Så er der dømt kø på vejene i Sverige
Fra : Mogens

Dato : 20-07-07 05:37

Små 1.000 europæiske 2CV'er til træf midt i Sverige:
www.2cv2007.se/index_gb.html
Det må sgu give nogle køer på vejene derop

--
/Mogens, sportsdriver :)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-07-07 06:57

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> Små 1.000 europæiske 2CV'er til træf midt i Sverige:
> www.2cv2007.se/index_gb.html
> Det må sgu give nogle køer på vejene derop

Da også i DK. Lå bag en kortege på 3 stks fra sydeuropa
her i nordsjælland i går. De har sikkert været en 14 dages
tid undervejs, for sikken en (lav) hastighed.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-07-07 07:21

On 20 Jul., 07:57, "Andersen [3650]" <si...@det.ikke> wrote:

> Da også i DK. Lå bag en kortege på 3 stks fra sydeuropa
> her i nordsjælland i går. De har sikkert været en 14 dages
> tid undervejs, for sikken en (lav) hastighed.

De kører vel med omkring 80% af max, det er en rimelig rejsehastighed
for de fleste biler. At max så er 115 km/t for de nyeste og noget
mindre for de ældre er lidt surt for alle dem i moderne vogne. Det er
nu slet ikke umuligt at ligge på hjul ved lastbilerne i en 2CV, konen
og jeg var da i Monaco og omegn i 1989. Jeg oplevede ikke, at vi
direkte blokerede trafikken. Vi overhalede endda en enkelt Porsche i
Tyskland i en fri hastighed-zone... ! Den slags husker man når der er
29 hk at gøre godt med.

Leo

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-07-07 07:53

On Thu, 19 Jul 2007 23:21:24 -0700 Leo_Jensen
<maigaard-jensen@stofanet.dk> sent the following smoke signals:

> Vi overhalede endda en enkelt Porsche i
>Tyskland i en fri hastighed-zone... !

Holdt den i nødsporet?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-07-07 09:48

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> Holdt den i nødsporet?

Nu skrev Leo jo at hans 2CV havde 29 HK.
Det er jo racermodellen
Jeg mener at de første kun havde 17-19 HK.
Det var noget med at det var hvad der skulle til at
transportere en bjergbonde og hans ged *GGG*

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-07-07 12:57

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

Absolut ikke. Det var konen der kørte vores 'bil', hun er stadig stolt

> Nu skrev Leo jo at hans 2CV havde 29 HK.´

Det har den da stadig. Sådan ca....

> Det er jo racermodellen
> Jeg mener at de første kun havde 17-19 HK.
> Det var noget med at det var hvad der skulle til at
> transportere en bjergbonde og hans ged *GGG*

Min er en '75 2CV6, født med 26 hk. Med karburatoren fra Dyane kommer den op
på 29 hk. Dyane var opgivet til 32 hk, men der var så vidt jeg kan
gennemskue ikke forskel på 29 og 32 hk motorerne...

Leo