sprinklervæske
Fra : (-Peter-)

Dato : 18-07-07 15:55

hej..

er der nogen der har en opskrift på sprinklervækse, og er det
billigere end købe det frædige produkt?

/peter

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-07 16:09

(-Peter-) skrev:

> er der nogen der har en opskrift på sprinklervækse

Lige nu kan du bare bruge postevand med lidt opvaskemiddel i

Om vinteren kan du tilsætte isopropylalkohol - fåes hos Matas og lignende
steder.

>, og er det
> billigere end købe det frædige produkt?

Har jeg ladet mig fortælle (i "Trafikradioen" for længe siden).
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-07-07 18:32

> Lige nu kan du bare bruge postevand med lidt opvaskemiddel i

Jeg har også (for sidste gang) været på sommerkøreplan med opvaskevand. Det
ender altid med at man bliver snydt af den første frost. I betragtning af,
at det er forsvindende lidt jeg bruger om sommeren gider jeg aldrig mere
lave det stunt.

> Om vinteren kan du tilsætte isopropylalkohol - fåes hos Matas og lignende
> steder.

Nu skrev du godt nok 'fåes', det begreb får en anden klang når du står ved
det stribede kasseapparat.

Se ovenfro.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-07 18:49

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
> frost. I betragtning af, at det er forsvindende lidt jeg bruger om
> sommeren gider jeg aldrig mere lave det stunt.

Det er så nok individuelt hvor meget man er oppe på lakridserne.

Jeg bruger dog så lidt/sjældent sprinklervædske at jeg også *nu* har
isopropylalkohol i - min sprinklervædskebeholder i bilen rummer vist omkring
8 (otte) liter.

> Nu skrev du godt nok 'fåes', det begreb får en anden klang når du
> står ved det stribede kasseapparat.

Jeg købte den største dunk de havde - dét var hvad jeg kunne gøre.

Som skrevet var det et *gammelt* tips jeg fik fra "Trafikradioen" med at
lave sprinklervædsken selv.

Jeg har ikke lavet nogen videnskabelige undersøgelser omkring priserne på
købe'ns og hjemmelavet - det logiske ville vel være at det var billigere at
lave det selv - i hvert fald hér i sommermånederne
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-07-07 16:21

(-Peter-) wrote:
> hej..
>
> er der nogen der har en opskrift på sprinklervækse, og er det
> billigere end købe det frædige produkt?

3 Liter vand
1 Liter husholdningssprit (frostsikring)
1 Spiseske 3-dobbelt Salmiakspiritus
Rengørings/Opvaksemiddel i følge doseringen på emballagen

Fly

Fra : -= JF =-

Dato : 18-07-07 17:13

Fly Christensen skrev:

> Rengørings/Opvaksemiddel i følge doseringen på emballagen

Vil det ikke skumme som ind i helvede når det bliver skudt ud af
højtryksdyserne til forlygterne?

Mvh John

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-07-07 17:22

-= JF =- wrote:

> Vil det ikke skumme som ind i helvede når det bliver skudt ud af
> højtryksdyserne til forlygterne?

Nej. Det er derfor, at du skal følge doseringsvejledningen for det
rengøringsmiddel, som du bruger. Det skummer faktisk kun, hvis man
kommer for meget i.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 19:21

> Nej. Det er derfor, at du skal følge doseringsvejledningen for det
> rengøringsmiddel, som du bruger. Det skummer faktisk kun, hvis man kommer
> for meget i.

Ligesom når man vasker op?

en dråbe er nok...... Men en liter er bedre.. =)

/SWP

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 19-07-07 11:30

Fly Christensen wrote:

> 3 Liter vand
> 1 Liter husholdningssprit (frostsikring)
> 1 Spiseske 3-dobbelt Salmiakspiritus
> Rengørings/Opvaksemiddel i følge doseringen på emballagen
>
> Fly

Brug aldrig husholdningssprit på bilen - det ødelægger lakken.
Brug aldrig almindeligt sulfo-opvaskemiddel - det ødelægger lakken.

Desuden er der kalk i postevand, og det stopper dyserne til.

Prisen på god sprinklervæske er forsvindende lidt i det store regnskab.

--
Thomas Jørgensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-07-07 12:01

>Desuden er der kalk i postevand, og det stopper dyserne til.

Subscribe..

Det måtte jeg lige sande den anden dag.. har kørt ren vand længe.. så
det er ved, at være sidste gang :P

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk