/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Det blev da vist en dyr ferie.....
Fra : TDN


Dato : 21-07-07 09:53

http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece

Tænk nogen gider tage chancen...

Mvh
Thomas


 
 
Ukendt (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-07 10:55

On Sat, 21 Jul 2007 10:52:36 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

>http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>
>Tænk nogen gider tage chancen...
>

Jeg tror ikke folk er klar over, hvor dyrt det kan blive. I så fald
ville de nok lade være. Men SKAT har åbenbart fået styr på databaserne
og mandskab til at se de gule plader efter i sømmene - og det kommer
nok som en overraskelse eftersom der stort set aldrig har været
kontrol tidligere (udover nogle få commando-raids i lystbådehavne og
til en koncert)
Jamen, det er vel OK, at folk der snyder skal betale - jeg får også
ballade med SKAT, hvis jeg forsøger at "fifle".
At jeg gerne så, de brugte ressourcerne på at bekæmpe farlig adfærd og
fik lavet det afgiftssystem om er en helt anden sag.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Uffe Ravn (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 21-07-07 11:09

Ivan Madsen wrote:

>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>>
>> Tænk nogen gider tage chancen...
>>
> Jeg tror ikke folk er klar over, hvor dyrt det kan blive. I så fald
> ville de nok lade være. Men SKAT har åbenbart fået styr på databaserne
> og mandskab til at se de gule plader efter i sømmene - og det kommer
> nok som en overraskelse eftersom der stort set aldrig har været
> kontrol tidligere (udover nogle få commando-raids i lystbådehavne og
> til en koncert)
> Jamen, det er vel OK, at folk der snyder skal betale - jeg får også
> ballade med SKAT, hvis jeg forsøger at "fifle".

Ja men jeg kan ikke forstå hvorfor, som der står i artiklen, at det skulle
være ulovligt, at køre på ferie en gulpladet firmabil, når blot momsen ER
betalt.

Men det er jo nok bare en journalist der har skrevet det ....SUK.

Mvh. Uffe Ravn



Poul Erik (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 21-07-07 11:44

>
> Ja men jeg kan ikke forstå hvorfor, som der står i artiklen, at det skulle
> være ulovligt, at køre på ferie en gulpladet firmabil, når blot momsen ER
> betalt.
>
Det er ikke ulovligt hvis den pågældende har betalt skat af bilen som
firmabil.

Mvh. - Poul E.



Jonas R. (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 21-07-07 15:16


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
news:46a1db51$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja men jeg kan ikke forstå hvorfor, som der står i artiklen, at det skulle
> være ulovligt, at køre på ferie en gulpladet firmabil, når blot momsen ER
> betalt.
>
> Men det er jo nok bare en journalist der har skrevet det ....SUK.
>
> Mvh. Uffe Ravn
>


Fordi vedkommende vel ikke har været beskattet af bilen. Så har det jo intet
med momsen at gøre.

1. er at man ikke må køre i en gulplade bil privat hvis der ikke er betalt
moms.
2. er at selvom man har betalt moms, ja så skal man stadig beskattes af
bilen hvis den skal bruges til privat kørsel.

/Jonas R.



Uffe Ravn (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 22-07-07 00:05

Jonas R. wrote:

>> Ja men jeg kan ikke forstå hvorfor, som der står i artiklen, at det
>> skulle være ulovligt, at køre på ferie en gulpladet firmabil, når
>> blot momsen ER betalt.

> Fordi vedkommende vel ikke har været beskattet af bilen. Så har det
> jo intet med momsen at gøre.
>
> 1. er at man ikke må køre i en gulplade bil privat hvis der ikke er
> betalt moms.
> 2. er at selvom man har betalt moms, ja så skal man stadig beskattes
> af bilen hvis den skal bruges til privat kørsel.

Det kan godt være at det er mig der er fatsvag men:

Hvis en mand i et enmandsfirma køber en bil, for firmmaets penge(ikke via
kassekreditten), han betalere momsen med sine egne penge og bruger bilen
primært til arbejdsrelateret kørsel, men også til transport frem og tilbage
imellem bopæl og firmaadressen bla fordi han er nød til at rykke ud hvis der
sker noget.

