Luftmassemåler i Audi A6
Fra : Skovge

Dato : 18-07-07 09:41

Efter nys overstået service på min Audi A6 1,8T tiptronic er den pludselig
begyndt at opføre sig meget mærkeligt - det er som om gearkassen slet ikke
kna finde ud af at samarbejde med motorstyringen og derfor skifter op og ned
når turboen skal bestille lidt.

På værkstedet mener de, at det måske kan skyldes at de har skiftet
luftmassemåleren og foreslår, at jeg prøver at tage stikket af den for at se
om det hjælper, indtil jeg kna få den kørt på værksted..................men
hvor søren sidder sådan en fætter på min audi?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-07 09:50

Skovge skrev:

> hvor søren sidder sådan en fætter på
> min audi?

På min Opel sad den efter luftfilteret og før...øhm...spjældhuset, hedder
det vist (kaburatoren, ville jeg ha sagt i gamle dage).
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben Madsen

Dato : 18-07-07 11:24

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se om det hjælper, indtil jeg kna få den kørt på
> værksted..................men hvor søren sidder sådan en fætter på min

Den sidder på luftfilterkassen lige før den slange, der fører over til
motoren. Men jeg kunne nu forestille mig, at motorstyringen vil slå over i
et nødprogram, hvis du piller den af - så har den jo ingen chance for at
kunne regulere efter luftmængden.

Torben Madsen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 18-07-07 16:02

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> wrote in message
> [...]
> se om det hjælper, indtil jeg kna få den kørt på
> værksted..................men hvor søren sidder sådan en fætter på min

Hvorfor skal du overhovedet prøve noget somhelst?
Din bil har fået en fejl efter service => retur til værkstedet. Så kan de jo
spilde deres tid med at prøve forskellige ting.

Leo Havmøller.