|
| Fartbøde + orienterende køreprøve, DAMN! Fra : Speedy Gonzales |
Dato : 16-07-07 15:57 |
|
Hej
I dag blev jeg stoppet med 162 km/t, hvor grænsen var 130 km/t, og betjenten
orienterede mig om, at det ville medføre en orienterende køreprøve, idet
grænsen går ved 160 km/t, samt en klækkelig bøde.
I bund og grund er det jo fair nok, men jeg har lige et par spørgsmål. Der
må næsten være én herinde, der har prøvet det samme
1) Hvad får jeg i bøde?
2) Hvor hård er en orienterende køreprøve. Jeg har haft kørekort i en del
år, men måske er det ikke lige al teorien, der stadig hænger ved?
3) Var der ikke noget med, at man trak nogle procenter fra i farten før i
tiden? Her havde de kørt efter mig 3 kilometer, og brugte kilometerkeglerne
i siden af vejen til at bestemme min fart. Er det virkeligt præcist nok?
4) Er der et specielt godt sted at tilmelde sig en orienterende køreprøve,
eller er der ikke noget valg? Jeg er bosat i Sydvestjylland.
På forhånd tak
Speedy
| |
Hans Paulin \(6310\) (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 16-07-07 16:01 |
| | |
blue (16-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 16-07-07 16:07 |
|
"Speedy Gonzales" <kejser-k@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:469b8750$0$2515$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> 1) Hvad får jeg i bøde?
2.500,-
> 3) Var der ikke noget med, at man trak nogle procenter fra i farten før i
> tiden?
Ikke når der er målt med policepilot, hvilket nok er tilfældet her.
Målemetoden gør, at rabatten er indregnet.
> Her havde de kørt efter mig 3 kilometer, og brugte kilometerkeglerne i
> siden af vejen til at bestemme min fart. Er det virkeligt præcist nok?
Ja, du bliver ikke snydt og jeg formoder, at dit speedometer har vist en del
mere.
| |
Henning (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 16-07-07 16:44 |
|
>2) Hvor hård er en orienterende køreprøve. Jeg har haft kørekort i en del
>år, men måske er det ikke lige al teorien, der stadig hænger ved?
Hvor hård? Det er samme prøve for nybegyndere og gen-erhververe. Der
bliver ikke taget hensyn, til gengæld har "gamle" bilister en del
uvaner som er svære at komme af med, og som gør at et par timer hos en
kørelærer er en god idé! Terorien er heller ikke den samme som for
5-10-20 år siden, der sker ændringer hele tiden.
| |
Tom (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 16-07-07 16:49 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:bf4n9350rqgu1ie7h266g6mqlmvkupq4dd@4ax.com...
>
>>2) Hvor hård er en orienterende køreprøve. Jeg har haft kørekort i en del
>>år, men måske er det ikke lige al teorien, der stadig hænger ved?
>
> Hvor hård? Det er samme prøve for nybegyndere og gen-erhververe. Der
> bliver ikke taget hensyn, til gengæld har "gamle" bilister en del
> uvaner som er svære at komme af med, og som gør at et par timer hos en
> kørelærer er en god idé! Terorien er heller ikke den samme som for
> 5-10-20 år siden, der sker ændringer hele tiden.
Min teori har da ikke ændret sig i maaange år, siden jeg tog kørekort
--
Tom
| |
Mogens (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 16-07-07 17:54 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:469b937a$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Min teori har da ikke ændret sig i maaange år, siden jeg tog kørekort
Det handler heller ikke om teori, men hvordan man "knægter"
en prøve, Tom. Der er nogle standardtimg, som en dreven driver
ikke spekulerer åp, der skal læres. Sån er dét
| |
Ebbe Kristensen (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 17-07-07 09:45 |
|
Tom wrote:
> Min teori har da ikke ændret sig i maaange år, siden jeg tog kørekort
>
Sikkert ikke - men detsværre er det ikke din teori, der danner grundlag for
køreprøver
Ebbe
| |
JL (17-07-2007)
| Kommentar Fra : JL |
Dato : 17-07-07 19:59 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:bf4n9350rqgu1ie7h266g6mqlmvkupq4dd@4ax.com...