Hvordan beregnes så skatteværdien af den uge han tager i firmaøsen på ferie
til sverige?

På bopælsadressen holder den hvidpladebil der normalt anvendes til
privatkørsel.

Mvh. Uffe Ravn



Poul Erik (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 22-07-07 10:16

>
> Hvordan beregnes så skatteværdien af den uge han tager i firmaøsen på
> ferie
> til sverige?
>
Reglerne for fri bil gælder. Mener den korteste periode der kan beskattes er
en måned.

Mvh. - Poul Erik



Ukendt (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-07 16:14


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen
news:46a1db51$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Ja men jeg kan ikke forstå hvorfor, som der står i artiklen, at det skulle
> være ulovligt, at køre på ferie en gulpladet firmabil, når blot momsen ER
> betalt.
>
> Men det er jo nok bare en journalist der har skrevet det ....SUK.

Nogle kører også på ferie i en ny gulpladet bil som er købt privat, men også
benyttes i firmaet. Dem er der også betalt moms på, og så er det skam
lovligt nok.

--
/HB





Tågehornet (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Tågehornet


Dato : 21-07-07 13:22


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
| http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
|
| Tænk nogen gider tage chancen...

det er sgu OK!, jeg tror næsten jeg vil bruge min ferie på at tage billeder
af gupladebiler der hvor jeg kommer frem, campingplads, genbrugsplads
etc...så kan jeg glæde mig over at dem som mener de ikke skal bidrage til
samfundet så bliver guidet på rette vej, når skat viser dem mine billeder!.




Troels Plougmann-Ols~ (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 21-07-07 15:11

> det er sgu OK!, jeg tror næsten jeg vil bruge min ferie på at tage
> billeder
> af gupladebiler der hvor jeg kommer frem, campingplads, genbrugsplads
> etc...så kan jeg glæde mig over at dem som mener de ikke skal bidrage til
> samfundet så bliver guidet på rette vej, når skat viser dem mine
> billeder!.

.... Der findes rigtig mange måder at få fjender på...

Troels


Tågehornet (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Tågehornet


Dato : 21-07-07 15:40


"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> wrote in message
news:46a21405$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
|> det er sgu OK!, jeg tror næsten jeg vil bruge min ferie på at tage
| > billeder
| > af gupladebiler der hvor jeg kommer frem, campingplads, genbrugsplads
| > etc...så kan jeg glæde mig over at dem som mener de ikke skal bidrage
til
| > samfundet så bliver guidet på rette vej, når skat viser dem mine
| > billeder!.
|
| ... Der findes rigtig mange måder at få fjender på...
|
| Troels
|
ja feks. køre rundt i en bil hvor man ikke har betalt moms,-svindlere og
bedragere skal ikke have det nemt..



Troels Plougmann-Ols~ (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 21-07-07 15:41

> ja feks. køre rundt i en bil hvor man ikke har betalt moms,-svindlere og
> bedragere skal ikke have det nemt..

Det har vi politiet til.

Troels


Klaus D. Mikkelsen (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-07-07 15:50

Troels Plougmann-Olsen skriver:
>
> > ja feks. køre rundt i en bil hvor man ikke har betalt moms,-svindlere og
> > bedragere skal ikke have det nemt..
>
> Det har vi politiet til.

Jeps, der er ikke betalt moms af deres biler


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-07-07 16:34

On Sat, 21 Jul 2007 16:49:40 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeps, der er ikke betalt moms af deres biler

Til gengæld må de heller ikke have gule plader ...

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-07-07 18:22

Leonard skrev:
>> Jeps, der er ikke betalt moms af deres biler
> Til gengæld må de heller ikke have gule plader ...
>
Det er da vist noget nyt?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Troels Plougmann-Ols~ (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 21-07-07 18:39

> Det er da vist noget nyt?

Hvor mange politibiler ser du med gule plader?

