Afgiftsregler
Fra : Blinkie

Dato : 18-07-07 07:04

De er begge af dansk oprindelse og gift med hinanden. Han har en lille
sommerhuslignende bolig i Spanien, hvor han også står registreret til det
spanske folkeregister. Hun står registreret i danmark, hvor hun også har et
hus. De er altid sammen på enten den ene eller anden måde. Dette betyder at
deres spansk registrede bil ses i hendes garage ca. 9-10 måneder om året.
Jeg har tidligere meldt det til politiet, som bare opsøgte ægteparret, og
nærmest lavede en aftale om, at bilen skulle være ude af danmark hurtigst
muligt. På dette tidspunkt havde bilen været i danmark i 8 måneder. Ejeren
påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i
ca. 8-9 måneder.
Som jeg ser det, så er ejeren fuld af løgn, og politiet nogle vatnisser, som
ikke gider at håndhæve loven. Men dig som er godt inde i disse regler, kan
du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for denne
dansker som har adresse i spanien?

....og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min bil,
når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!

Fra : S.x.L

Dato : 18-07-07 08:03

"Blinkie" <boelle@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min
> bil, når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!

Problemet er da endnu større - bor manden 8-10 måneder i Danmark skal han da
også være tilmeldt folkeregistret her. Ophold i Spanien må ses som ren ferie
og adressen der som værende ren adressefusk/skattesnyd.

Knud

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-07-07 08:01

> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min
> bil, når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!
Hvorfor flytter du ikke bare til Spanien, så kunne du måske bruge din tid på
noget mere konstruktivt!

Stef

Fra : Sorteper

Dato : 18-07-07 08:21

> Hvorfor flytter du ikke bare til Spanien, så kunne du måske bruge din tid
> på noget mere konstruktivt!
>
> Stef

Kære Stefan
Blinkie forsøger jo blot, at få klarlagt hvad der er lovligt og hvad der
ikke er lovligt. Jeg kender et lignende tilfælde, som Blinkie beskriver, og
jeg er da også irriteret over, at skulle bidrage 180% bilafgift til
fællesskabet, når disse "udenlandsdanskere" ikke skal. Det er vel en helt
naturlig følelse.
Jeg er dog ikke en person, som ville melde disse snydere til politiet,
Skat&Told eller andre, men derfor kan jeg alligevel godt forstå, at andre
gør det, da det jo nærmest er ens borgerpligt, at melde enhver
lovovertrædelse.

Fra : Flottenheimer

Dato : 18-07-07 09:28

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor flytter du ikke bare til Spanien, så kunne du måske bruge din tid
> på noget mere konstruktivt!
>
> Stef
Fordi skattesnyd fører til at du og din gamle mor ikke kan få
hospitalshjælp, plejehjem,
Fordi der ikke kan repareres veje og bygges nye når folk ikke betaler skat.
Fordi folk vil ligge og dø i gaderen når samfundet ikke har penge til at
hjælpe.

Fra : Blinkie

Dato : 18-07-07 23:55

Så du mener, at hvis vi bare alle snyder i skat, så bliver verden et meget
bedre sted at bo???

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-07-07 23:58

Nææ det sagde jeg ikke, men hvis man har så ondt i røven over at skal betale
180% kan man sgu da bare flytte!

Stef

Fra : Sorteper

Dato : 19-07-07 00:24

Men det lyder nu lidt som om du forsvare den spansk-danske skattesnyder.
Skattesnyd er skattesnyd også selvom der er tale om bilafgift. Hvis alle
mennesker (ikke kun danskere) konstant forsøger at sno sig udenom de love og
bestemmelser som vores politikere laver, hvordan tror du så verden ville se
ud?