> Terorien er heller ikke den samme som for
> 5-10-20 år siden, der sker ændringer hele tiden.
Lysbillederne man skal forholde sig til, til teoriprøven er da mindst 15-20
år gamle, hehe
| |
Ukendt (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-07-07 19:25 |
|
"Speedy Gonzales" <kejser-k@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:469b8750$0$2515$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> I dag blev jeg stoppet med 162 km/t, hvor grænsen var 130 km/t, og
> betjenten orienterede mig om, at det ville medføre en orienterende
> køreprøve, idet grænsen går ved 160 km/t, samt en klækkelig bøde.
>
> I bund og grund er det jo fair nok, men jeg har lige et par spørgsmål. Der
> må næsten være én herinde, der har prøvet det samme
>
> 1) Hvad får jeg i bøde?
Det kan du selv slå op på nettet. Søg på hastighedsbøder..
>
> 2) Hvor hård er en orienterende køreprøve. Jeg har haft kørekort i en del
> år, men måske er det ikke lige al teorien, der stadig hænger ved?
Det kan jeg garantere dig for det ikke er. Du har glemt en hel, ellers
skulle du være den første..
> 3) Var der ikke noget med, at man trak nogle procenter fra i farten før i
> tiden? Her havde de kørt efter mig 3 kilometer, og brugte
> kilometerkeglerne i siden af vejen til at bestemme min fart. Er det
> virkeligt præcist nok?
Ja, det er det. Hvis de bruger laserudstyr, trække de 3 km/t fra, men den
analoge metode regnes for 100% sikker - også i en retsal.
>
> 4) Er der et specielt godt sted at tilmelde sig en orienterende køreprøve,
> eller er der ikke noget valg? Jeg er bosat i Sydvestjylland.
Du skal skam både tilmeldes teori og køreprøve. Hvis din kørelærer er bare
lidt pædagogisk, tilbyder han du kan sidde med ved en af de evaluerende
prøver. Så kan du selv konstatere den er helt gal
Når man så har været så fræk at køre for stærkt, så er der bøden. Så er der
et særligt højhastighedstillæg (hvorfor fanden er det ikke bare
indregnet??), så er der truslen, som hænger over dit hoved i 3 år, så er der
kørelæreren, som vil tjene penge på dig, så er der staten, som mener at
bøden, højhastighedstillæget, truslen i de tre år, arbejdet med at lære
såvel teori som praksis samt udgifterne til kørelæreren ikke er nok. Normalt
koster det ca. 500 kr (ka ik huske det nøjagtige beløb), men hvis du har
været formastelig, så skal du af med 830 kr i prøvegebyr, fordi det er
evaluerende prøve...
Nå, men så ka vi lære det, ka vi! (got the fucking t-shirt)
Forresten - overvej om ikke du bare skulle supplere dit kørekort med et MC
kørekort, eller bus eller.... det tæller nemlig også!
Mvh Tommy
| |
Speedy Gonzales (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Speedy Gonzales |
Dato : 16-07-07 19:54 |
|
Tak for det fine svar!
Speedy
| |
blue (16-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 16-07-07 20:01 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:469bb7ea$0$851$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Ja, det er det. Hvis de bruger laserudstyr, trække de 3 km/t fra, men den
> analoge metode regnes for 100% sikker - også i en retsal.
Analoge metode?
Der trækkes 3 procent fra og ikke 3 km/t ved lasermåling.
| |
Matthias H Matthiess~ (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 16-07-07 21:02 |
|
"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
news:469bc067$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> news:469bb7ea$0$851$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>> Ja, det er det. Hvis de bruger laserudstyr, trække de 3 km/t fra, men den
>> analoge metode regnes for 100% sikker - også i en retsal.
>
> Analoge metode?
>
> Der trækkes 3 procent fra og ikke 3 km/t ved lasermåling.
Den holder så ikke helt.