Troels

Møller (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 21-07-07 18:51

Troels Plougmann-Olsen skrev:
>> Det er da vist noget nyt?
>
> Hvor mange politibiler ser du med gule plader?

Det ved jeg ikke

Møller

Troels Plougmann-Ols~ (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 21-07-07 18:55

> Det ved jeg ikke

Nej, du har ret, man ser dem jo aldrig, og specielt ikke på motorvejen

Troels


Møller (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 21-07-07 19:07

Troels Plougmann-Olsen skrev:

> Hvor mange politibiler ser du med gule plader?

>> Det ved jeg ikke
> Nej, du har ret, man ser dem jo aldrig, og specielt ikke på motorvejen

Hvor ved du det fra når du ikke kan se dem

Møller

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 03:06

Troels Plougmann-Olsen skrev:
>> Det ved jeg ikke
> Nej, du har ret, man ser dem jo aldrig, og specielt ikke på motorvejen
>
Nu er netop politiet et skidt grundlag at gå ud fra i det spil. De
betaler jo ikke afgift af deres biler uanset hvad farve pladerne har.

Og var der ikke noget med at de der ATV'er havde været på gule plader
hvis det havde været tilladt at bruge dem til at opholde sig i med den
farve plader? (Ikke fordi det problem finder de nok også en løsning på,
så de kan få dem på gule plader.)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 10:55

On Sun, 22 Jul 2007 04:05:45 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Og var der ikke noget med at de der ATV'er havde været på gule plader

Finn, vil du ikke godt kalde dem for ATK, da det er det de hedder?
En ATV er et 4 hjulet køretøj, som er bygget til at køre i al slags
terræn, helst offroad: ATV = All Terrain Vehicle
ATK er den af politiet brugte forkortelse om Automatisk Trafik Kontrol.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 16:01

Leonard skrev:
>> Og var der ikke noget med at de der ATV'er havde været på gule plader
> Finn, vil du ikke godt kalde dem for ATK, da det er det de hedder?
> En ATV er et 4 hjulet køretøj, som er bygget til at køre i al slags
> terræn, helst offroad: ATV = All Terrain Vehicle
> ATK er den af politiet brugte forkortelse om Automatisk Trafik Kontrol.
>
Sorry, jo jeg skal prøve at huske det.
Men du viste jo hvad jeg mente.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 03:03

Troels Plougmann-Olsen skrev:
>> Det er da vist noget nyt?
> Hvor mange politibiler ser du med gule plader?
>
Jeg ser også lastbiler på hvide plader.

Men pointen er at man da sagtens kan have en gulpladebil man må køre til
Tyskland i, med CV efter.

Det kunne jo være en håndværker der er på vej fra firmaet til den
arbejdsplads han skal være på de næste tre uger.

(Gu've' hvordan SKAT vil have det når de finder ud af at de glemte at
kigge ind i biler og se det værktøj og de materialer der var der.)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 10:57

On Sun, 22 Jul 2007 04:02:41 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Det kunne jo være en håndværker der er på vej fra firmaet til den
> arbejdsplads han skal være på de næste tre uger.
>
> (Gu've' hvordan SKAT vil have det når de finder ud af at de glemte at
> kigge ind i biler og se det værktøj og de materialer der var der.)

Mon ikke de opdager det på stedet?
Og skynder sig videre til næste Cayenne/Knaus ...

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 16:04

Leonard skrev:
>> Det kunne jo være en håndværker der er på vej fra firmaet til den
>> arbejdsplads han skal være på de næste tre uger.
>> (Gu've' hvordan SKAT vil have det når de finder ud af at de glemte at
>> kigge ind i biler og se det værktøj og de materialer der var der.)
> Mon ikke de opdager det på stedet?
> Og skynder sig videre til næste Cayenne/Knaus ...
>
Hvis de blot kigger numre, og følger op på det senere, gør de jo ikke.

De er vist ikke begyndt endnu at have politi med til at stoppe bilerne.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 16:15

On Sun, 22 Jul 2007 17:03:57 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Hvis de blot kigger numre, og følger op på det senere, gør de jo ikke.
>
> De er vist ikke begyndt endnu at have politi med til at stoppe bilerne.

