Hvordan kommer jeg ind i bilen...
Fra : Carsten

Dato : 14-07-07 18:59

...med en ledning ?

Jeg har købt en extern gps antenne til min bil (Opel Astra Classic Wagon) og
vil egentlig gerne have den til at sidde ude foran et sted. Jeg overvejer at
klæbe den fast på for-kofangeren (plastik) - evt på indersiden af denne (så
den undgår det værste regn).
Mit problem er bare at jeg ikke kan finde noget godt sted at få ledningen
ind i bilen/kabinen. Alle huller ind i bilen er forsvarligt lukket til
således at der kun er plads til det ene rør/kabel/ledning som går igennem
hullet.

Er er nogen som kender et typisk sted på en bil hvor der er en brugbar kanal
mellem motorrum og kabine ?

Kan jeg forvente at en sådan extern antenne er vandtæt ? Der står ikke
rigtig noget i de få papirer der var med den.

Takker,

Carsten

Fra : ThomasB

Dato : 14-07-07 19:20

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg forvente at en sådan extern antenne er vandtæt ? Der står ikke
> rigtig noget i de få papirer der var med den.

Hvad med at klæbe antennen fast på undersiden af hattehylden?

Fra : Klaus D: Mikkelsen

Dato : 14-07-07 20:44

Carsten skriver:

> Kan jeg forvente at en sådan extern antenne er vandtæt ? Der står ikke
> rigtig noget i de få papirer der var med den.

De fleste er til rudemontering eller lignende og er ikke vandtætte.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-07-07 07:32

On Sat, 14 Jul 2007 19:59:03 +0200 "Carsten" <carsten@noexists.dk> sent
the following smoke signals:

>..med en ledning ?
>
>Jeg har købt en extern gps antenne til min bil (Opel Astra Classic Wagon) og
>vil egentlig gerne have den til at sidde ude foran et sted.

Der er altså forskel på "ekstern" og "udendørs"...
Jeg har også en ekstern harddisk til min PC, men den er stadig
indendøre.

En ekstern GPS-antenne er typisk ment som en antenne placeret uden for
GPS-enheden, ikke uden for bilen. Så hvis intet andet er nævnt, så ville
jeg holde den indendørs.
I øvrigt kan antennen heller ikke "se" satellitterne når den sidder gemt
af vejen.
Næh, du, placer den i feltet på ruden bag (eller rettere foran)
bakspejlet.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-07-07 10:41

Hr. Jensen wrote:
> I øvrigt kan antennen heller ikke "se" satellitterne når den sidder gemt
> af vejen.

Nå nå. Jeg får så goft som altid fuldt signal fra min Sirf III antenne
når den ligger i askebægeret med låget på i midterkonsollen.

--
vh
Torben

Fra : Per O.

Dato : 16-07-07 17:42

> I øvrigt kan antennen heller ikke "se" satellitterne når den sidder gemt
> af vejen.

Min gps modtager ligger godt placeret nede under instrumentpanelet mellem
alle de andre ledninger, og den modtager ganske perfekt. GPS modtgeren kan
ikke se gennem metal, men vinduer og plastdele er ingen problemer for GPS
modtageren.

Per O.