Forsikring/Prøveplader...
Fra : Peter Frost

Dato : 15-07-07 17:27

Var i dag på Gør-Det-Selv da en herre bakkede ind i min bås, og dermed min
bil, mens jeg stod under den, af stort held blev bilen på liften. Men jeg
har nu en plasik-kåbe-kofanger med en del lakering der er flækket af...
Herren kørte i øvrigt uden at stoppe, og var da heldig de var langsomme om
at åbne bommen så jeg nået ham på den anden side...

Plasikken er i den anden side flækket 3 cm, efter et tidligere uhed, hvor
jeg ikke opdaget flængen før det var for sent, og det var jeg så ærlig at
sige, nu vil han ikke betale det hele. Og derfor over vejer jeg at kører det
via forsikringen, men hvordan er forsikringen på ham, når han kører på
prøveplader, der i øvrigt var fra den 13/7 ? Ingen vel ?

Hvad ville I gøre ? Få hans skade repereret så billigt som muligt og håbe at
han vil betale ? og så leve videre med de 3 cm, man ikke ser ved mindre man
hiver lidt i det... eller hvad ?

-Peter

Fra : Tågehornet

Dato : 15-07-07 18:04

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message
> [...]
| Herren kørte i øvrigt uden at stoppe, og var da heldig de var langsomme om
| at åbne bommen så jeg nået ham på den anden side...

har du vidner,-og hvor gammel er bilen?, hvis det var en gammel spand, så
ville jeg selv være ligeglad med mindre at idioten ved han rammer og bevidst
kører videre, så ville jeg sgu køre det 100% på ham!.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 18:15

> [...]
> at han vil betale ? og så leve videre med de 3 cm, man ikke ser ved mindre

Hvis han bakker ind i dig skal han vel betale skaden. Både på din og hans
egen bil. Har han ingen forsikring der dækker den, ja så må han selv hoste
op. Har du kasko har du formentlig også retshjælp, så du kan få lavet din
bil uden det koster dig... Hvis du er sikker og evt har vidner på at han
bakkede ind i dig.

Idet han stikker af, kan du vel fælde ham ved hjælp af juragruppen.. =) ....
sådan noget er simpelthen svineri!

/SWP

Fra : Peter Frost

Dato : 15-07-07 18:25

Tak til jer begge...

Han "kørte videre" efter jeg habve banket kraftigt på hans bagsmæk... Det
var en T3 med højt plasik campertag iøvrigt... Der stod et ægtepar og lavede
bagbremser på en StarCraft, hvor manden sagde, efter ham til mig, der havde
jeg egentlig opgivet, for med mit held ville han nægte osv, men der rendte
jeg så efter, så vidner er der...

Jeg anser i øvrigt ikke min bil som en gammel spand, selv om den nu er 14
år... en 94'er der dengang kostede små 500.000 kr ;) Jeg har overvejet bare
at spartle den, reperere flængen, og så kan han betale for en omgang
ordenlig lakering...

-Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-07-07 19:13

> [...]
> år... en 94'er der dengang kostede små 500.000 kr ;) Jeg har overvejet
> bare at spartle den, reperere flængen, og så kan han betale for en omgang

Du skal ikke lave en privat aftale med ham, den springer han helt sikkert
fra, anmeld skaden til forsikringen som normalt med vidner, hændelsesforløb
osv. Så må det være forsikringens problem at opspore ham ud fra
prøvepladenummeret. Der er ansvarsforsikring på prøvepladerne.
Begynd ikke selv at udbedre skader. Er du i tvivl om noget så ring til din
forsikring imorgen og hør med den hvad du skal gøre.

Mvh Niels

Fra : Tågehornet

Dato : 15-07-07 19:25

> [...]
bare
| at spartle den, reperere flængen, og så kan han betale for en omgang

OK, så vil jeg mene at han har valgt at være en klovn, og jeg ville selv på
en gennemrusten fiat 127, få ham til at betale...kun pga. han fiser af og
nægter!

Fra : Tom

Dato : 15-07-07 19:29

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år... en 94'er der dengang kostede små 500.000 kr ;) Jeg har overvejet
> bare at spartle den, reperere flængen, og så kan han betale for en omgang

Bare lad svinet betale. Jeg havde meldt det til min forsikring og også
forhørt mig hos politiet hvordan man forholder sig når sådan en spasser bare
prøver at liste væk fra de skader og udgifter han pålægger andre. Selv om
jeg havde en 20 år gammel spand så var han kommet i vridemaskinen når han
prøver at liste væk fra et uheld.

I øvrigt så er sådan en skade du omtaler = ca. 5-6.000 Kr. små 3.000 for en
ny kofanger og 3.000 til maleren inkl. af og påmontering.

Ingen grund til nåde over for sådanne svin, der bare flygter fra deres
ulykker. Det er ikke dig der har lavet noget galt, men ham.