Jeg ved intet om hvordan de gør i praksis, men jeg tror ikke de bare
sidder og skriver numrene ned og så går hjem til computeren og skriver
opkrævninger ud. Det ville da være ualmindeligt dumt og stille dem i en
svær situation, når en sag senere havner hos en dommer.

Ja, jeg ved godt at du ikke har de store tanker om offentligt ansattes
intelligens, men jeg tror nu på at de har forberedt sig lidt bedre.
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 19:18

Leonard skrev:
>> Hvis de blot kigger numre, og følger op på det senere, gør de jo ikke.
>> De er vist ikke begyndt endnu at have politi med til at stoppe bilerne.
> Jeg ved intet om hvordan de gør i praksis, men jeg tror ikke de bare
> sidder og skriver numrene ned og så går hjem til computeren og skriver
> opkrævninger ud. Det ville da være ualmindeligt dumt og stille dem i en
> svær situation, når en sag senere havner hos en dommer.
> Ja, jeg ved godt at du ikke har de store tanker om offentligt ansattes
> intelligens, men jeg tror nu på at de har forberedt sig lidt bedre.
>
Det var nu ikke så meget spørgsmålet om deres intelligens. Men mere hvad
de har lov til og hvad de ikke har lov til iflg. reglerne.

Der var et link til noget skriven om at politiet forbereder sig på at
skulle tage med SKAT ud og stoppe biler for dem. Det får jeg til at de
ikke må gøre det selv. Og hvis de ikke må stoppe bilerne kan det jo godt
være lidt svært at stille folk spørgsmål.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 19:26

On Sun, 22 Jul 2007 20:17:58 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Der var et link til noget skriven om at politiet forbereder sig på at
> skulle tage med SKAT ud og stoppe biler for dem. Det får jeg til at de
> ikke må gøre det selv. Og hvis de ikke må stoppe bilerne kan det jo godt
> være lidt svært at stille folk spørgsmål.

Når folk holder stille ved og venter på færgen er det jo ikke nødvendigt
at stoppe dem. Når der så ved at kigge på bilen, personerne i den og det
den er læsset med er en begrundet mistanke om at det er en ferietur, så
er det jo nemt at banke på ruden og præsentere sig med et par hurtige
spørgsmål om turens formål.
Det er som oftest ret nemt at se forskel på håndværkere og turister.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-07-07 09:00

Leonard skrev:
>> Der var et link til noget skriven om at politiet forbereder sig på at
>> skulle tage med SKAT ud og stoppe biler for dem. Det får jeg til at de
>> ikke må gøre det selv. Og hvis de ikke må stoppe bilerne kan det jo godt
>> være lidt svært at stille folk spørgsmål.
> Når folk holder stille ved og venter på færgen er det jo ikke nødvendigt
> at stoppe dem. Når der så ved at kigge på bilen, personerne i den og det
> den er læsset med er en begrundet mistanke om at det er en ferietur, så
> er det jo nemt at banke på ruden og præsentere sig med et par hurtige
> spørgsmål om turens formål.
>
Jeg ved det ikke, men det kan godt ske de end ikke har lov til det.

> Det er som oftest ret nemt at se forskel på håndværkere og turister.
>
Bortset fra værktøjet vil jeg tro at det er nogenlunde det samme du har
med på tre ugers ferie som du har med ud til tre ugers ophold på en
arbejdsplads.

Og det er jo ikke sådan at håndværkerne er forpligtiget til at være i
arbejdstøjet på vejen frem og tilbage.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Frank E. N. Stein (24-07-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 24-07-07 00:04

Finn Guldmann skrev:

>> Det er som oftest ret nemt at se forskel på håndværkere og turister.
>>
> Bortset fra værktøjet vil jeg tro at det er nogenlunde det samme du har
> med på tre ugers ferie som du har med ud til tre ugers ophold på en
> arbejdsplads.

