Det der med at vaske fælge igen???
Fra : Bjarne

Dato : 19-07-07 10:23

Jeg bruger sådan noget alu-rens når jeg skal vaske fælgene, det er
nogenlunde effektivt, men på min nye bil er det somom at skidtet hænger lidt
bedre fast og det kræver noget mere knofedt at få det af.

Findes der et produkt som man kan komme på efter de er vasket 100% rene og
som gør at de fremover bliver lettere at rengøre?

mvh
Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-07-07 10:54

> [...]
>
> Findes der et produkt som man kan komme på efter de er vasket 100% rene og
> som gør at de fremover bliver lettere at rengøre?

Jeg bruger Sonax fælgrens, det virker sgu meget godt. Du kan også polere
fælgene op efter en rensning, så burde de være nemmere at rengøre fremover.

Mvh Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-07 15:39

>Jeg bruger Sonax fælgrens, det virker sgu meget godt.

Jeg har nu i dag for første gang prøvet Sonax.. alle siger jo, at det
er så godt. Det er såmend også den bedste jeg har prøvet.. men..
hvorfor kan man ikke få en fælgrens der kan tage de små satans sorte
prikker der kommer.. jeg formoder det er tjære eller lign.. det kan
lige kradses af med en negl.. men ville jo gerne kunne vaske det af
sammen med det andet skidt som Sonax'en fjerner helt perfekt og nemt.

> Du kan også polere
>fælgene op efter en rensning, så burde de være nemmere at rengøre fremover.

Det kan varmt anbefales!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 19-07-07 11:07

Hej Bjarne !

> Findes der et produkt som man kan komme på efter de er vasket 100% rene og
> som gør at de fremover bliver lettere at rengøre?

Ja, du skal jo nok have noget forsegling af en art. Jeg har lige givet min
bil en tur:

http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51

God arbejdslyst )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bjarne

Dato : 19-07-07 11:06

> Ja, du skal jo nok have noget forsegling af en art. Jeg har lige givet min
> [...]

Hvilken forsegling har du anvendt?

Og ja, forsegling var lige præcis ordet jeg ledte efter...

Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-07-07 12:35

> Hvilken forsegling har du anvendt?
>
> Og ja, forsegling var lige præcis ordet jeg ledte efter...
>
> Bjarne

Har du kigget på Sonax hjemmeside som jeg foreslog, der er alt også
fælgforsegling.
http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1771

Mvh Niels

Fra : Bjarne

Dato : 19-07-07 12:43

> Har du kigget på Sonax hjemmeside som jeg foreslog, der er alt også
> fælgforsegling.
> http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1771
>
> Mvh Niels

Kiggede netop på det. Jeps, noget i den stil, du ved tilfældigvis ikke hvem
der sælger det i KBH området?

vh
Bjarne

Fra : René Løweneck

Dato : 19-07-07 23:36

Hej Bjarne !

> Hvilken forsegling har du anvendt?

Jeg har brugt noget, der hedder NoWet:

http://www.youtube.com/watch?v=iREsvXKxMbo

Men det er ikke billigt )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bjarne

Dato : 20-07-07 08:37

> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
>
> God arbejdslyst )
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> René Løweneck
> www.loweneck.dk

Nu har jeg anskaffet den der Sonax ting og prøver den på fælgene... Jeg kan
oplyse at Bilka har den i Fields.
Og hvorfor pokker skal det regne i weekenden, nu skulle jeg ikke "hygge" mig
med fælgene... hahaha

Sådan så min "gamle" bil ud med Turtle wax:
http://farm2.static.flickr.com/1360/541286055_a316f5c212_b.jpg

vh
Bjarne

Fra : René Løweneck

Dato : 20-07-07 14:21

Hej Bjarne !

> Sådan så min "gamle" bil ud med Turtle wax:
> http://farm2.static.flickr.com/1360/541286055_a316f5c212_b.jpg

Den Bimmer ser da supergodt ud

Håber du får samme gode resultat med din nye bil

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Bjarne

Dato : 20-07-07 14:17

> Den Bimmer ser da supergodt ud
>
> Håber du får samme gode resultat med din nye bil

> [...]

Tak for det, lige præcis den farve i metallak var nem at gejle helt i top.
Min nye er grå, så det ses nok ikke så let, men til gengæld bliver den
heller ikke så hurtigt beskidt...

vh
Bjarne

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 20-07-07 21:57

Bjarne skrev:

> Tak for det, lige præcis den farve i metallak var nem at gejle helt i top.
> Min nye er grå, så det ses nok ikke så let, men til gengæld bliver den
> heller ikke så hurtigt beskidt...

Det var da vidst noget vrøvl du lige fik skrevet der. Den bliver da lige
hurtig beskidt, uanset hvilken farve en bil har. Forskellen er jo "kun",
at støv ses mere eller mindre, alt afhængig af farven af bilen, og
farven af støvet. Så man kan vel kun sige, at det er øjnene man
bedrager, og ikke hvor hurtigt en bil bliver beskidt.

Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 21-07-07 06:48

> [...]
> af støvet. Så man kan vel kun sige, at det er øjnene man bedrager, og ikke

Ja, men du forstod det lige vel. Så hvad jeg mener er "kortfattet": [Den ser
ikke så hurtigt beskidt ud].
Enig?

Bjarne

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-07-07 15:05

Bjarne skrev:

> Ja, men du forstod det lige vel. Så hvad jeg mener er "kortfattet": [Den ser
> ikke så hurtigt beskidt ud].
> Enig?
>

> Bjarne

Selvfølgelig forstod jeg hvad du mente, det var bare ikke det du skrev.
Hmmm -- minder forbløffende meget om den måde min kone taler på. Siger
et - men mener noget andet, - et fænomen jeg har oplevet ved mange
kvinder.

Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 21-07-07 18:03

> [...]
> Hmmm -- minder forbløffende meget om den måde min kone taler på. Siger
> et - men mener noget andet, - et fænomen jeg har oplevet ved mange

Hahahaha Præcis, når nu jeg siger NEJ, så mener jeg altså JA....

Bjarne