Registreringssyn/træk
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-07 22:22

Hey

I forbindelse med montering af mit træk har jeg i dag været til
registreringssyn. Men han kunne ikke godkende bilen ene og alene pga.
jeg ikke havde den originale registreringsattest med. Da bilen står
uden plader fandt jeg det unødig, at tage den med.

Han fortæller mig, at han på hans skærm ud fra tidligere reg.nr. ikke
kan se mit typegodkendelsesnummer og derfor heller ikke kan se hvad
bilen må trække. Jeg kender godt værdierne, men det kan han desværre
ikke bruge.

Når jeg slår min bil op på biltorvet med mit gamle reg.nr. står der
intet typegodkendelsesnummer, men går jeg ind på fstyr.dk så kan jeg
godt finde en som omhandler min bil hvis jeg søger på model.

MEN ... taster jeg mit stelnummer ind kan den ikke finde noget
typegodkendelsesnummer...

Er jeg så fucked eller hva? 750/1800kg må den trække.. sværere er det
ikke.. men det skal åbenbart være via det typegodkendelsesnummer han
vil se det.

Lidt gode råd, fif og erfaring søges.

PS: Jeg har den gamle reg.attest og på denne står intet
typegodkendelsesnummer...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 22:43

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>PS: Jeg har den gamle reg.attest og på denne står intet
>typegodkendelsesnummer...

står der ikke bare godkendelsesnummer ?

(alle mine reg-attester har det da stående)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-07 22:44

>står der ikke bare godkendelsesnummer ?

Jo.. og feltet er tomt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-07 22:52

On Mon, 16 Jul 2007 23:43:55 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Jo.. og feltet er tomt

Jeg har fundet et godkendelsesnummer på fstyr der passer til min
model.. A 6912 .. forstår bare ikke det ikke står på reg.attest samt
dukker op når jeg søger på stelnummer derinde.

Stelnummer serien på godkendelsen passer endda...

Biltype og motor ligeså...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-07 11:59

>Når jeg slår min bil op på biltorvet med mit gamle reg.nr. står der
>intet typegodkendelsesnummer, men går jeg ind på fstyr.dk så kan jeg
>godt finde en som omhandler min bil hvis jeg søger på model.

Og den printede jeg så ud og tog med til synshallen. Bingo banko jeg
fik bilen godkendt med trækket og det hele.

Nice

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 18-07-07 16:06

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Og den printede jeg så ud og tog med til synshallen. Bingo banko jeg
> fik bilen godkendt med trækket og det hele.

Det var godt det blev klaret. Der er nok sket en fejl ved indtastningen af
din registreringsattest, alle oplysningerne tastes ind manuelt, så vidt jeg
kan vurdere. Jeg købte for nogle få år siden en ny bil, og fik en
registreringsattest med et andet stelnummer på. Heldigvis opdagede jeg det
inden det blev et problem. Det kunne have været surt at komme til syn 4 år
senere, og finde ud af at den ikke kunne synes, fordi den aldrig var blevet
registreret... Eller endnu værre, at skulle betale registreringsafgift en
gang til. :-/

/Claus

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-07-07 18:52

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev :

>Eller endnu værre, at skulle betale registreringsafgift en
>gang til. :-/

Ja tak for kaffe !

Da jeg købte den herlige gamle brune bæ - Sierra st.car'en fra en her
i gruppen , og skulel omreg den på motorkontoret i Køge, sagde de jeg
lige skulle over til Told&Skat først - og betale afgift på den - det
var en tidligere bil fra Forskningscenter Risø, og motorkontoret i
Ribe havde åbenbart kjavet sig grundigt da Jan fik den bil i sin tid

( Hold op mand, nu kommer jeg at savne den gamle skøjte )

--
Jan_stevns