Fandens, så bliver man ikke engang fri for familien ved at arbejde langt
hjemmefra.

Finn Guldmann (24-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-07-07 03:27

Frank E. N. Stein skrev:
>>> Det er som oftest ret nemt at se forskel på håndværkere og turister.
>>>
>> Bortset fra værktøjet vil jeg tro at det er nogenlunde det samme du
>> har med på tre ugers ferie som du har med ud til tre ugers ophold på
>> en arbejdsplads.
> Fandens, så bliver man ikke engang fri for familien ved at arbejde langt
> hjemmefra.
>
Thats Leif.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Per Riber (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 22-07-07 19:31

Finn Guldmann skrev:

> Der var et link til noget skriven om at politiet forbereder sig på at
> skulle tage med SKAT ud og stoppe biler for dem. Det får jeg til at de
> ikke må gøre det selv. Og hvis de ikke må stoppe bilerne kan det jo godt
> være lidt svært at stille folk spørgsmål.

De får politiet med: http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece


mvh Per


Finn Guldmann (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-07-07 09:03

Per Riber skrev:
>> Der var et link til noget skriven om at politiet forbereder sig på at
>> skulle tage med SKAT ud og stoppe biler for dem. Det får jeg til at de
>> ikke må gøre det selv. Og hvis de ikke må stoppe bilerne kan det jo
>> godt være lidt svært at stille folk spørgsmål.
> De får politiet med: http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece
>
Det var den artikel jeg tænkte på. Og det er de sidste tre afsnit i den
jeg bruger til at formode at SKAT's folk ikke selv må stoppe bilerne.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-07-07 10:31

On Mon, 23 Jul 2007 10:02:54 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Det var den artikel jeg tænkte på. Og det er de sidste tre afsnit i den
> jeg bruger til at formode at SKAT's folk ikke selv må stoppe bilerne.

Alle og enhver må vel stoppe biler, det er bare kun politiets
anvisninger du har pligt til at følge.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-07-07 12:21

Leonard skrev:
>> Det var den artikel jeg tænkte på. Og det er de sidste tre afsnit i den
>> jeg bruger til at formode at SKAT's folk ikke selv må stoppe bilerne.
> Alle og enhver må vel stoppe biler, det er bare kun politiets
> anvisninger du har pligt til at følge.
>
Jeg ved ikke med at stoppe, men dirigere, i forbindelse med noget
trafikalt anormalt, må alle.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-07-07 19:11

On Sat, 21 Jul 2007 19:21:55 +0200, Finn Guldmann wrote:

>>> Jeps, der er ikke betalt moms af deres biler
>> Til gengæld må de heller ikke have gule plader ...
>>
> Det er da vist noget nyt?

Næh, det er der ikke noget nyt i.
Da politibiler er statens ejendom er de uden afgift og selvforsikrede.
Derfor har de ligesom Banestyrelsens og andre statslige biler hvide
plader på.
Da en ivrig betjent fandt på at udstyre en ATK-vogn med gule plader, da
en varevogn med hvide plader var nem at genkende som en ATK-vogn, blev
denne hurtigt sat på plads, da bilen ikke er til varetransport og derfor
ikke må have gule plader.

Jeg har aldrig set et af politiets køretøjer med gule plader, heller
ikke den lille lastbil, de brugte til at fjerne cykler på banegården
med. Den havde også hvide plader.
Dengang bilinspektionen var et statsligt organ kørte de også i varevogne
på hvide plader.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Tom (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 22-07-07 10:37


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1539vao3n9riq.7my5yxmnh5h3$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 21 Jul 2007 19:21:55 +0200, Finn Guldmann wrote:
>
>>>> Jeps, der er ikke betalt moms af deres biler
>>> Til gengæld må de heller ikke have gule plader ...
>>>
>> Det er da vist noget nyt?
>
> Næh, det er der ikke noget nyt i.
> Da politibiler er statens ejendom er de uden afgift og selvforsikrede.
> Derfor har de ligesom Banestyrelsens og andre statslige biler hvide
> plader på.
> Da en ivrig betjent fandt på at udstyre en ATK-vogn med gule plader, da
> en varevogn med hvide plader var nem at genkende som en ATK-vogn, blev
> denne hurtigt sat på plads, da bilen ikke er til varetransport og derfor
> ikke må have gule plader.

