ABS og hjullejer på 106'er XN
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-07-07 22:26

Hej

Jeg købte her til aften en 106'er XN fra 1996 1,5 diesel (med 5 døre... ja
den er sgu god nok) og sælger viste ikke om der var abs på dyret, er der en
måde jeg kan se det på? Jeg har støvet manualen igennem men kan ikke
umiddelbart se noget.
Der skal skiftets forhjulslejer, da den rumler helt vildt, skifter man hele
ophænget eller kan man nøjes med lejet (på vores mitsu skifter man nemlig
det hele).

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-07 22:33

Stefan Jacobsen skriver:

> [...]
> den er sgu god nok) og sælger viste ikke om der var abs på dyret, er der en
> måde jeg kan se det på? Jeg har støvet manualen igennem men kan ikke

Er der en lampe der hedder noget henad ABS ?
Ud af en grusvej og jok hårdt på bremsen, sparker den igen, elelr
blokerer hjulene ?

OBS: Pug har førhen lavet ABS bremser der kun havde reduktion på
forhjulene.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-07-07 22:39

> [...]
> blokerer hjulene ?
>
> OBS: Pug har førhen lavet ABS bremser der kun havde reduktion på

Ikke jeg lige umiddelbart lagde mærke til, men det skal da lige checkes
imorgen, ellers får den er tur ned ad gruset Jeg da den er fra 1996 vil
jeg umiddelbart tro der kun er foran.

Stef

Fra : TDN

Dato : 14-07-07 09:12

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke jeg lige umiddelbart lagde mærke til, men det skal da lige checkes
> imorgen, ellers får den er tur ned ad gruset Jeg da den er fra 1996
> vil jeg umiddelbart tro der kun er foran.
>
> Stef

Ifølge Bilrevyen fra 1996 er der ikke ABS på, det er kun de større modeller
som XSI der er ABS på. Det kan dog være tilkøbt som ekstraudstyr.

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 14-07-07 09:48

> Ikke jeg lige umiddelbart lagde mærke til, men det skal da lige checkes
> imorgen, ellers får den er tur ned ad gruset Jeg da den er fra 1996
> vil jeg umiddelbart tro der kun er foran.
>
> Stef

Har lige erfaret at der kom et facelift i 1996 hvorefter dobbelt airbag og
ABS blev standard, så hvis din er faceliftet er der ABS på. (og spørg mig så
ikke hvordan man ser om den er faceliftet)

Mvh
Thomas

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-07-07 10:53

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> ABS blev standard, så hvis din er faceliftet er der ABS på. (og spørg mig
> så ikke hvordan man ser om den er faceliftet)

Hvis det er en 106 xn er det den gamle model.Den nye er bare en 106d,med
blandt andet ny front,dørhåndtag og instrumentbræt.
Den kom sommer 1996 og jeg købte en af de første,jeg viste ikke en gang at
der var en ny model da jeg skev under,jeg havde kun set den gamle.
Hej Palle.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-07-07 12:02

> [...]
> Den kom sommer 1996 og jeg købte en af de første,jeg viste ikke en gang at
> der var en ny model da jeg skev under,jeg havde kun set den gamle.
det er med den nye front, så jeg tror det er en facliftet, der er ihvertfald
abs lampe der lyser og "runde" forlygter.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-07-07 12:02

> Har lige erfaret at der kom et facelift i 1996 hvorefter dobbelt airbag og
> ABS blev standard, så hvis din er faceliftet er der ABS på. (og spørg mig
> så ikke hvordan man ser om den er faceliftet)

Det er den facliftede, den gamle var "firkantet" den nye er "rund" og der er
abs lampe der lyser, så det går jeg ud fra der er, det er en tysker der er
importeret og der er åbenbart også olie fyr i. Det bliver sørme da et bedre
og bedre køb, det er jo imponerende hvad man kan få for 26kkr.

Stef