Airbaglampe lyser i Carina?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 14:59

I min kones 97'er Carina vil airbaglampen ikke slukke (efter at bilen har
stået i solen i 3 timer - ved ikke om der er en sammenhæng)

Vi håber det går væk af sig selv, men er der nogen der har erfaring med
sådan noget?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-07-07 15:06

I en Fiat koster det en ny airbag.

Jeg solgte lortet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 15:10

Folmer Rasmussen skrev:

> I en Fiat koster det en ny airbag.
>
> Jeg solgte lortet.

Det gode ved Toyotaerne var ellers at airbag'sne varer hele vognens levetid,
så vi håber selvfølgelig på at det er en lille ting
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-07-07 15:18

> Det gode ved Toyotaerne var ellers at airbag'sne varer hele vognens
> levetid, så vi håber selvfølgelig på at det er en lille ting

Det vil jo så i yderste konsekvens betyde at din Carina har nået den alder
hvor den skal køres til skrotteren ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 15:26

Andreas M. Hansen skrev:

> Det vil jo så i yderste konsekvens betyde at din Carina har nået den
> alder hvor den skal køres til skrotteren ?

Ja, dét har du sq ret i - gerne for mig - det er så konens, så hun kan få
Camryen, så jeg kan få noget (endnu?) bedre! !

Mindes en gammel reklame for Volvo:

"Hold Dem til Volvo - dén holder til Dem!" på et tidspunkt hvor Volvo
544'er - når de var uheldige ved et færdselsuheld - fik brækket den
udvendigt siddende benzinstuds af, hvorefter hele vognen faklede af med
indhold osv.!

Dén reklame kunne også misforståes!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-07-07 18:22

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]

Det går sandsynligvis *ikke* væk af sig selv.

> I en Fiat koster det en ny airbag.

I min Fiat kostede det en ny airbag-computer (den havde fået vand fra
varmeapparatet).

> Jeg solgte lortet.

Med defekt airbag? Defekt køber vil jeg sige...

Mvh
Steen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-07-07 19:13

On 15 Jul 2007 17:21:33 GMT, "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>varmeapparatet).

>Med defekt airbag? Defekt køber vil jeg sige...

Hvad du vil sige, kan jeg ikke gøre noget ved. Vi lever i et frit
land.

Da jeg afhændede Fiat'en til Hyundai-forhandleren oplyste jeg ham om
sagen, og det tog han til efterretning.

Den nye glade ejer af Fiat'en har senere kontaktet mig i anden
anledning, og da fik jeg at vide, at da han købte bilen var der
vedlagt en regning på et stk. ny airbag, monteret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-07-07 18:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>stået i solen i 3 timer - ved ikke om der er en sammenhæng)
>
> Vi håber det går væk af sig selv, men er der nogen der har erfaring med

Jeg glemte lige i mit forrige *humoristiske* indlæg at skrive, at hvis nu
det havde været en Citroen eller Peugeot, så havde det med stor
sandsynlighed været et stik til selestrammerne under forsæderne som var
korroderede - men je aner ikke om en Toyota kan have sådanne problemer ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 19:03

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> stor sandsynlighed været et stik til selestrammerne under forsæderne
> som var korroderede - men je aner ikke om en Toyota kan have sådanne

Det er i hvert fald sådan noget vi håber på
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : T.

Dato : 15-07-07 21:12

> [...]
> sandsynlighed været et stik til selestrammerne under forsæderne som var
> korroderede - men je aner ikke om en Toyota kan have sådanne problemer ?

Vi har haft samme problem i en SEAT, der var det en ledning neden under
fører sæde som var ødelagt.
Er det ikke muligt at sætte den i stik så man kan lave en analyse af hele
bilen, det var på den måde de fant frem til fejlen på vores.
Hilsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 22:21

T. skrev:

> Er det ikke muligt at sætte den i stik så man kan lave en analyse af
> hele bilen, det var på den måde de fant frem til fejlen på vores.

Dét ville sq da være lækkert hvis det ikke forsvinder af sig selv!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-07-07 21:12

> [...]
>stået i solen i 3 timer - ved ikke om der er en sammenhæng)
>
> Vi håber det går væk af sig selv, men er der nogen der har erfaring med

Jeg klippede den orange ledning med grå stribe der går fra
bagsiden af inst.bord. og ud i motorrummet.
Nu lyser den ikke mere. Det er dog en Corolla fra 99, men
mon ikke det er det samme.
..
..
..
..
..
..
..
..
Joke off.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 22:19

Andersen [3650] skrev:

> Joke off.

Nåede lige at hoppe lidt!

Det er dog sa**** som alle mopper mig hér!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-07-07 22:40

On Sun, 15 Jul 2007 23:19:23 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Nåede lige at hoppe lidt!
>
>Det er dog sa**** som alle mopper mig hér!

>--

Ka' du ikke lige sige bøh til mig. Jeg kom s'gu til at hikke af alt
det grineri. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 23:07

Folmer Rasmussen skrev:

> Ka' du ikke lige sige bøh til mig. Jeg kom s'gu til at hikke af alt
> det grineri. )

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-07-07 23:01

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Det er dog sa**** som alle mopper mig hér!