Jeg har nu ellers set MANGE busser på gule plader, der må befordre op til 55
personer.

--
Tom



Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 10:59

On Sun, 22 Jul 2007 11:37:01 +0200, Tom wrote:

> Jeg har nu ellers set MANGE busser på gule plader, der må befordre op til 55
> personer.

Åh, ja, min ene bil er skam også en personbil på gule plader, men det er
i et andet system af nummerpladernes univers.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 16:05

Leonard skrev:
>> Jeg har nu ellers set MANGE busser på gule plader, der må befordre op til 55
>> personer.
> Åh, ja, min ene bil er skam også en personbil på gule plader, men det er
> i et andet system af nummerpladernes univers.
>
Men det er vel ikke forbeholdt dig?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 16:16

On Sun, 22 Jul 2007 17:04:48 +0200, Finn Guldmann wrote:

>>> Jeg har nu ellers set MANGE busser på gule plader, der må befordre op til 55
>>> personer.
>> Åh, ja, min ene bil er skam også en personbil på gule plader, men det er
>> i et andet system af nummerpladernes univers.
>>
> Men det er vel ikke forbeholdt dig?

Næh, men det er noget andet end en politibil.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 19:20

Leonard skrev:
>>>> Jeg har nu ellers set MANGE busser på gule plader, der må befordre op til 55
>>>> personer.
>>> Åh, ja, min ene bil er skam også en personbil på gule plader, men det er
>>> i et andet system af nummerpladernes univers.
>> Men det er vel ikke forbeholdt dig?
> Næh, men det er noget andet end en politibil.
>
Jeg har ikke lagt mærke til hvilken farve plader der sidder på den bus
politiorkestret kører rundt i. Men i princippet kunne de vel godt være
gule. Bussen skal jo ikke bruges til andet.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 19:37

On Sun, 22 Jul 2007 20:19:59 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Jeg har ikke lagt mærke til hvilken farve plader der sidder på den bus
> politiorkestret kører rundt i. Men i princippet kunne de vel godt være
> gule. Bussen skal jo ikke bruges til andet.

Det kan den i princippet godt. Orkestret behøver jo slet ikke køre i
deres egen bus, det kan vel ligeså godt være en lejet turistbus.

Jeg søgte lidt efter billeder af politibiler og der er mange her:
http://www.10-20.dk/
På Aalborgsiden ses både en landbetjent-bil med gule plader og en med
hvide plader. Der er også en almindelig Ford Transit med lad på hvide
plader. På Diversesiden ses nederst en grøn bus med blå blink på hvide
plader.
Så der findes politibiler med gule plader.

Men apropos nummerpladefarver, så har jeg altid undret mig over at en
alm. trailer har gule plader, men hvis det er en skiltevogn, så har den
hvide plader. En skiltevogn kan godt nok ikke fragte ret meget gods, men
den er da heller ikke til beboelse som en campingvogn.

Den igangværende kampagne fra SKAT viser også bare at det med
nummerpladernes farver og forskellige afgifter på køretøjer er rendt fra
de intentioner, der var da reglerne blev vedtaget. Men hellere bruge en
masse arbejdstid på at kontrollere og aldrig få fat i alle snydere end
at lave reglerne om, så de blev så enkle at alle kan se forskel på
rigtigt og forkert.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Klaus D. Mikkelsen (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-07-07 18:44

Leonard skriver:
>
> Til gengæld må de heller ikke have gule plader ...

Må ?

Det må de vel sådan set godt, der er bare ikek noget vudet om det er
gule eller hvide plader, med de "afgifter" de betaler. Så gulpladebiler
kan ikke betale sig (altså med mindre at det er en landbetjent der selv
ligger vogn til).

