Gøre gamle fælge pæne? (alu)
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-07-07 15:41

Hejsa,

Jeg har et sæt gamle grimme 15" alufælge til at ligge, jeg godt kunne tænke
mig at pynte lidt på. De er skallet af i lakken rundt i kanten, og er derfor
ret hærgede at se på.

Hvad kan man lige gøre, hvis man godt kunne tænke sig de blev lidt pænere?
:) Har hørt at sandblæsning ikke duer på aluminium, da det er alt for blødt.

Troels

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-07-07 16:33

> Hvad kan man lige gøre, hvis man godt kunne tænke sig de blev lidt pænere?
> :) Har hørt at sandblæsning ikke duer på aluminium, da det er alt for
> blødt.

Jeg har flere gange fået glasblæst ældre alufælge, og derefter fået dem
lakeret, de fleste gange blev resultatet godt.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-07-07 16:36

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:46a21ae9$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hvad kan man lige gøre, hvis man godt kunne tænke sig de blev lidt pænere?
> :) Har hørt at sandblæsning ikke duer på aluminium, da det er alt for

Få dem slyngrenset og pulverlakeret.
Hilsen Matthias

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-07-07 18:38

> Få dem slyngrenset og pulverlakeret.

Nu havde jeg lidt håbet på noget gør-det-selv-arbejde. :) Det skal ikke være
perfekt, blot pænere end de er nu

Jeg forsøgte mig lige med en "stålbørste" på en ene, det bliver faktisk helt
ok. Dertil regner jeg med at få den affedtet osv., selvfølgelig, og give den
noget fælgmaling, og en varmefast klarlak hen over.

Det er kun midlertidigt jeg skal køre på dem, indtil jeg får de 4500, 4 nye
17" dæk koster, til mine sommerfælge.

Til vinter har jeg nogle fineste stålfælge. hehe

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9844

Troels

Fra : Tom

Dato : 22-07-07 10:12

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6229

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 23-07-07 10:51

> [...]
>
> Hvad kan man lige gøre, hvis man godt kunne tænke sig de blev lidt pænere?
> :) Har hørt at sandblæsning ikke duer på aluminium, da det er alt for

Du kan da prøve med sandblæsning selv. Hvis du har en kompressor, så kan en
sandblæsepistol købes rimeligt billigt i HN eller Biltema, det samme med
sandet.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-07-07 16:15

> Du kan da prøve med sandblæsning selv. Hvis du har en kompressor, så kan
> en sandblæsepistol købes rimeligt billigt i HN eller Biltema, det samme
> med sandet.

Har alt udstyret, men den gamle sagde at det også ville blæse aluminiummet i
stykker?

Troels