Pug. 206 SW bagrude i udu
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-07-07 19:01

Hej

Vistnok et kendt problem med bagruden i en Pug. 206 SW.
Gummilisten gnaver trådene over til el-bagruden og så svigter
bagrudeviskeren også, da den får strøm fra el-bagruden.
Peugeot vil have ca. kr.5000,- for en ny + en halv times arbejdsløn.
Jeg har kigget efter en hos ophuggernes datalager, men der er ingen p.t. og
problemet vil jo nok hurtigt opstå igen med en brugt rude.
Er der nogen af jer der har erfaring med andre løsninger?

M.v.h
Niels

Fra : N/A

Dato : 14-07-07 21:51

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-07-07 21:51

Møller wrote:
> Kan du ikke reparere trådene med ledende lim fra Loctite?

Det vil jeg prøve. Jeg var ikke klar over at der findes sådan noget, så tak
for det.

M.v.h
Niels

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-07-07 22:14

Niels Jacobsen wrote:
> Det vil jeg prøve. Jeg var ikke klar over at der findes sådan noget,
> så tak for det.

Det må være en Loctite 3863 jeg skal have fat i.

M.v.h
Niels

Fra : André S Hansen

Dato : 14-07-07 23:00

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være en Loctite 3863 jeg skal have fat i.
>
> M.v.h
> Niels

Jep, det er det, har brugt det, til bagrude i fiat brava, 7 tråde var brændt
over, lavede de første 6, virkede fint efter 24 timer, fandt nummer 7 dagen
efter, ville prøve at tænde efter et par timer, den brændte over med det
samme, så de 24 timer til hærding er vigtig, alle 7 tråde har virket fint et
år nu , syntes at kunne huske jeg gav 3 lag. Brugte en god tape, og
fjernede lak fra tråde, med fint sandpapir, ca en cm til begge sider efter
brud.

Mvh
André S Hansen

Fra : N/A

Dato : 15-07-07 17:35

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 15-07-07 17:35

Møller wrote:
> Ja god fornøjelse.

Tak skal du have.
Nu har jeg kigget nærmere på det, og jeg tror ikke det kan repareres.
Det ser ud som om der går en tråd hele vejen rundt i kanten af ruden, som er
beskyttet med noget sort maling. Men på det nederste af ruden, fra det ene
hjørne og hen til viskermotoren, ca.40 cm, er malingen og dermed tråden
skallet af.

M.v.h
Niels

Fra : N/A

Dato : 15-07-07 19:11

Fra : BJ

Dato : 15-07-07 19:11

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg fik 6 tuber á 5g hos min lokale isenkræmmer for 20 kr i en rodekasse
> der er mange stede, indhold er det samme: Cyanoacrylat

Det var billigt, men du vil nok opdage, det er "engangstuber"..

Næste gang napper du blot ham her: http://www.holte-modelhobby.dk

Her koster ca. 30 gram dog i omegnen af 40 kr., men så kan du selv vælge
tykkelsen og endda købe noget aktivator (til eks. den tykke).

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 15-07-07 23:07

Fra : BJ

Dato : 15-07-07 23:07

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det går fint, de ligger i køleskabet, og fruen skaber sig ikke

Perfekt..

> Skal du have en sending til test?

Tak for tilbuddet men jeg har så rigeligt af alle de 3 gængse typer.

> Er det til RC-helikopteren? eller Fjordrejen?

Det er til RC-helikopteren, -fastvinge
motorflyene, -svæveflyene, -racerbilen og ikke mindst til alle mulige og
umulige reperationer.

E ordentlig husholdning har vel et passende udsnit af diverse
limtyper..?..

> Jo, men skulle det vise sig at være engangs, så går det også til den pris.

Kan du komme i nærheden af en passende kanyle, så har du en rigtig god
"doserings- og rammerigtingpind" til at sætte på flasken.

Skulle den stoppe til er det nemt med en lighter at skffen gennemløb igen i
kanylen.

> Jeg har kun aktivator til min Loctite.

Det har jeg så ikke, men mine skruer og møtrikker sidder måske også bedre
fast end dine..)

mvh
Bjørn J.

Fra : N/A