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jonas R. (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 21-07-07 15:19


"Tågehornet" <Fis@ballade.dk> wrote in message
news:f7stph$2s7a$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> | http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
> |
> | Tænk nogen gider tage chancen...
>
> det er sgu OK!, jeg tror næsten jeg vil bruge min ferie på at tage
> billeder
> af gupladebiler der hvor jeg kommer frem, campingplads, genbrugsplads
> etc...så kan jeg glæde mig over at dem som mener de ikke skal bidrage til
> samfundet så bliver guidet på rette vej, når skat viser dem mine
> billeder!.
>

LOL hvad med du tog billeder af dem som snyder skat med hvide plade biler?

Det er jo også relativt nemt at fuske der.

/Jonas R.



Mogens (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-07-07 15:19

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
> Tænk nogen gider tage chancen...

Hvad SKAT ikke finder ifm. ferien, finder de efter den:
http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece
He he, bliver interessant at følge...



Henning (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-07-07 16:44

On Sat, 21 Jul 2007 14:19:02 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>> Tænk nogen gider tage chancen...
>
>Hvad SKAT ikke finder ifm. ferien, finder de efter den:
>http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece

Tak, jeg glæder mig allerede til at få flere p-pladser i gaden! En
stor del af pladserne er optaget om natten af tømrermester xxx,
bliktud yyy osv. Du skal ikke bilde mig ind at de alle har
tilkaldevagt dønet rundt, året rundet

Mogens (24-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-07-07 21:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:qba4a3tpcnb4cq5nr9b96qqmguon5irkbp@4ax.com...

> Tak, jeg glæder mig allerede til at få flere p-pladser i gaden! En
> stor del af pladserne er optaget om natten af tømrermester xxx,
> bliktud yyy osv. Du skal ikke bilde mig ind at de alle har
> tilkaldevagt dønet rundt, året rundet

De er gået igang - med TV på sidelinien. Ingen "skjult kamera"
men lige på og hårdt. Det er med at have ren mel i posen!



Esben Juul Sørensen (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 22-07-07 13:48

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message
news:qBooi.4530$ZA.1742@newsb.telia.net...
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
> > Tænk nogen gider tage chancen...
>
> Hvad SKAT ikke finder ifm. ferien, finder de efter den:
> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece
> He he, bliver interessant at følge...

Hvis de går igang med razzia ved Øresundsbroen venter der vist også en del
en overraskelse. Der er godt nok mange gulpladebiler over Øresund og hvis
man bor i Sverige og kører gulpladebil kan det vel kun betyde én ting...

VH Esben



Mogens (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-07-07 14:07

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:LlIoi.4576$ZA.1851@newsb.telia.net...

> Hvis de går igang med razzia ved Øresundsbroen venter der vist også en del
> en overraskelse. Der er godt nok mange gulpladebiler over Øresund og hvis
> man bor i Sverige og kører gulpladebil kan det vel kun betyde én ting...

Nu er der vel mærkat i bagruden i en del af dem?



Uffe Ravn (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 22-07-07 15:18

Esben Juul Sørensen wrote:

> Hvis de går igang med razzia ved Øresundsbroen venter der vist også
> en del en overraskelse. Der er godt nok mange gulpladebiler over
> Øresund og hvis man bor i Sverige og kører gulpladebil kan det vel
> kun betyde én ting...

At man har tilkaldevagt i Danmark?

Mvh. Uffe Ravn



Klaus D. Mikkelsen (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-07-07 15:37

"Esben Juul Sørensen" skriver:
>
> Hvis de går igang med razzia ved Øresundsbroen venter der vist også en del
> en overraskelse. Der er godt nok mange gulpladebiler over Øresund

Jeg har været der en del gange i firmaslæden, og dermed bidreaget til
antallet....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 22-07-07 16:06

