Afgift retur ved export??
Fra : ERLO

Dato : 16-07-07 10:25

Hej
er der nogen som kan fortælle, hvordan dette returafgiftsystem virker?

Problemstillingen er at når man reeksporterer en gammel bil, der har
kørt her i landet i en årrække - jeg har hørt om en Mercedessagen, hvor
en mand kun kunne få 600.000 tilbage og hvor forhåndsvurderingen var
1.600.000,- kr. - kan man få penge tilbage.

At den gamle Mercedes kan udløse en tilbage betaling er forståeligt. Men
nu har jeg to gange set,( på svenske hjemmesider,) at biler var stillet
til salg med danska papper. Den ene var en Volvo 440/92 5.000,- Sv.Kr og
den anden var en Suzuki Alto/95 til 4.000,- Sv.Kr.
Ved en forespørgsel til den ene sælger blev der svaret at bilen ikke
mere måtte komme til Danmark da den var eksporteret og den resterende
registreringsafgift var "løftet af" og hvis bilen igen skulle køre i
Danmark skulle der betales ny registreringsafgift.

Nu spørger jeg: Er det rigtigt at man kan hente afgift tilbage på en
nedslidt femten år gammel bil??
I princippet kan en svensker, som arbejder her i landet, tage "ekstra
løntilskud med hjem hver aften.

For mig at se er det affaldseksport i stil med "Flyveasken" eller de
gamle DSB-færger.

Med venlighilsen
ERLO

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-07-07 10:36

> [...]
> nedslidt femten år gammel bil??
> I princippet kan en svensker, som arbejder her i landet, tage "ekstra

Du kan hente afgift tilbage på alle biler, -15% , men du glemmer at bilen
koster penge at købe i Danmark.
Så nogen god forretning er det meget sjældent.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 13:07

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løntilskud med hjem hver aften.
>
> For mig at se er det affaldseksport i stil med "Flyveasken" eller de gamle

Du kan i princippet exportere alle biler. MEN det beløb du får retur er det
samme, som du ville få, hvis du skulle IMPORTERET samme bil, dog minus 15%.
Der er så et par detajler i den sammenhæng: Du skal betale 180 kr til SKAT,
for de beregner bilens afgift. Fra den faktisk bliver ført ud af landet, går
der mindst 2 måneder før du få penge. I skrivende stund har jeg endnu ikke
set penge for 2 biler jeg har sendt ud for 2½ måned siden. Der er et
mindste-beløb på 7500,- Det vil sige at hvis afgiften til udbetaling er
mindre end 7500,- bliver der udbetalt NUL kroner.
Når du udfører, skal der være FAKTURA (det er nyt, for at forhindre private
i at gøre det, tror jeg) regning er ikke godt nok. Så du SKAL enten være
forhandler eller sælge til forhandler for at få afgiften. Og sidst men ikke
mindst: bilen skal være i "syn-bar" tilstand. I praksis betyder det at bilen
ikke må være indkaldt til syn (over sidste synsdato), OG at hvis den bliver
indkaldt til toldsyn, at de kan nægte at exportere den, men tværtimod kræve
den synet her og nu (hvis den er i dårlig stand). Jeg ved ikke hvor mange af
de biler der bliver eksporteret, der bliver tjekket i toldsyn. Jeg har sendt
10 biler ud og 2 af dem har været fremstillet i toldsyn.

Mvh Tommy

Fra : ERLO

Dato : 17-07-07 08:43

TBJ skrev:
> [...]
> de biler der bliver eksporteret, der bliver tjekket i toldsyn. Jeg har sendt
> 10 biler ud og 2 af dem har været fremstillet i toldsyn.

Tak
for informationen.
Jeg har godt nok hørt at der er KÆMPE-køer hos TOLD, der hvor
behandlingen foregår.
Men at eksportere en gammel Suzuki Alto/95 ??

Det må være utroligt hårdt for vores fælles STATSKASSE at udbetale penge
som er brugt og tænk op til 20 år efter første toldbehandling ( det er
der ikke mange handlende som tilbyder .

Nu mangler vi bare at få offentlighed vedrørende hvor meget der er
betalt henholdsvis udbetalt på gamle biler.

Adressen på PDF-filen om dette emne er det muligt at få adressen?

Mvh.
ERLO

Fra : Spamsen

Dato : 16-07-07 14:17

On 16 Jul., 14:07, "TBJ" wrote
> [...]
> i at gøre det, tror jeg) regning er ikke godt nok. Så du SKAL enten være
> forhandler eller sælge til forhandler for at få afgiften.
ok? hvor står det henne? det står da ikke på den pdf fil man kan
udskrive til formålet?
men sikkert helt nyt påfund, men hvordan så? jeg er f.eks flyttet til
udlandet og ville jo gerne have nogen penge tilbage for den gamle
mercer, som er købt for svimlende summer for lidt over 2 år siden..
men jeg skal jo fortsat køre i den (engang imellem) og ihvertfald til
den nye har fået plader på ( S400 CDI fra 2003)

> [...]
> de biler der bliver eksporteret, der bliver tjekket i toldsyn. Jeg har sendt
> 10 biler ud og 2 af dem har været fremstillet i toldsyn.
Ok! god oplysning at få også :)

> Mvh Tommy-

Vh.
Flemming

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-07-07 07:57

On Jul 16, 2:07 pm, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> [...]

> forhandler eller sælge til forhandler for at få afgiften. Og sidst men ikke

OK? Så hvis private flytter til udlandet kan de ikke få afgiften
refunderet? Jeg savner ellers min gamle Accord...

mvh

Martin

Fra : JL

Dato : 17-07-07 20:08

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message

>OK? Så hvis private flytter til udlandet kan de ikke få afgiften
>refunderet? Jeg savner ellers min gamle Accord...

Jo det kan man godt.

http://www.oresunddirekt.com står blandt andet om flytning til Sverige:

"Hvis man bor i Danmark, men arbejder i Sverige, kan man tage sin dansk
indregistrerede bil med til Sverige.
Bosætter man sig derimod i Sverige, skal man omregistrere sin bil hos
"Svensk Bilprovning".
Ved omregistrering af bilen til svenske nummerplader, kan man få refunderet
den danske registreringsafgift, svarende til en procentsats af bilens
nuværende værdi."

http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8456&f=g

Fra : Spamsen

Dato : 18-07-07 23:31

On 17 Jul., 09:42, ERLO <lo...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> betalt henholdsvis udbetalt på gamle biler.
>
> Adressen på PDF-filen om dette emne er det muligt at få adressen?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152956

http://www.skat.dk/Blanketter/21044.pdf

...well jeg prøver alligevel :)

vh.