Hvilken af de 2 bør jeg vælge?
Fra : Mogens

Dato : 12-07-07 06:16

Een af mine medarbejdere skal have en anden firmabil. Han vil gerne
køre Toyota, hvorfor jeg har søgt lidt efter een, benzin/diesel. 2 "tilbud"
er dukket op, hvorfor spørgsmålet vil være, hvad man burde vælge:

www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=629001400&source=1
'04 Toyota Combivan 1.8 Sol, kørt 57.000 km, 89.900 kr
Masser af udstyr, ekstrahjul, klima samt pil-navigation m/DK (ej skærm-navi)

www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=350403866&source=1
'05 Toyota Corolla 1,6 Sportsvan, kørt 13.000 km, 96.900 kr
Begrænset udstyr og kun aircon

Fornuften siger nok no..2, IMO - nyere og færre km: Jég havde gerne
set, at valget blev denne, men det bliver det ikke:
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=51900979&source=1
'05 Renault Scenic 1,9 dCi, kørt 25.000 km, 99.900 kr

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-07 07:19

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=350403866&source=1
> '05 Toyota Corolla 1,6 Sportsvan, kørt 13.000 km, 96.900 kr

Jeg ville klart vælge den første. Meget mere "spændende" at køre i.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-07-07 08:05

> Jeg ville klart vælge den første. Meget mere "spændende" at køre i.

Tyota-handleren siger ellers, at der ingen forskel er at mærke?
At Corolla'en blot er den nye model af Combivan'en - han har begge
udgaver til salg, så det er ikke dét.
Men du tænkte måske mere på komfortudstyret ift. den ringere
udstyrede

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-07 18:14

> [...]
> udgaver til salg, så det er ikke dét.
> Men du tænkte måske mere på komfortudstyret ift. den ringere

Nope, tænkte på køreegenskaberne. Der er mere "fun" i Combivan'en. Det er
desuden ikke korrekt, hvad sælgeren siger. Der er stor forskel på de to
biler, hvad angår ophæng, affjedring m.v.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Kaas

Dato : 12-07-07 07:48

> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=629001400&source=1
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=350403866&source=1

Det løber mig koldt ned af ryggen når jeg ser biler den kun kører latterlige
lave 13 Km/l.

> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=51900979&source=1

Forstår godt du mest er til denne pga. lavt forbrug, men jeg er enig med din
medarbejder i at det godt må være en Toyota (hvis det ikke kan være
anderledes), men det må være muligt at finde en der kører væsentligt længere
på literen.

Fra : Mogens

Dato : 12-07-07 08:08

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din medarbejder i at det godt må være en Toyota (hvis det ikke kan være
> anderledes), men det må være muligt at finde en der kører væsentligt

10.000 km / 13 = 770 l benzin
10.000 km / 18 = 555 l benzin
Forskel betyder <170 kr om måneden - vælter nok ikke læsset...

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 12-07-07 20:43

Mogens skrev:
> "Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 10.000 km / 13 = 770 l benzin
> 10.000 km / 18 = 555 l benzin
> Forskel betyder <170 kr om måneden - vælter nok ikke læsset...

Så skal du lige huske at regne ejerafgiften med i regnestykket. Det
giver så lige en yderligere forskel på 165 kr./md, så regnestykket
bliver altså 170+165 = 335,- kr/md.

Bare for en ordens skyld.

Jesper

Fra : Henning

Dato : 12-07-07 08:15

On Thu, 12 Jul 2007 05:15:52 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Een af mine medarbejdere skal have en anden firmabil. Han vil gerne
>køre Toyota, hvorfor jeg har søgt lidt efter een, benzin/diesel. 2 "tilbud"
>er dukket op, hvorfor spørgsmålet vil være, hvad man burde vælge:

Hvorfor ikke lease en ny bil i stedet? Jeg gad ikke som medarbejder
blive spist af med en gammel, brugt bil! Han vil under alle
omstændigheder blive beskattet af minimum 160.000,- når bilen er
mindre en tre år gammel.

Fra : Mogens

Dato : 12-07-07 08:21

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> omstændigheder blive beskattet af minimum 160.000,- når bilen er
> mindre en tre år gammel.

Hvis man gider læse annoncerne, kan man se, at bilerne er
+moms. Det er de færreste danske skattekontorer, som ser
det retfærdige i at beskatte privatkørsel i en bil, der ikke må
anvendes til det...

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-07-07 13:45

> [...]
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=51900979&source=1
> '05 Renault Scenic 1,9 dCi, kørt 25.000 km, 99.900 kr

Hej Mogens

Jeg har nu i 1½ år kørt en sådan Sportsvan. Godt nok en turbodiesel, men
alligevel.

Igennem mange år har jeg kørt i mange forskellige biler og jeg er bestemt
ikke kritisk ellers, men Sportsvan´en er for mig noget forbistret skrammel
at køre i.
Den kører som om, og opleves som om, det er en kassevogn. Med det mener jeg
at den er fuldstændig ligesom at køre i en HiAce. Den larmer, skramler og
skal bruge en hel lufthavn-parkering til at vende. Ydermere er det endnu
ikke lykkedes mig at få den over 11 km på en liter diesel. Jeg tør ikke
udtale mig om benzineren er mere økonomisk, men mon dog?

Min gode "gamle" Opel Zafira fra 2003 er virkeligt savnet efter jeg er
blevet påduttet denne famøse Sportsvan. Zafira´en gik heller ikke meget over
11 km/L men det var når den fik klø. Dagligdags kørsel lå på omkring 14-17
km/L.