Esben Juul Sørensen skrev:
>>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>>> Tænk nogen gider tage chancen...
>> Hvad SKAT ikke finder ifm. ferien, finder de efter den:
>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1006505.ece
>> He he, bliver interessant at følge...
> Hvis de går igang med razzia ved Øresundsbroen venter der vist også en del
> en overraskelse. Der er godt nok mange gulpladebiler over Øresund og hvis
> man bor i Sverige og kører gulpladebil kan det vel kun betyde én ting...
>
F.eks. at man har været i Sverige og arbejde for sin arbejdsgiver?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Dinovo (21-07-2007)
Kommentar
Fra : Dinovo


Dato : 21-07-07 23:04

> Hvor mange politibiler ser du med gule plader?
>
> Troels

Jeg ser skam et par stykker. Jeg har set et par 4x4 (Toyota Highlander
for det meste) på gule plader og med POLITI skrevet på siden. Tror dem
jeg har set primært bruges til at trække deres heste-trailer for deres
politi heste. Så de findes, det kan jeg skrive under på



Leonard (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-07-07 16:17

On Sat, 21 Jul 2007 15:03:43 -0700, Dinovo wrote:

> Jeg ser skam et par stykker. Jeg har set et par 4x4 (Toyota Highlander
> for det meste) på gule plader og med POLITI skrevet på siden. Tror dem
> jeg har set primært bruges til at trække deres heste-trailer for deres
> politi heste. Så de findes, det kan jeg skrive under på

Jeg vil gerne tro dig, men jeg vil hellere se et billede

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Finn Guldmann (23-07-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-07-07 08:54

Leonard skrev:
>> Jeg ser skam et par stykker. Jeg har set et par 4x4 (Toyota Highlander
>> for det meste) på gule plader og med POLITI skrevet på siden. Tror dem
>> jeg har set primært bruges til at trække deres heste-trailer for deres
>> politi heste. Så de findes, det kan jeg skrive under på
>
> Jeg vil gerne tro dig, men jeg vil hellere se et billede
>
Lidt søgen på nettet gav at der skulle være mindst to politibiler med
gule plader. En Toyota og en Suzuki, begge grønne og 4x4. Og begge uden
reklamer.

Fandt også et billede af en 4x4 med hestetrailer og reklamer på siden.
Men den havde hvide plader.

(Alle de busser og lastbiler jeg stødte på under vejs havde hvide plader.)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Tom (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 22-07-07 10:31


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>
> Tænk nogen gider tage chancen...

Sådan blev jeg også modtaget i københavn da jeg amkom med polensfærgen i min
gulplade kassevogn. Tolderen sagde, "du modtager en hilsen fra os" hvor jeg
ikke fattede et kuk af hvad han fablede om. Ja fjolseet var direkte
ubehøvlet over for mig og sagde at det var klart ulovligt at køre
privatkørsel i udlandet i en kassevogn på gule plader.
Ja jeg blev selv lidt i tvivl til sidst fordi han var så grov og påståelig,
men der kom SELVFØLGELIG aldrig en bøde, da jeg jo havde betalt moms af
bilen.....kæææft en fænakke.

--
Tom



TDN (22-07-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 22-07-07 10:48


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:46a323b4$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:46a1c95b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://epn.dk/erhverv_samfund/article1017400.ece
>>
>> Tænk nogen gider tage chancen...
>
> Sådan blev jeg også modtaget i københavn da jeg amkom med polensfærgen i
> min gulplade kassevogn. Tolderen sagde, "du modtager en hilsen fra os"
> hvor jeg ikke fattede et kuk af hvad han fablede om. Ja fjolseet var
> direkte ubehøvlet over for mig og sagde at det var klart ulovligt at køre
> privatkørsel i udlandet i en kassevogn på gule plader.
> Ja jeg blev selv lidt i tvivl til sidst fordi han var så grov og
> påståelig, men der kom SELVFØLGELIG aldrig en bøde, da jeg jo havde betalt
> moms af bilen.....kæææft en fænakke.
>
> --
> Tom
>
>

Jov jov, men findes der altså også gulpladebiler der er registreret som
firmabiler, med eller uden moms. Dem uden moms må man ikke køre privat i, og
den med moms skal man beskattes for fri bil hvis man bruger den privat.

Mvh
Thomas


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177504
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408547
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste