Ny varevogn
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 18:23

Hej, vi ønsker en ny, eller nyere person bil, på gule plader. Altså en van
... I stationcar, og uden den misundelses afgift. Gerne økonomisk, men også
lidt frisk .. Maks 200.000kr .. Hvad findes der i den katogori ?? Jeg synes
alle biler jeg kigger på har den misundelseafgift. ( picasso, fabia,
roomster, partner mm.)

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 19:20

On Wed, 18 Jul 2007 19:23:06 +0200, "Lasse" <h> wrote:

> [...]
>lidt frisk .. Maks 200.000kr .. Hvad findes der i den katogori ?? Jeg synes
>alle biler jeg kigger på har den misundelseafgift. ( picasso, fabia,

Hvis du vil slippe for misundelsesafgift på en nyere gulpladebil, så
benyt den erhvervsmæssigt og kun erhvervsmæssigt - ellers falder
hammeren! Skilledatoen er ca. 1.7.98 - den præcise dato står i gruppen
et utal af gange, jeg gider bare ikke google nu.
Der findes formodentlig nogle få med totalvægt under 2000 kg fra
98-07, hvor den årlige misundelsesafgift var ca. 900 kr, men så var
der også betalt 95% reg. afgift på dem istedet for de 30% der gjaldt
for totalvægt over 2 ton. (hvad der medførte et hav af hekserier for
at skaffe totalvægten derop - Peugeot opfandt "Airvan" fordi man var
nødt til at sætte luftaffjedring bagi )
Alle nye gulpladebiler koster 5040,- ekstra om året ved privat
anvendelse - det halve hvis man kan dokumentere delvis erhvervsmæssig
anvendelse. Hvis totalvægten er over 3 ton er afgiften ved privat
anvendelse endda kr. 15000,- pro anno.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-07-07 19:23

"Lasse" <h> writes:

> [...]
> lidt frisk .. Maks 200.000kr .. Hvad findes der i den katogori ?? Jeg synes
> alle biler jeg kigger på har den misundelseafgift. ( picasso, fabia,

Der er privatbrugsafgift på ALLE nye gulplade biler. Vi tæskede det
igennem her i gruppen for en uge eller to siden og konstaterede at
besparelsen ved en gulplade Yaris diesel van, i forhold til en 3d på
hvide plader, er ædt op på ca. 9 år (måske ikke lige bilen for jer,
men det var altså den der blev regnet på fordi anskaffelsesprisen er
blevet så lav med de nye afgifter). Den eneste udvej er at finde på
et alibi for at den kun er til delvis privat brug (= halv afgift).

Jeg kan ikke huske om der er en kattelem for brugte biler registreret
første gang tilstrækkeligt tidligt.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 23:23

Øv da .. Jeg håbede lige på der var et smuthul vi kunne benytte os af.. Det
ser nok "desværre" ud til at vi så må købe en Citröen C3 Furio Clim til
151.000kr på hvide plader så. Grunden til at jeg skriver "desværre" er jo at
den ikke 100% opfylder vores ønsker, men er nok den der er tættest på de
fleste krav.. Normalt er jeg ikke til fransk, men vil da prøve den, og måske
bliver jeg bidt .. Tak for de hurtige faglige svar .. God sommer.. Mvh Lasse