Ud af dem du foreslå ville jeg absolut ikke være i tvivl...... Renault´en
slår de andre med adskillige banelængder, men skal det være Toyota ville jeg
vælge Combivan´en.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Mogens

Dato : 12-07-07 15:52

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Hej Mogens

Hejsan :)

> [...]
> ikke kritisk ellers, men Sportsvan´en er for mig noget forbistret skrammel

Medarbejderen har selv valgt den - og har en ældre dieseludgave idag...

> [...]
> og skal bruge en hel lufthavn-parkering til at vende. Ydermere er det
> endnu ikke lykkedes mig at få den over 11 km på en liter diesel.

Fino!

> Jeg tør ikke udtale mig om benzineren er mere økonomisk, men mon dog?

Næppe...

> [...]
> blevet påduttet denne famøse Sportsvan. Zafira´en gik heller ikke meget
> over 11 km/L men det var når den fik klø. Dagligdags kørsel lå på omkring

Hmm - interessant. Vi har 2 stk Zafira 2,2 i firmaet. Folk er glade for dem!

> Ud af dem du foreslå ville jeg absolut ikke være i tvivl...... Renault´en
> slår de andre med adskillige banelængder, men skal det være Toyota ville
> jeg vælge Combivan´en.

Jep, men jeg tror næppe, jeg får ham over i en Renault. Han har lige
købt privat en ny Avensis diesel og har altid kørt Toyota...

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-07-07 18:45

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Hejsan :)

> Medarbejderen har selv valgt den - og har en ældre dieseludgave idag...

Lad ham dog prøve dem, jeg er bange for han bliver slemt skuffet over "hvor
meget kassevogn" der er over dem.

> Fino!

> Næppe...

> Hmm - interessant. Vi har 2 stk Zafira 2,2 i firmaet. Folk er glade for
> dem!

Det jeg mente var faktisk også at det er en af de bedste biler jeg
nogensinde har haft. Jeg savner den oprigtigt. Det var en 2.0 DTI med 100
hyppere under hjelmen.

> Jep, men jeg tror næppe, jeg får ham over i en Renault. Han har lige
> købt privat en ny Avensis diesel og har altid kørt Toyota...
Jeg kender godt det med dem der holder fast, men Sportsvan´en er ikke en
rigtig Toyota mener jeg. Den er "for skramlet" til at være en mellemstor
van.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Mogens

Dato : 14-07-07 06:14

> Jeg kender godt det med dem der holder fast, men Sportsvan´en er ikke en
> rigtig Toyota mener jeg. Den er "for skramlet" til at være en mellemstor
> van.

Prøver den i næste uge - så ser vi...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-07-07 10:40

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Prøver den i næste uge - så ser vi...

Det kan være du bliver positivt overrasket. Jeg kan i hvert fald ikke
genkende Lars' beskrivelse fra den ene gang jeg har trillet i sådan en
som lånebil (i stedet for Yaris, så jeg blev noget paf da jeg så hvad
de havde fundet frem...). Jeg var faktisk forbavset over hvor nem den
var at komme rundt med. 6-trins gearkassen var ikke for folk med løse
håndled og jeg blev i det hele taget ikke helt dus med den, men det er
nok mit problem (og jeg kørte den jo kun frem og tilbage mellem
Hillerød og Kommunehospitalet) og bremserne var lidt mindre skarpe end
jeg er vant til, så trillekøen ud af byen kunne jeg godt have
undværet. Til gengæld var den meget behagelig når det rullede på
motorvejen.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-07 15:45

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

Nu er der så stadig tale om en CombiVan, og ikke en SportsVan, som er to
vidt forskellige biler.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-07-07 16:04

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> writes:

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Nu er der så stadig tale om en CombiVan, og ikke en SportsVan, som er to
> vidt forskellige biler.

Hvis du læser tilbage i tråden så vil du opdage at valget netop stod
mellem de to og det var sportsvanden og ikke kondivanden der blev
kritiseret af Lars.

Hvad endte det i øvrigt med?

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-07 07:29

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du læser tilbage i tråden så vil du opdage at valget netop stod
> mellem de to og det var sportsvanden og ikke kondivanden der blev
> kritiseret af Lars.

Stadigvæk, så er en Toyota SportsVan, og en Toyota Corolla SportsVan (=
samme som en CombiVan) to vidt forskellige biler.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-07-07 07:43

> [...]

> Stadigvæk, så er en Toyota SportsVan, og en Toyota Corolla SportsVan (=
> samme som en CombiVan) to vidt forskellige biler.

Aha! Ja så begynder det at dæmre... Så Mogens havde reelt valget
mellem 2 ens biler, bortset fra årgang og udstyr? Og den Lars havde
noget imod er en helt tredje?

Fra : Mogens

Dato : 18-07-07 16:11

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> writes:

> Så Mogens havde reelt valget mellem 2 ens biler, bortset fra årgang og
> udstyr?

Ja, dét var sådan set forhandlernes ord om dén sag...

Fra : Mogens

Dato : 21-07-07 15:21

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> '05 Toyota Corolla 1,6 Sportsvan, kørt 13.000 km, 96.900 kr
> Begrænset udstyr og kun aircon

Solgt lige for næsen af mig

> '04 Toyota Combivan 1.8 Sol, kørt 57.000 km, 89.900 kr
> Masser af udstyr, ekstrahjul, klima samt pil-navigation m/DK (ej
> skærm-navi)

Købt :)