Fra : Tom

Dato : 19-07-07 09:45

"Sorteper" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker (ikke kun danskere) konstant forsøger at sno sig udenom de love
> og bestemmelser som vores politikere laver, hvordan tror du så verden

Et kvalificeret bud ville være "som nu".
Fakta er jo at alle mennesker forsøger at sno sig uden om de love vores
politikere laver. Jeg behøver vel bare at nævne:
- Dåsesodavand hentet i tyskland
- Dåseøl hentet i tyskland
- Hvidevarer hentet hos Fleggaard i tyskland men betalt i dk
- Cigaretter hentet hvor de er billigst
- Københavnske kioskers sodavand uden banderoler
- Sorte håndværkere (før der var mangel på arbejdskraft)
- Hastighedsgrænser
- Private der pludselig skal have gulplade biler i stor stil
- Folk der køber skrabede nye biler for så at få eftermonteret CD
afspilleren
- Grænsependlere der benytter sig at fordele i 2 lande
- Toldfrit salg i lufthavnen
- Køb af campingvogne i tyskland og importere dem til danmark
- Udbetaling af frynsegoder i stedet for løn, for at omgå topskatten
- Vente med at omreg. bil i privathandel så man sparer lidt forsikring
- Gør Det Selv folket der ikke "tror" at arbejdsmiljøregler gælder for en
selv
- chiptuning for at få en "større" motor end man vil betale for
- Pludselig skal alle til at køre diesel for at kunne spare i afgifter til
staten
-

....og sådan kunne man blive ved. Jeg tror sgu ikke mere på at nogen her i
dette land kan sige sig fri for ikke selv at prøve at omgås regler, eller
bare udnytte det "assiociale" i at der ikke findes regler (endnu) for en
smutvej.
SÅ frelste er der ingen der er,
Jeg taler hermed IKKE for at alle bare skal bryde regler eller finde
smutveje, men i mere eller mindre grad så prøver vi alle at gøre det
alligevel.
SÅ meget kan man ikke lyve for sig selv at man med hånden på hjertet har
været helt pletfrit og 112% følger de intensioner som vores danske model
bygger på.

--
Tom

Fra : Sorteper

Dato : 19-07-07 11:22

Jeg forstår godt hvad du mener, og er da også enig med dig i problematikken,
og ja, der er alt for mange der snyder, og det bliver jo heller ikke bedre
af at politikerne snyder,svindler, lyver og suger til sig af vores penge.
Men hvis vi lige skal vende tilbage til Blinkies problem, så tror jeg at
netop disse lovovertrædelser bliver anmeldt pga. synligheden, beløbets
størrelse og så den tanke, at naboen har en meget større bil end en selv, og
samtidig betalt meget mindre for bilen. Det er vel bare alm. psykologi!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-07-07 13:06

Tom wrote:

> Fakta er jo at alle mennesker forsøger at sno sig uden om de love
> vores politikere laver. Jeg behøver vel bare at nævne:

Det meste af det du nævner nedenfor er faktisk lovligt.

> - Dåsesodavand hentet i tyskland
Lovligt

> - Dåseøl hentet i tyskland

Lovligt

> - Hvidevarer hentet hos Fleggaard i tyskland men betalt i dk

Ulovligt. Men hvis man betaler i Tyskland er det OK.

> - Cigaretter hentet hvor de er billigst
Ulovligt hvis de er 'varme'

> - Københavnske kioskers sodavand uden banderoler
Ulovligt

> - Sorte håndværkere (før der var mangel på arbejdskraft)

Ulovligt osse selvom der nu er mangel på det

> - Hastighedsgrænser
Overtrædelse af? Ulovligt

> - Private der pludselig skal have gulplade biler i stor stil
Lovligt hvis de betaler moms.

> - Folk der køber skrabede nye biler for så at få eftermonteret CD
> afspilleren
Lovligt

> - Grænsependlere der benytter sig at fordele i 2 lande

Lovligt.

> - Toldfrit salg i lufthavnen

Lovligt.

> - Køb af campingvogne i tyskland og importere dem til danmark

Lovligt. Ellers ville køb af biler i Tyskland osse være suspekt.

> - Udbetaling af frynsegoder i stedet for løn, for at omgå topskatten

Lovligt.

> - Vente med at omreg. bil i privathandel så man sparer lidt forsikring

Lovligt men ikke pænt mod den forrige ejer.

> - Gør Det Selv folket der ikke "tror" at arbejdsmiljøregler gælder
> for en selv

Ulovligt.

> - chiptuning for at få en "større" motor end man vil betale for

Ulovligt.

> - Pludselig skal alle til at køre diesel for at kunne spare i
> afgifter til staten

Lovligt.

Resultat for dine eksempler:
Lovligt: 10
Ulovligt: 7

> [...]
> her i dette land kan sige sig fri for ikke selv at prøve at omgås
> regler, eller bare udnytte det "assiociale" i at der ikke findes

Der er stor forskel på at udnytte gældende regler og på at bryde dem. Jeg
gør mit bedste for ikke at bryde gældende love og regler men jeg kan ikke
for min død se hvorfor jeg ikke må gøre noget, der er tilladt.