Sidst jeg blev taget, blev jeg målt til 108 km/t hvor jeg måtte køre 80
km/t.
Herfra blev fratrukket 4 km/t
Resultat 104 km/t. Det giver en bøde på 1000,- + 500 kr. i
højhastighedstillæg.
Havde jeg kørt bare en km/t mere, så havde jeg også fået et klip.
Målingen blev gjort med laser.
Hilsen Matthias
| |
Leonard (16-07-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 16-07-07 21:22 |
|
On Mon, 16 Jul 2007 22:02:07 +0200, Matthias H Matthiessen wrote:
>> Der trækkes 3 procent fra og ikke 3 km/t ved lasermåling.
>
> Den holder så ikke helt.
Hvad er det, der ikke holder?
> Sidst jeg blev taget, blev jeg målt til 108 km/t hvor jeg måtte køre 80
> km/t.
> Herfra blev fratrukket 4 km/t
3% af 108 er 3,24 som er blevet rundet op, da der kun regnes i hele tal
og hellere give dig lidt formeget i rabat end at skulle diskutere
decimaler.
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php
| |
NHF (17-07-2007)
| Kommentar Fra : NHF |
Dato : 17-07-07 06:04 |
|
Ved lasermåling:
Under 100 km/t måling minus 3 km/t
Over 100 km/t måling minus 3 procent.
Om samme regel anvendes ved "analog" måling ved jeg ikke - jeg er faktisk
forundret over at der ikke er laserudstyr i alle politibiler.
NHF /Århus
| |
Anders Christensen (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 17-07-07 11:36 |
|
NHF skrev:
> Ved lasermåling:
>
> Under 100 km/t måling minus 3 km/t
> Over 100 km/t måling minus 3 procent.
>
> Om samme regel anvendes ved "analog" måling ved jeg ikke - jeg er faktisk
> forundret over at der ikke er laserudstyr i alle politibiler.
Det hænger nok sammen med prisen på udstyret og at det ikke lige er så
nemt at race op foran en fartsynder, parkere, pakke udstyret ud og skyde
en hastighed på bilen når den kommer racende forbi.
Desuden er en distancemåling samt tid jo en meget sikker måling såfremt
den er gjort korrekt, men det klarer en policepilot vel nu om dage?
| |
blue (17-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 17-07-07 12:18 |
|
"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:469c9b70$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>> Om samme regel anvendes ved "analog" måling ved jeg ikke - jeg er faktisk
>> forundret over at der ikke er laserudstyr i alle politibiler.
>
> Det hænger nok sammen med prisen på udstyret
Det er der ingen tvivl om.
> og at det ikke lige er så nemt at race op foran en fartsynder, parkere,
> pakke udstyret ud og skyde en hastighed på bilen når den kommer racende
> forbi.
Man kan godt få fastmonteret laserudstyr, der kan "skyde" både fremad og
bagud. Det har de så vidt jeg ved i Sverige (eller er det Finland?).
> Desuden er en distancemåling samt tid jo en meget sikker måling såfremt
> den er gjort korrekt, men det klarer en policepilot vel nu om dage?
Policepiloten er jo bare en simpel distancemåler kombineret med et ur, der
så regner en gennemsnitshastighed ud. Den laver ikke fejl, men det kan
personen, der betjener den.
| |
Martin Nielsen (17-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Nielsen |
Dato : 17-07-07 08:34 |
|
"Speedy Gonzales" <kejser-k@esenet.dk> wrote in message
news:469b8750$0$2515$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> I dag blev jeg stoppet med 162 km/t, hvor grænsen var 130 km/t, og
> betjenten orienterede mig om, at det ville medføre en orienterende
> køreprøve, idet grænsen går ved 160 km/t, samt en klækkelig bøde.
>
> I bund og grund er det jo fair nok, men jeg har lige et par spørgsmål. Der
> må næsten være én herinde, der har prøvet det samme
>
> 1) Hvad får jeg i bøde?