--
Tom

Fra : Peter Frost

Dato : 15-07-07 19:51

Tak for indput ! :)

Tænker lige lidt over hvad jeg gør :)

-Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 22:07

> Tak for indput ! :)
>
> Tænker lige lidt over hvad jeg gør :)

Du går til forsikringsselvskabet og politiet/juragruppen ;)

Du skal ikke ofre så meget som en krone.. Ej heller den håndbajer, du tager
imens du selv prøver at udbedre skaden.. Spar den til havestolen i den
kommende uges gode vejr..

/SWP

Fra : Tom

Dato : 15-07-07 22:26

"Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal ikke ofre så meget som en krone.. Ej heller den håndbajer, du
> tager imens du selv prøver at udbedre skaden.. Spar den til havestolen i

øh, skriver du fra Spanien eller Grækenland fordi her kommer regnen da snart
tilbage igen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 23:04

> øh, skriver du fra Spanien eller Grækenland fordi her kommer regnen da
> snart tilbage igen

Hørte da lige i baggrunden fra tv2 news, at ugens højdepunkt vil blive godt
vejr... Hmm, men efter nærmere eftertanke og en tur forbi dmi.dk kan jeg jo
ha hørt forkert....

Så kan den bajer jo gemmes til en våd blæsende tirsdag aften...

/SWP

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-07-07 00:00

On Sun, 15 Jul 2007 18:27:27 +0200, "Peter Frost"
> [...]

>via forsikringen, men hvordan er forsikringen på ham, når han kører på
>prøveplader, der i øvrigt var fra den 13/7 ? Ingen vel ?
Der er altid ansvarsforsikring på prøveplader (med forbehold for at
den lavet som klistermærker er udløbet)
Så du anmelder skaden til dit forsikringsselskab og de klare tingene
derfra.

>Hvad ville I gøre ? Få hans skade repereret så billigt som muligt og håbe at
>han vil betale ?
Forsikringen. Anmeld hvad der er sket og hvordan skaden er sket, så
kigger de på skaden og finder selv ud af hvor meget der skal laves og
hvordan udgifterne skal fordelse hvis de vurderer at der var/er en
gammel skade.
Hvis han kørte rundt på udløbede klistermærkeprøveplader anmelder du
ham til politiet. Det får ham jo nok ikke til at betale reperationen,
der er der kun et civilt søgsmål at gribe til (til din advokat og lad
ham klare ærterne, men der er kun dig til at betale advokaten i første
omgang, og det er stadig ikke sikker at han ejer en krone,
så..........

/Hans

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-07-07 08:26

> [...]
> ham klare ærterne, men der er kun dig til at betale advokaten i første
> omgang, og det er stadig ikke sikker at han ejer en krone,

Der skal mig bekendt slet ikke lægges sag an. Min bror blev engang påkørt af
en knallert uden ansvarsforsikring. I sådanne tilfælde har
forsikringsselskaberne en pulje som betaler alligevel og så er det
forsikringsselskabets problem at få pengene retur, det skal man slet ikke
blande sig i.
Man skal bare anmelde det til sin forsikring snarest muligt.

Mvh Niels

Fra : Tågehornet

Dato : 16-07-07 10:16

> [...]
| blande sig i.
| Man skal bare anmelde det til sin forsikring snarest muligt.

det kræver bare lige at man har kasko selv...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-07-07 10:38

> påkørt
> af
> ikke
> |

> det kræver bare lige at man har kasko selv...

Næ, vi taler om modparten er ansvarlig og hans ansvarsforsikring skal dække.
Han har så ikke tegnet den lovpligtige ansvarsforsikring og i de tilfælde
har forsikringsselskaberne en pulje der betaler.

Mvh Niels

Fra : Tågehornet

Dato : 16-07-07 12:16

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message

> [...]
| > |

> [...]
| Han har så ikke tegnet den lovpligtige ansvarsforsikring og i de tilfælde
| har forsikringsselskaberne en pulje der betaler.

Som jeg forstår det skal man have kasko, så dækker ens eget forsikrings
selskab først, og gøre så krav senere mod modparten, har man selv kun ansvar
er mit generelle indtryk at de så er kolde i røven og man kan selv slås med
modparten.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-07-07 13:01

> [...]
> ansvar
> er mit generelle indtryk at de så er kolde i røven og man kan selv slås

Det var ikke det vi oplevede, her var situationen endda at det var en cykel
der blev ødelagt af en knallertkører uden forsikring. Alligevel hjalp vort
forsikringsselskab med at få pengene via den pulje.
Så jeg forventer ikke det vil give problemer overhovedet.

Mvh Niels

Fra : Tågehornet

Dato : 16-07-07 13:20

| > |

> [...]
| forsikringsselskab med at få pengene via den pulje.
| Så jeg forventer ikke det vil give problemer overhovedet.

Det lyder da som en positiv oplevelse med dit forsikringsselskab!!.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 13:21

> [...]
> ansvar
> er mit generelle indtryk at de så er kolde i røven og man kan selv slås

Med andre ord. Der er oftest kun retshjælp med, hvis du tegner en kasko
forsikring.

/SWP