De sku' hellere tage og _skrubbe_ af og _feje_ for egen dør.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-07-07 17:57

> Nåede lige at hoppe lidt!
>
> Det er dog sa**** som alle mopper mig hér!

Det er bare god værkstedshumor. 112%.
Det er jo en Toyota
Hel og lykke med "projektet".

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 19:14

Andersen [3650] skrev:

> Det er bare god værkstedshumor. 112%.

I know, I know!

> Det er jo en Toyota
> Hel og lykke med "projektet".

Tak - kan vi godt bruge.

Toyotaforhandleren kunne ikke komme i kontakt med airbag-computeren, så
enten er dén væk eller der er ledningsfejl.

De forsøger at bestille en brugt ved en hugger, pris 12-1400 kr. (nypris
4000 kr).

Er det ikke computeren der er svedet af går de videre med at fejlsøge på
ledningsnettet - dét kan tage op til 3 timer.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens

Dato : 16-07-07 18:08

> Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

>I min kones 97'er Carina vil airbaglampen ikke slukke (efter at bilen har
>stået i solen i 3 timer - ved ikke om der er en sammenhæng)

HA, så ka' du sgu lære det Hans - at flygte fra Opel GSI og over
til noget så guds jammerligt kedeligt som en Toyota. Det næste
bliver vel, aat du ska ha dig en Skoda Octavia eller Fabia??

Nuvel, hvornår skal vi på go-cart-banen igen og efterfølgende ha'
noget grillmad i DK's største grill hos dig igen. Skide hyggelig dag
i foreningen emeritus: dk.fritid.bil !!!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 19:20

Mogens skrev:

> HA, så ka' du sgu lære det Hans - at flygte fra Opel GSI og over
> til noget så guds jammerligt kedeligt som en Toyota.

Jeg har nu ikke fortrudt

Desuden er det konevognen der er "væk"

> Det næste
> bliver vel, aat du ska ha dig en Skoda Octavia eller Fabia??

Vi jomfruer ser jo fornuftigt på tingene, så hvorfor ikke - bare der er
noget under pedalen, som min hustru siger

> Nuvel, hvornår skal vi på go-cart-banen igen og efterfølgende ha'
> noget grillmad i DK's største grill hos dig igen.

Grillen er jo gået til de evige jagtmarker, men bortset fra dét har jeg fri
hele uge 31, så kan du tromme en 20-30 mand sammen sajer a welkommen!

> Skide hyggelig dag
> i foreningen emeritus: dk.fritid.bil !!!

Takker ærbødigst!

Til de der ikke kender baggrunden for historien:

http://www.perbeer.dk/dfb.htm
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens

Dato : 16-07-07 21:34

> Jeg har nu ikke fortrudt
> Desuden er det konevognen der er "væk"

Du har da en Camry...

> Vi jomfruer ser jo fornuftigt på tingene, så hvorfor ikke - bare der
> er noget under pedalen, som min hustru siger

He he...

Der nyder jeg livet hér - www.castelbrando.it

> Takker ærbødigst!
> Til de der ikke kender baggrunden for historien:
> www.perbeer.dk/dfb.htm

He he dét var sgu tider, do

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 22:08

Mogens skrev:

> Der nyder jeg livet hér - www.castelbrando.it

Mente nok
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-07-07 20:51

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> HA, så ka' du sgu lære det Hans - at flygte fra Opel GSI og over
> til noget så guds jammerligt kedeligt som en Toyota. Det næste
> bliver vel, aat du ska ha dig en Skoda Octavia eller Fabia??

Hvad er der nu galt med Skoda(VW) ???
Det er Sko'da' en go bil.

Fra : Leonard

Dato : 16-07-07 21:05

On Mon, 16 Jul 2007 21:51:22 +0200, Andersen [3650] wrote:

> Hvad er der nu galt med Skoda(VW) ???
> Det er Sko'da' en go bil.

Ifølge Mogens, så er de biler, som de fleste køber fordi de er billige,
holdbare og pålidelige, nogle kedelige æsker uden sjæl, charme eller
oplevelse i.
Og jeg vil da gerne give ham ret, de er kedelige, men det bliver de
såmænd ikke til dårlige biler af.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Mogens

Dato : 16-07-07 21:13

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ifølge Mogens, så er de biler, som de fleste køber fordi de er billige,
> holdbare og pålidelige, nogle kedelige æsker uden sjæl, charme eller

He he man må vel ha lov at sige/ha' en mening.
RS'en kunne måske gå an...

> Og jeg vil da gerne give ham ret, de er kedelige, men det bliver de
> såmænd ikke til dårlige biler af.

Det undrer mig blot, at vi ikke har de samme Skoda-salgstal hér.
Alt andet lige burde det være tilfældigt, hvis din/den danske "teori"
skal holde stik...

Fra : Leonard

Dato : 16-07-07 21:26

On Mon, 16 Jul 2007 20:13:26 GMT, Mogens wrote:

> He he man må vel ha lov at sige/ha' en mening.

Ja.

