skift af xenon pære
Fra : Flemming Bach

Dato : 18-07-07 11:26

Hejsa,

Er der nogen der kender et værksted i Randers området, der kan skifte
en xenon pære? Har været ude ved 2 nu, med uforettet sag.

På forhånd tak

Flemming

Fra : Per Jensen

Dato : 18-07-07 15:48

Flemming Bach skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der kender et værksted i Randers området, der kan skifte
> en xenon pære? Har været ude ved 2 nu, med uforettet sag.

Hej Flemming.

Et bud ville være et aut. værksted ?

Sådanne pærer er nok bilmærkebestemt, da der ikke er nogen "standard"
for dem.

Hvis det er "hjemmelavet" Xenon, vil de nok ikke røre ved det - find ud
af hvor det er købt henne, og køb en pære der.

// Per.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-07-07 11:09

On Wed, 18 Jul 2007 16:48:05 +0200, Per Jensen <per@fjernmigzapro.dk>
wrote:

>Sådanne pærer er nok bilmærkebestemt, da der ikke er nogen "standard"
>for dem.

Jo der er...

http://www.lighting.philips.com/automotive/eur/html/products_xenon_types.html

Der er i øvrigt rimelig simpelt at skifte den hvis lygten ellers
sidder så man kan komme til. Hvis det er D2x pærer så pas på fingerne
der er nemlig højspænding i ledningerne så lyset ***SKAL*** være
slukket

Der står i manualen til min bil hvilke pærer den bruger (D1S).

De købes bestemt billigst på www.ebay.de - der kunne jeg købe to styk
D1S standard pærer til 600 kroner.

** Lars

Fra : Per Jensen

Dato : 24-07-07 00:05

Lars Knudsen skrev:
> On Wed, 18 Jul 2007 16:48:05 +0200, Per Jensen <per@fjernmigzapro.dk>
> wrote:

<KLIP>

> De købes bestemt billigst på www.ebay.de - der kunne jeg købe to styk
> D1S standard pærer til 600 kroner.
>

> ** Lars

Lækkert - tak for info, så blev jeg det klogere. Jeg havde svoret, at
den slags var specielt

// Per.