>
> 2) Hvor hård er en orienterende køreprøve. Jeg har haft kørekort i en del
> år, men måske er det ikke lige al teorien, der stadig hænger ved?
>
> 3) Var der ikke noget med, at man trak nogle procenter fra i farten før i
> tiden? Her havde de kørt efter mig 3 kilometer, og brugte
> kilometerkeglerne i siden af vejen til at bestemme min fart. Er det
> virkeligt præcist nok?
>
> 4) Er der et specielt godt sted at tilmelde sig en orienterende køreprøve,
> eller er der ikke noget valg? Jeg er bosat i Sydvestjylland.
>
> På forhånd tak
>
> Speedy
>
Bare et tips......
Hvis du ikke klarer en af prøverne mister du kørerkortet i en periode til
der igen er tid til en ny prøve. Men....
Hvis du skynder dig selv at gå op til prøverne "friviligt" inden du får din
dom af en dommer.
Kan du på dagen i retten fremvise dok for at du allerede har bestået de
prøver , så er det det... så skal bøde bare betales
MVH
Martin
| |
Ukendt (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-07 13:19 |
|
Speedy Gonzales wrote:
> Hej
>
> I dag blev jeg stoppet med 162 km/t, hvor grænsen var 130 km/t, og
> betjenten orienterede mig om, at det ville medføre en orienterende
> køreprøve, idet grænsen går ved 160 km/t, samt en klækkelig bøde.
>
> I bund og grund er det jo fair nok, men jeg har lige et par
> spørgsmål. Der må næsten være én herinde, der har prøvet det samme
>
> 1) Hvad får jeg i bøde?
>
Og så kom ordkløveren op i mig .... man "får" ikke noget i bøde, man skal
derimod betale den
/David
| |
Speedy Gonzales (05-10-2007)
| Kommentar Fra : Speedy Gonzales |
Dato : 05-10-07 21:25 |
|
Og velkommen til Stand Up David...
| |
Peter Dalgaard (05-10-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 05-10-07 21:30 |
|
"Speedy Gonzales" <kejser-k@esenet.dk> writes:
> Og velkommen til Stand Up David...
....i et indlæg fra 18 juli! Jeg troede at Speedy Gonzales var en mus,
men åbenbart med hukommelse som en elefant.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-10-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-10-07 21:34 |
| | |
Speedy Gonzales (05-10-2007)
| Kommentar Fra : Speedy Gonzales |
Dato : 05-10-07 22:20 |
|
Stand Up Davids genialiteter udløste en 2½ måned lang latterkrampe, sorry
| |
SmaRTrxxv (19-07-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 19-07-07 17:40 |
|
Speedy Gonzales wrote:
>
> 3) Var der ikke noget med, at man trak nogle procenter fra i farten før i
> tiden? Her havde de kørt efter mig 3 kilometer, og brugte kilometerkeglerne
> i siden af vejen til at bestemme min fart. Er det virkeligt præcist nok?
>
Ja, såfremt de har husket at overholde kalibreringsintervallerne (vildt
ord!)
Thore
| |
blue (19-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 19-07-07 18:43 |
|
"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:469f949f$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Ja, såfremt de har husket at overholde kalibreringsintervallerne (vildt
> ord!)
Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
| |
Uffe Bærentsen (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 19-07-07 19:07 |
|
"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
news:469fa2ae$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> news:469f949f$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> Ja, såfremt de har husket at overholde kalibreringsintervallerne (vildt
>> ord!)
>
> Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
Det var da smart nok.
Så slipper man jo for den diskussion
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Mogens (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-07-07 19:19 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469fa82f$0$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
>
> Det var da smart nok.
> Så slipper man jo for den diskussion
Prøv liiige at læse igen. Selvfølgelig kan den anvendes uanset kalibrering
eller ej. Hvordan skulle instrumentet vide, at det ikke er kalibreret
| |
blue (19-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 19-07-07 20:13 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:7WNni.4419$ZA.2054@newsb.telia.net:
> Prøv liiige at læse igen. Selvfølgelig kan den anvendes uanset kalibrering
> eller ej.