> Det undrer mig blot, at vi ikke har de samme Skoda-salgstal hér.
> Alt andet lige burde det være tilfældigt, hvis din/den danske "teori"
> skal holde stik...

Men alt andet er jo ikke lige, afgifter og dermed slutprisen er jo ret
forskellig, så der er vel andre mærker til samme pris. Og måske et ønske
om at køre landets egne mærker?

Fra : Mogens

Dato : 16-07-07 21:30

> Men alt andet er jo ikke lige, afgifter og dermed slutprisen er jo ret
> forskellig, så der er vel andre mærker til samme pris. Og måske et ønske
> om at køre landets egne mærker?

Det forstår jeg ikke. Lønnen er mindre, hvorfor prisforskellen
på tilsvarende måde som i DK burde slå igennem hér. Jeg om-
taler naturligvis de bilejere, der ikke vælger Volvo/Saab, men
har valgt "fremmede" mærker...

Fra : Leonard

Dato : 16-07-07 21:40

On Mon, 16 Jul 2007 20:30:01 GMT, Mogens wrote:

> [...]
> på tilsvarende måde som i DK burde slå igennem hér. Jeg om-
> taler naturligvis de bilejere, der ikke vælger Volvo/Saab, men

OK, hvilke mærker vælger de så?
Mon ikke der er en forskel på prisen, når den danske "rabat" ikke er
der?
- jeg ved det ikke, det kan også være svenskerne bare er underlige
.... eller danskerne er dummere og køber dårligere biler

Fra : Mogens

Dato : 16-07-07 21:50

> OK, hvilke mærker vælger de så?

Een af de andre, Leonard

Skoda optræder ikke i bybilledet her - og da slet ikke på "øen,"
hvor jeg bor. Der findes ikke een eneste - jeg har stort set været
alt igennem (her bor ca. 6.000 mennesker).

> Mon ikke der er en forskel på prisen, når den danske "rabat" ikke er
> der?

Jow da...

> - jeg ved det ikke, det kan også være svenskerne bare er underlige
> ... eller danskerne er dummere og køber dårligere biler

Hvor er det lige, jeg skriver, at Skoda er en dårlig bil. At jég
ikke vil købe een, er vel ikke tegn på, at den er direkte dårlig.
Jeg anbefaler endda gerne en Fabia til dem, det er ligeglade
med bilen som sådan og blot skal ha noget at køre i !

Jég er blot af den opfattelse, at man får SÅ meget mere på op-
leveren (pengene) ved at vælge en brugt BMW end en Skoda.
Mangefold mere, men det kræver nok, at man interesserer sig
en anelse for biler - ellers ka det være "lig' majet..."

Fra : Leonard

Dato : 17-07-07 07:45

On Mon, 16 Jul 2007 20:50:22 GMT, Mogens wrote:

> Hvor er det lige, jeg skriver, at Skoda er en dårlig bil.

Ingensteder og det mener jeg heller ikke jeg har lagt dig til last.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-07-07 14:34

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Ingensteder og det mener jeg heller ikke jeg har lagt dig til last.

Nej, det er da bestemt ikke Mogens' skyld at Skoda er en dårlig bil...

Fra : Tom

Dato : 17-07-07 15:32

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er da bestemt ikke Mogens' skyld at Skoda er en dårlig bil...

Skoda er vel sådan set ok, den har bare et forkert navn og historie

--
Tom

Fra : Henrik

Dato : 16-07-07 21:28

On 2007-07-15 15:58:42 +0200, "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> said:

> [...]
> stået i solen i 3 timer - ved ikke om der er en sammenhæng)
>
> Vi håber det går væk af sig selv, men er der nogen der har erfaring med

Havde det samme problem på min Alfa, kostet små 300 kr, på et
autoriseret værksted, et løst stik under det ene forsæde (stripset) og
en nulstilning af computeren.....

Henrik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 22:08

Henrik skrev:

> Havde det samme problem på min Alfa, kostet små 300 kr, på et
> autoriseret værksted, et løst stik under det ene forsæde (stripset) og
> en nulstilning af computeren.....

Dét kan så ikke gøre det hér - foreløbig snakker vi vel en små 2000 kr.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik

Dato : 17-07-07 16:38

On 2007-07-16 23:07:34 +0200, "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> said:

> Dét kan så ikke gøre det hér - foreløbig snakker vi vel en små 2000 kr.

Har du prøvet at få en diagnose program til at udlæse fra computeren????

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-07 16:56

Henrik skrev:

> Har du prøvet at få en diagnose program til at udlæse fra
> computeren????

Toyota-handleren kan ikke komme i kontakt med computeren = fejl i
ledningsnettet eller defekt computer.

En brugt pc er kommet hjem til dem, men vi har ikke hørt resultatet endnu -
afleverede bilen til dem i formiddags.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-07-07 16:15

Hans Paulin (6310) skrev:

> I min kones 97'er Carina vil airbaglampen ikke slukke

Har hentet bilen i dag:

Computeren til airbaggen var stået af - en ny brugt er blevet monteret -
div. timer brugt - summa sumarum 2701,80 kr.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd