ikke nogle pris og de gange jeg har mailet eller ringet, har
jeg ikke kunne få en pris da de ikke lige viste om delen stadigt var på
lager og mange andre undskyldninger, fornemmelsen var at de ikke gad
beskæftige sig med private.

Stef

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-07 15:47

> [...]
> jeg ikke kunne få en pris da de ikke lige viste om delen stadigt var på
> lager og mange andre undskyldninger, fornemmelsen var at de ikke gad

Så kan man prøve Mercedes ophuggere, dem kan man finde i telefonbogen,
alternativt brugthandel via den blå avis.
Der er ikke mange ophuggere der gider maile, ring og bliv ved til du får
svar.

Mvh Niels

Fra : Tom

Dato : 23-07-07 17:02

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er så lav jeg overvejer at købe den og skifte gearkassen. Har ledt efter
> en 5 gears kasse men har ikke kunne finde nogle. Er der nogle der har en

Lige syd for grænsen er der vist stadig en kæmpe stor mercedes ophugger. De
jeg var der havde ham temmelig mange MB på lager. Det ligger i Kupfermuhle 1
Km fra grænsen ved Kruså.....meget let at finde.
Prisen på en velholdt fungerende gearkasse ligger omkring 4.000 Kr, det er i
hvert fald hvad de sælges for på ebay.de

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-07-07 17:08

> [...]
> Prisen på en velholdt fungerende gearkasse ligger omkring 4.000 Kr, det er
> i hvert fald hvad de sælges for på ebay.de

Ok, det er jo ikke så slemt, så skal man jo bare bruge en dags tid eller 2
på at skifte den, eller smide den hos mekkeren.

Stef

Fra : Tom

Dato : 23-07-07 17:45

> Ok, det er jo ikke så slemt, så skal man jo bare bruge en dags tid eller 2
> på at skifte den, eller smide den hos mekkeren.

På baghjulstrukne biler er det ikke så slemt at skifte gearkassen. Det tager
bare lidt tid og så lidt kræfter når den er fri, den er jo ikke helt let.
Men det er ikke til at lave uden grav eller lift.

--
Tom