Nej, den kan ej!
> Hvordan skulle instrumentet vide, at det ikke er kalibreret
Hvorfor udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på?
| |
Mogens (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-07-07 20:38 |
|
"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
news:469fb7cc$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, den kan ej!
> Hvorfor udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på?
Fortæl, hvis du er så "klog" :)
| |
blue (20-07-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 20-07-07 11:38 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:B4Pni.4431$ZA.1978@newsb.telia.net:
> Fortæl, hvis du er så "klog" :)
Hvad vil du have, jeg skal fortælle? Du ved jo alligevel bedre...
| |
Uffe Bærentsen (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-07-07 11:51 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:B4Pni.4431$ZA.1978@newsb.telia.net...
> "blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse
> news:469fb7cc$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nej, den kan ej!
>> Hvorfor udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på?
>
> Fortæl, hvis du er så "klog" :)
Uden at vide det, så vil jeg gætte på at den har et ur med dato indbygget.
Det kunne også blot være en timetæller, der blev resat ved hver kalibrering.
Hvis 'datomærkningen' er overskredet, virker dimsen ikke.
Det er simpelt at lave i sådan et instrument.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Brian (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-07-07 15:22 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> Uden at vide det, så vil jeg gætte på at den har et ur med dato
> indbygget. Det kunne også blot være en timetæller, der blev resat ved
> hver kalibrering. Hvis 'datomærkningen' er overskredet, virker dimsen
> ikke. Det er simpelt at lave i sådan et instrument.
Det er ihvertfald sådan at det er lavet i f.eks de røggastestere, briterne
bruger til deres MOT syn.
/Brian
| |
Ebbe Kristensen (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 20-07-07 13:45 |
|
Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:469fa82f$0$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
>>
>> Det var da smart nok.
>> Så slipper man jo for den diskussion
>
> Prøv liiige at læse igen. Selvfølgelig kan den anvendes uanset
> kalibrering eller ej. Hvordan skulle instrumentet vide, at det ikke
> er kalibreret
En Policepilot kan sagtens bruges selvom den ikke er kalibreret - men
/målingerne/ kan ikke bruges til noget som helst sålænge den er ukalibreret.
Ebbe
| |
Christian B. Andrese~ (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 30-07-07 12:27 |
|
On 19 Jul., 20:18, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:469fa82f$0$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >> Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
>
> > Det var da smart nok.
> > Så slipper man jo for den diskussion
>
> Prøv liiige at læse igen. Selvfølgelig kan den anvendes uanset kalibrering
> eller ej. Hvordan skulle instrumentet vide, at det ikke er kalibreret
Hvordan ved et Antivirus Program at det ikke er opdateret ?
Hvordan ved en Windows Installation at der er opdateringer ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Uffe Bærentsen (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 30-07-07 12:43 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1185794841.402520.285630@57g2000hsv.googlegroups.com...
On 19 Jul., 20:18, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:
>> "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> skrev i en
>> meddelelsenews:469fa82f$0$25414$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> >> Policepiloten kan slet ikke bruges, hvis den ikke er kalibreret...
>>
>> > Det var da smart nok.
>> > Så slipper man jo for den diskussion
>>
>> Prøv liiige at læse igen. Selvfølgelig kan den anvendes uanset
>> kalibrering
>> eller ej. Hvordan skulle instrumentet vide, at det ikke er kalibreret
>>
>
> Hvordan ved et Antivirus Program at det ikke er opdateret ?
Ved at der er gået en vis tid siden sidste opdatering.
Den metode er nok den mest indlysende til Policepiloten.
> Hvordan ved en Windows Installation at der er opdateringer ?
Ved at checke op mod en central Microsoft server.
I dette tilfælde skal maskinen være på nettet, for at kunne se at der er
opdateringer.
Tror ikke en Policepilot er på internettet, eller kører Windows.
Dumt spørgsmål: 'Kan en Windows maskine afsløre om der køres dørtræk?'
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (pt. topløs
Tipo 1,6i
| |
|
|