Dato 1.1 = importbiler?
Fra : Børge H.

Dato : 22-07-07 23:30

Har lagt mærke til at mange biler har første registreringsdato 1.1 og så et
årstal.
Er det fordi de er importerede og dermed skal man være opmærksom på
"speedometerservice" ? ( snyd med kilometertælleren).

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 07:57

"Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det fordi de er importerede og dermed skal man være opmærksom på
> "speedometerservice" ? ( snyd med kilometertælleren).

Jeg har aldrig stødt på en reg dato der hed 1.1 xx. Motorkontorerne holder
også lukket den dag, ligesom de holder fri på CRM, så jeg tror at du enten
har taget fejl af datoerne eller også er du mange måneder forud (der er lang
tid til 1. april.
Tommy

Fra : Børge H.

Dato : 23-07-07 10:16

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også lukket den dag, ligesom de holder fri på CRM, så jeg tror at du
> enten har taget fejl af datoerne eller også er du mange måneder forud (der

Jeg skrev det nok ikke helt korrekt.
Der står altid 1.1-98 eller 1.1-99 eller et andet årstal.
Et lille eksempel:
Udstyr & information
Registreret første gang: 1/1-98, 15" alufælge, fjernbetjent centrallås,
el-indst. forsæder, el-ruder, el-spejle, abs, servo,

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-07 10:19

> [...]
> Registreret første gang: 1/1-98, 15" alufælge, fjernbetjent centrallås,
> el-indst. forsæder, el-ruder, el-spejle, abs, servo,

Det er så ikke på registreringsattesten du læser den dato kan jeg regne ud.
Er det i en bilsalgsdatabase er det sikkert fordi sælger ikke udfylder
feltet, så bliver der måske bare overført 1.1.

Mvh Niels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-07-07 09:00

> [...]
> Er det fordi de er importerede og dermed skal man være opmærksom på
> "speedometerservice" ? ( snyd med kilometertælleren).

Er det ikke de biler man ikke kender en første registreringsdato på, men kun
et årstal på man så sætter til den 1. januar det år.

Mvh Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-07 09:35

Niels Bengaard skrev:

> Er det ikke de biler man ikke kender en første registreringsdato på, men kun
> et årstal på man så sætter til den 1. januar det år.

Næ, dem sætter man til 31/12 det år man skynder dem produceret. Mener du
kan læse mere om det på fstyr.dk under synsregler.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Gert

Dato : 23-07-07 14:12

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Niels Bengaard skrev:

>Næ, dem sætter man til 31/12 det år man skynder dem produceret. Mener du
>kan læse mere om det på fstyr.dk under synsregler.

tjae selv om det er ikke er en bil, så er min trailer reg første gang 31/12
1962.
så det bruges ihvertfald

mvh
Gert

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-07-07 14:44

"Gert" <Gert@lynghoy.dkkk> skrev i en meddelelse

> tjae selv om det er ikke er en bil, så er min trailer reg første gang
> 31/12 1962.
> så det bruges ihvertfald

Kører den endnu?
Det må da nærme sig DK's ældste trailer.

Har du billede af den?
Er bare nysgerrig efter om de har ændret sig meget i årenes løb.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Gert

Dato : 23-07-07 22:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kører den endnu?
> Det må da nærme sig DK's ældste trailer.
>
> Har du billede af den?
> Er bare nysgerrig efter om de har ændret sig meget i årenes løb.

he he ja den kører skam endnu, var faktisk til syn for 14 dage siden.
det er en AUPA men den liger i opbygning de gamle brenderup min far har en
der ligger i samme aldersklasse
og samme system med bladfjedre og en solid tilkobling

http://www.lynghoy.dk/trailer/
her er billeder af den (den skal have nyt lad)

MVH
Gert

Fra : Leo_Jensen

Dato : 23-07-07 17:04

http://www.brenderup.com/default.asp?pageid=488&nodeid=%7BE914511D-DC17-4764-BEFF-0C1906053E82%7D

Fra : Brian

Dato : 23-07-07 19:36

"Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse
> Har lagt mærke til at mange biler har første registreringsdato 1.1 og så
> et årstal.

Det er da bare fordi folk glemmer eller ikke gider finde reg.attesten frem
for at taste dato'en ind på fx bilbasen osv. Så vælger siden selv 01/01 da
den står til den dato som standard.

Fra : Børge H.

Dato : 23-07-07 21:24

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at taste dato'en ind på fx bilbasen osv. Så vælger siden selv 01/01 da

Tak for det Brian.
Lyder logisk og rigtigt !

Fra : Teddy

Dato : 23-07-07 23:08

..........>> Det er da bare fordi folk glemmer eller ikke gider finde
reg.attesten frem

Mange gange er det sælgere som er for dovne til at hente reg attesten i
mappen, og dermed ikke gider at udfylde annoncen korrekt. andre gange er
det med fuldt overlæg, hvis bilen er fra fx 10.md 1999, og reelt ER en 2000
model kan sælger jo skrive 1.1.2000 - når der står 1.1 er man ( jeg er da )
på vagt.
Andre gange er det bare folk som ikke kan lade være, går den så går den, og
de kan jo mange gange tale sig ud ad en tastefejl i annoncen.....

Teddy

Fra : hamselv

Dato : 24-07-07 10:40

Hej
Det skyldes måske at bilen så er et år yngre istedet for 31/12 xx

Min forrige bil blev indregistreret den 5/1 2005 selv om jeg kunne få den i
2004.

henrik

Fra : claus b. p.

Dato : 25-07-07 11:32

"Børge H." <Bh@iudu.slut> wrote in message
> [...]
> Er det fordi de er importerede og dermed skal man være opmærksom på
> "speedometerservice" ? ( snyd med kilometertælleren).

De gange jeg har set det er det fordi forhandleren vil snyde sig til en
årgang nyere end bilen egentlig er. En bil registreret i oktober -1999 kan
jo godt være en 2000 model, men den falder ud hvis man fx. søger i årgangene
2000-2003. Men det er stadig fusk. Det er mere reelt at skrive "2000 model"
i teksten. (Forudsat der overhovedet er forskel på 1999 og 2000 modellen)

Kilometertællerfusk ser man (eller ikke) også på reelt annoncerede biler.
Man må også her forsøge at finde ud af om bilens stand og angivede kilometer
ser ud til at passe sammen. Servicebogen kan give et hint, hvis ikke der er
fusket med den også. Det sker selv hos de største forhandlere.

/Claus