Ekstralygte
Fra : Henning Lund

Dato : 11-07-07 20:14

Jeg står og skal hjælpe en med en ekstralygte, den skal gerne
være lille, oval eller rund og kunne lyse en almindelig
kommunevej op. Den må ikke bruge mere end 35W.
Hvor pokker finder man den slags lygter, Thansen handler jeg ikke
hos.
Og nej, det er ikke til en bil, men det kunne jo være nogen
vidste noget.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : alexbo

Dato : 11-07-07 20:54

"Henning Lund" skrev

> [...]
> Hvor pokker finder man den slags lygter, Thansen handler jeg ikke hos.
> Og nej, det er ikke til en bil, men det kunne jo være nogen vidste noget.

En lommelygte fra HN, skulle kunne klare at lyse en ikke for lang og bred
kommunevej op.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-07-07 21:11

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message
> [...]
> Hvor pokker finder man den slags lygter, Thansen handler jeg ikke hos.
> Og nej, det er ikke til en bil, men det kunne jo være nogen vidste noget.

Hej Henning

Hvad med det her?

http://www.hella.com/produktion/HellaCOM/WebSite/Channels/Drivers/Auxiliary_Lamps/Auxiliary_Lamps.jsp

Mvh
Anders

Fra : Henning Lund

Dato : 14-07-07 22:19

Anders Thorup tastede:

> Hej Henning
>
> Hvad med det her?
>
> http://www.hella.com/produktion/HellaCOM/WebSite/Channels/Drivers/Auxiliary_Lamps/Auxiliary_Lamps.jsp

FF 100 er svaret, jeg kan se at man kan få 35W H3 pærer, men hvor
faen på nettet køber man FF 100?

Fra : Anders Majland

Dato : 11-07-07 23:17

> Jeg står og skal hjælpe en med en ekstralygte, den skal gerne være lille,
> oval eller rund og kunne lyse en almindelig kommunevej op. Den må ikke
> bruge mere end 35W.

Ved hvilken hastighed ?

Mhs til hvor bredt du vil oplyse vejen så kan et par meter vel gøre det ?
Og så er der lige det med "hvor langt" frem du har brug for det ...

Men en nem løsning er en 35W 12V halogen med reflektor som ofte bruges til
downlight indendørs. De fåes med forskellige udstrålingsvinkler og med
forskellige diamtre. Jeg har på et tidspunkt brugt nogle der vist var
omkring 35mm.

Så skal der bare en fatning og strøm på... Nogle bruger det monteret på
hjelmen,

Prøv at se her for ideer: http://www.lumicycle.com/Pages/CMS.aspx?MIS=52

Og fortæl ellers hvad det skal bruges til ... Måske der kan være ide i nogle
LED lygter. Så rækker 35W til ret meget lys og det er nemmere at få den
lysudbredelse du ønsker

Fra : Henning Lund

Dato : 12-07-07 05:46

Anders Majland tastede:

> [...]
> være ide
> i nogle LED lygter. Så rækker 35W til ret meget lys og det er

Det skal være rimeligt langt den skal kunne lyse, det skal bruges
på en af de 4 hjuls crossere landmænd ikke kan leve uden. Bonden
der har denne kører på en lang grusvej til en af sine marker om
aftenen engang imellem for at tilse noget pumpehalløj, men der er
inget lys på hans crosser som kan køre 60-65 km/t.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-07-07 07:52

> [...]
> kører på en lang grusvej til en af sine marker om aftenen engang imellem
> for at tilse noget pumpehalløj, men der er inget lys på hans crosser som

Så skal det vel være mere slagfast end det gds jeg foreslog. Men der fåes
45W udgaver af H4* pæren så hvis en alm forlygte med high/low

Jeg ville kigge efter en mc forlygte - evt brugt (ophugger eller ebay)
De fleste mc forhandlere har et tilbehørskatalog kaldert mc-nøglen liggende.
Ellers så kig også hos f.eks www.louis.de

* Hedder så noget andet men det er kun 2 små metalflappers indbyrdes
placering til forskel.

