Pris på total omlakering?
Fra : -=JF=- priv

Dato : 14-07-07 22:48

Halløj!

Vi havde gæster i dag, og på et tidsunkt nævnte min kone at hun ville ønske
at hendes bil var grå i stedet for den mørke blå farve den har nu.

En af gæsterne mente at det kostede omkring 3000,- at skifte farve hos en
prof. maler
Han er kendt som lidt af en verdensmester og en kloge Åge, så hans meninger
tages ofte med et gran salt

Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en
Sephia?
Tør nogen gi' et slag på tasken?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-07 22:48

>Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en
>Sephia?
>Tør nogen gi' et slag på tasken?

Jeg vil gætte på et sted mellem 10 og 20kilo.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : ThomasB

Dato : 14-07-07 22:52

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en
> Sephia?
> Tør nogen gi' et slag på tasken?

Kender en der lige har fået omlakeret in Golf III stcar.

Han havde selv pillet vinduer ud og forberedt - maleren afdækkede.

Han gav 14.000,-

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-07 22:54

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in

> En af gæsterne mente at det kostede omkring 3000,- at skifte farve hos
> en prof. maler

For ca. 3000 fik jeg, af en prof bil-maler, repareret en lakskade på min
kofanger. Før reperationen så den sådan her ud:
http://hs235.dk/kofangerskade/DSCF0017.JPG

Det tog dem ialt 7 arbejdsdage at få det lavet (det drillede vist også en
del).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-07-07 03:16

On 14 Jul 2007 21:53:38 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>http://hs235.dk/kofangerskade/DSCF0017.JPG
>
>Det tog dem ialt 7 arbejdsdage at få det lavet (det drillede vist også en

Hvordan er det gået til at den er kommet til at se sådan ud, Henrik?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-07 12:27

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Hvordan er det gået til at den er kommet til at se sådan ud, Henrik?

En gut åbnede sin bildør uden at kigge sig for. Iøvrigt kun 1½ måned efter
jeg havde købt bilen.

Jeg kørte ind på en tankstation bag ved en anden bil. Han parkerer ved en
stander i venstre side og jeg kører så højre om ham (eneste mulighed).
Hastigheden er ca. 15km/t og da jeg har fronten af bilen mellem hans
bagende og fordør åbner passageren døren. Resultatet var det du ser på
billedet - og hans dør hang ca. 4-5 cm lavere end den skulle og havde fået
nogle skæve kanter.

Han betalte hele gildet.

Fra : Tom

Dato : 14-07-07 23:10

> [...]
> meninger tages ofte med et gran salt
>
> Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en

Hvis det er med regning og det er maleren der skal lave alt inkl. lidt
rustslibning der ikke bare skal males over, så er små 30.000 Kr en ganske
alm pris for en metallak. Jeg kender prisen da jeg sidder og laver
hjemmeside for en autolakerer

--
Tom

Fra : Klaus D: Mikkelsen

Dato : 14-07-07 23:17

-=JF=- priv skriver:

> Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en
> Sephia?
> Tør nogen gi' et slag på tasken?

Det vil være billigere at skifte bilen ud, hvis det skal gøres
ordentligt.

Hvis man kan nøjes med at det kun er de udvendige pladedele der skal
males og døråbninger motorrum osv ikke skal males kan det gøres for en
8-10.000, hvis maleren ikke selv skal dække af, fjerne håndtag osv. men
der skal være regning på. Skal han fjerne alt og male ind i døråbninger
er 30kkr nok mere passende....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anden

Dato : 15-07-07 00:36

> [...]
> meninger tages ofte med et gran salt
>
> Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en

Har selv været ude at kikke priser på lakering - her dog en større volvo
stationcar.
Samme farve/nuance - dk-priser (med montering og moms) er fra billigst
omkring 28.000 til 40.000... (alt efter omfang, antal lak osv.)

Så ham kloge-åge er helt gal på den :)
Det er nok omkring en 25-30 stykker for jeres bil - et billigt sted med af
og påmontering.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 07:48

Anden wrote:

> Samme farve/nuance - dk-priser (med montering og moms) er fra billigst
> omkring 28.000 til 40.000... (alt efter omfang, antal lak osv.)

40.000,- er altså helt ude i hampen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-07-07 10:10

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote in message

> 40.000,- er altså helt ude i hampen.

Da ikke hvis du kan få en kunde til at betale det :)

Mvh
Jacob

Fra : Allan Kristensen

Dato : 15-07-07 11:29

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> 40.000,- er altså helt ude i hampen.

Hvis den skal omlakeres i en anden farve både motorrum, bagagerum,
døråbninger, den skal skilles ordentlig ad så det ikke kan ses bagefter
hvilken farve den havde før + der evt. er limede ruder, + div. limede lister
langs siderne, samt der skal kvittering på det hele, løber det hurtigt
derop, men kan du selv skille den ad, og ikke skal ha malet motor +
bagagerum og dækker de limede ruder af, og "løfter" listerne sparer du jo en
del, men på en nyere bil ville jeg nu ikke spare momsen, man har jo en form
for garanti/reklamationsret, og jeg ved af erfaring at autolakererne gør
lidt mere ad af forarbejdet hvis der skal kvittering på arbejdet,

Fra : Anden

Dato : 15-07-07 13:27

>"Kim > 40.000,- er altså helt ude i hampen.

Sikker?
Bare af- påmonteringeren tager én mand 1-2 dages arbejde - der røg de første
7-10.000.
Hertil lakering, udskiftning af evt. defekte dele, indregnet div.
plade/rust-arbejde.
Stor gammel stationcar...

Hvad vil du da selv mene det skulle koste? 5000,-?

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-07 16:35

Anden wrote:

> Hvad vil du da selv mene det skulle koste? 5000,-?