> SÅ frelste er der ingen der er,

Så er jeg nok ikke frelst. Fedt!

Ebbe

Fra : Tom

Dato : 19-07-07 13:30

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Det meste af det du nævner nedenfor er faktisk lovligt.

Det ved jeg godt. Pointen var faktisk også at vi danskere kører den lige til
grænsen sådan at politikerne hele tiden skal "lukke hullerne" eller forsøge
på det, fordi til sidst bliver det så opfindsomt at det skader landet
økonomi.
Det var jo ikke det som var meningen med vores velfærdsmodel at vi bare skal
lede efter nye smutveje......eller er det mig der har misforstået noget.

> Der er stor forskel på at udnytte gældende regler og på at bryde dem. Jeg
> gør mit bedste for ikke at bryde gældende love og regler men jeg kan ikke
> for min død se hvorfor jeg ikke må gøre noget, der er tilladt.

Politikerne har derfor masser af arbejde med os endnu. Fordi vi bliver ved
med at udnytte de smuthuller der er for nu ikke at betale mere end vi bliver
tvunget til.
Jeg selv gør det også med at udnytte smuthullerne, men jeg kan sagtens se
det gale i det, da det selvfølgelig tvinger politikerne til at lukke
hullerne når de bliver for store og dermed gøre lovlige ting ulovligt.
Så forskellen på ulovligt og lovligt behøver ikke være større end hvad
halvdelen af 179 personer synes, og ikke hvad vi reelt foretager os.

Du må undskylde mig, men jeg kan nu sagtens se det gale i at bese og købe en
campingvogn i danmark og så køre ned over grænsen for at afhente den og
dermed få statskassen til at miste 40.000 Kr i tabt moms og afgifter og
tilmed give tyskerne en ekstra momsindtægt. Det var vidst ikke lige det som
var meningen med vores danske velfærdsmodel, selv om det er lovligt og jeg
ville gøre det samme.

Fra : Henning

Dato : 18-07-07 08:37

> [...]
>du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for denne

Hvad siger Skat? Jeg tror ikke det er politiet der skal blandes ind i
sagen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-07-07 09:10

On Wed, 18 Jul 2007 08:04:09 +0200 "Blinkie" <boelle@mail.dk> sent the
following smoke signals:

> [...]
>påstår at han har myndighedernes tilladelse til, at køre bilen i danmark i

Må en udenlandsdansker/bekvemmelighedsflygtning ikke kun opholde sig i
Danmark 180 dage om året?

Men det er jo det evindelige "problem" med bevisførelsen...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 10:22

> ...og jo, jeg har ondt i røven over, at skulle betale 180% skat på min
> bil,
> når andre ikke skal. Og så behøver vi vel ikke snakke mere om mig!

Går den så går den!!!...

Den kan man så have ondt i r.... over eller ikke, jeg kan da udemærket
forstå fyren, men det sq ikke noget jeg synes er specielt fedt.

Om ikke andet så er det trods alt ikke ufatteligt mange som gør det. Dog der
er en svensk registreret bil på min gade også.

vh
Bjarne

Fra : Tom

Dato : 18-07-07 18:56

> [...]
> kan du ikke lige fortælle helt kort og præcis hvordan reglerne gælder for
> denne dansker som har adresse i spanien?

Jeg tror den er go nok. Jeg har en kollega som er flyttet til danmark og han
siger at han må køre 1 år på de udenlandske plader før han skal skifte dem
og betale afgifter. Det lyder som om han har undersøgt sagen nøje

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 18-07-07 19:12

> [...]

> han siger at han må køre 1 år på de udenlandske plader før han skal skifte

I det nævnte tilfælde er der jo IKKE tale om flytte !

Manden må være her 180 dage/3 mdr om året (overnatninger).
Ellers falder fars hammer hårdt og hensynsløst. Det checkes me-
get let nu om stunder - blot se sagen vedr. Thorsen/Trads !
(mobiltelefon)

Fra : Tom

Dato : 18-07-07 19:37

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> I det nævnte tilfælde er der jo IKKE tale om flytte !

Ja du har ret

--
Tom