/A

Fra : Henning Lund

Dato : 12-07-07 15:43

Anders Majland tastede:

> [...]
> liggende. Ellers så kig også hos f.eks www.louis.de
>
> * Hedder så noget andet men det er kun 2 små metalflappers

Planen var den skulle sidde inde i en bøjle der i forvejen er
monteret fra ny, bøjlen er 10 cm høj og 15 cm bred indvendig mål.
Det må ikke være 45W 25 er det allerbedste men 35 kan til nød gå.

Fra : Ib Tinning

Dato : 12-07-07 16:04

prøv at kigge på www.nordkysten.dk de har en masse lygter til off road brug
prøv at kigger under lygter/lights og så på Ring de har en del mindre lygter

mvh Tinning

Fra : Henning Lund

Dato : 13-07-07 05:13

Ib Tinning tastede:
> [...]
> off
> road brug prøv at kigger under lygter/lights og så på Ring de

Øh det er en entreprenør?

Fra : Ib Tinning

Dato : 13-07-07 14:30

> Ib Tinning tastede:
>
> Øh det er en entreprenør?
>
> --
>beklager prøv i stedet http://www.nordkystens4x4.dk/shop/
sorry
mvh ib

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-07 17:27

Henning Lund skriver:

> Planen var den skulle sidde inde i en bøjle der i forvejen er
> monteret fra ny, bøjlen er 10 cm høj og 15 cm bred indvendig mål.
> Det må ikke være 45W 25 er det allerbedste men 35 kan til nød gå.

THansen, kig efter "små smarte tågelygter" til personbiler

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Lund

Dato : 13-07-07 05:13

Klaus D. Mikkelsen tastede:

> THansen, kig efter "små smarte tågelygter" til personbiler

Handler ikke hos dette firma.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-07 05:36

Henning Lund skriver:

> Handler ikke hos dette firma.

En skam da varenummer 40677 ellers passede fint til dig.
Eller 40682

Hvad med Biltema ?

42-3369
42-357
42-1631
42-356

Fra : Henning Lund

Dato : 13-07-07 17:02

Klaus D. Mikkelsen tastede:

> Hvad med Biltema ?
>
> 42-3369
> 42-357
> 42-1631
> 42-356
>

> Klaus

Det var bedre, hvem bor i nærheden af sådan en butik??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-07 18:13

Henning Lund skriver:

> Det var bedre, hvem bor i nærheden af sådan en butik??

Folk fra Ålborg, Næstved og Sverige

De sælger for øvrigt lige så meget skrammel (eller endnu mere) end
T-Hansen.

Fra : Henning Lund

Dato : 12-07-07 15:57

Anders Majland tastede:

> . Ellers så kig også hos f.eks www.louis.de

Mit tyske er så elendigt at man kan græmmes over det, jeg aner
ikke hvad jeg skal søge på siden, så den er ikke brugbar
desværre.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 15-07-07 07:26

On Wed, 11 Jul 2007 21:14:04 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Jeg står og skal hjælpe en med en ekstralygte, den skal gerne
>være lille, oval eller rund og kunne lyse en almindelig
>kommunevej op. Den må ikke bruge mere end 35W.

Hvad med dem her?
http://www.flyingspanners.net/index.php?do=shop/hid.html De er godtnok
ikke helt små, men jeg tror godt de kan lyse en vej op.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Henning Lund

Dato : 15-07-07 09:01

Morten From Søndergaard tastede:

> Hvad med dem her?
> http://www.flyingspanners.net/index.php?do=shop/hid.html De er
> godtnok
> ikke helt små, men jeg tror godt de kan lyse en vej op.

Hellaen jeg skrev om før er vist valget, men jeg kan squtte finde
en netbutik der har den.