Hmm... svært at svare på. For afmontering, klargøring, malerarbejde samt
samling vil jeg tro omkring. 20.000,-

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anden

Dato : 16-07-07 00:08

> Hmm... svært at svare på. For afmontering, klargøring, malerarbejde samt
> samling vil jeg tro omkring. 20.000,-

Der er ikke mange basører tilbage til selve malerarbejdet, efter af- og
påmontering samt klargøringen....
Jeg vil mene at din pris er længere ude i hampen end min.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 09:05

Anden wrote:

> Jeg vil mene at din pris er længere ude i hampen end min.

Ikke rigtig ... jeg har lige fået malet vogn og lavet rust. 2 nye
skærmkanter, lavet rust i bunden af det ene forskærm, rust i soltagskanten
samt et par småpletter hist og her. Derudover lakering af et forskærm, en
dør, et tag, to bagskærme, paneler, kofangere foran og bagved samt et par
dørrammer. Pris for hele herligheden: 10.300,- inkl. materialer... og det er
ikke lavet på perlegrus.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anden

Dato : 16-07-07 10:34

> [...]
> dørrammer. Pris for hele herligheden: 10.300,- inkl. materialer... og det

okay, jeg er ikke helt med på hvad du egentlig har fået ordnet.
Du nævner du har fået "malet vogn", hvilket naturligvis (skulle det gerne)
omfatte alt det du efterfølgende nævner, eller?
Eller du mener du har fået lavet lakeret en hel bil, samt herudover skærm,
tag osv. til en helt anden bil?
Snakker vi "billig lak" eller 2-3 lags ordentlig lak?
Af og på-montering?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 19:24

Anden wrote:

> okay, jeg er ikke helt med på hvad du egentlig har fået ordnet.
> Du nævner du har fået "malet vogn", hvilket naturligvis (skulle det
> gerne) omfatte alt det du efterfølgende nævner, eller?

Korrekt

> Eller du mener du har fået lavet lakeret en hel bil, samt herudover
> skærm, tag osv. til en helt anden bil?

Nix, bare de ting jeg nævner

> Snakker vi "billig lak" eller 2-3 lags ordentlig lak?
> Af og på-montering?

Jeg ved ikke hvor mange lag lak han har malet med, kun at det ser rigtig
godt ud. Alt det nævnte arbejde er med i prisen, også af og påmontering.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anden

Dato : 16-07-07 22:11

> Jeg ved ikke hvor mange lag lak han har malet med, kun at det ser rigtig
> godt ud. Alt det nævnte arbejde er med i prisen, også af og påmontering.

okay, det lyder som en fuldstændig vandvittig pris, som du nok også kan se i
forhold til andre indlæg.
Hvor er det blevet udført?

Fra : Anden

Dato : 18-07-07 10:48

Er det en "and" eller lignende?
Jeg er lidt interesseret da jeg endnu ikke har haft min kadyt sendt afsted.
Hvis prisen er meget under normalen, så vil jeg da gerne vide hvor...

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 09:21

Anden wrote:
> Er det en "and" eller lignende?
> Jeg er lidt interesseret da jeg endnu ikke har haft min kadyt sendt
> afsted. Hvis prisen er meget under normalen, så vil jeg da gerne vide
> hvor...

Det er ikke en and. Men det er lavet Uganda så der skal lige lægges 25% til
for at give et realistisk billede. Grundet den manglende moms, vil jeg helst
ikke ud med hvor jeg har fået arbejdet udført.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anden

Dato : 19-07-07 16:38

> Det er ikke en and. Men det er lavet Uganda så der skal lige lægges 25%
> til for at give et realistisk billede. Grundet den manglende moms, vil jeg
> helst ikke ud med hvor jeg har fået arbejdet udført.

Du kan jo ikke sammenligne priser på det grundlag.
Som nævnt tidligere så er din pris alt for lav. Tillæg du moms, regning,
garanti og servicering af "alm." mand - så vil du med garanti nærme dig et
mere almindeligt niveau.

Fra : Tom

Dato : 15-07-07 14:38

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> 40.000,- er altså helt ude i hampen.

Nej, det er det ikke.
Som skrevet tidl. så har jeg "god" kontakt med en prof. autolakerer og
kender så udmærket markedsprisen. En autolakerer arbejder heller ikke gratis
og de føromtalte 10-15.000 for en helomlakering som oven i købet skal være
med farveskifte, det holder ingen steder i danmark.
Prøv selv at kigge efter i din egen bil hvor meget der også er farvet inden
i bilen og motorrum, bagagerum osv. Det er et MEGET stort arbejde at
foretage en hellakering af en bil. Det tager ca. en uge at omlakere bilen
fordi der er så meget andet arbejde end bare det at svinge malerpistolen.
Jeg tror ikke engang en maler gider lave en helomlakering "sort" for
10-15.000 Kr men skal dog ikke afvise det.

--
Tom

Fra : -=JF=- priv

Dato : 15-07-07 18:21

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Tør nogen gi' et slag på tasken?
Og det var der nogen der turde

Tak for budene!
Jeg var selvfølgelig godt klar over at Kloge Åges bud på 3.000,- var helt
hen i skoven.

Mit eget bud var i øvrigt et sted mellem 10 og 20.000.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-07-07 07:44

On 14 Jul., 23:47, "-=JF=- priv" <inva...@invalid.invalid> wrote:
> [...]
> tages ofte med et gran salt
>
> Men hvad koster egentlig en omlakering fra mørk blå til lys grå på en

Jeg gav 5000 sort for ikke-metal, men 2-farvet (Charleston) på en 2CV
i 1990. En farve skulle koste 4000, samme farve 3500. Og bilen blev
afleveret adskilt, men ikke spartlet. Og det holder stadig...

Leo