Hvorfor er Ford Escort 1,8 TD Tuscany st.c~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-07-07 18:46

Hej

Sidder og lurer på dba.dk på dieselbiler og undre mig over hvorfor er Ford
Escort 1,8 TD Tuscany st.car'er så billige? Er det noget skrammel eller var
de bare billige fra nye?

Stef

Fra : Tom

Dato : 11-07-07 19:04

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Escort 1,8 TD Tuscany st.car'er så billige? Er det noget skrammel eller

Mon ikke det kunne skyldes at Ford altid har haft et godt øje til
pladesmedene

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-07-07 20:11

> Mon ikke det kunne skyldes at Ford altid har haft et godt øje til
> pladesmedene

Tjoo, det kunne jo godt være motorene var noget skrammel. Dem der er der
inde ser ellers rimeligt pæne ud, men derfor kan de jo godt være rustet op.

Stef

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-07-07 22:37

Stefan Jacobsen skrev:

> Tjoo, det kunne jo godt være motorene var noget skrammel. Dem der er der
> inde ser ellers rimeligt pæne ud, men derfor kan de jo godt være rustet op.
>
> Stef

Især de bagerste vanger skal man kigge rigtig godt efter. Mange af
Escortene har et seriøst problem med dem, og skal de skiftes ved en
mekker, er 15.000 kr. meget hurtigt væk. Jeg har selv haft en st.car, og
da jeg købte den, var den 7 år gammel. 4 år senere var den død på grund
af rusten i vangerne, så tjek dem nøje der. Brug en mekker du har meget
tillid til, eller en solid hammer på vangerne for at tjekke dem for tæring.

Jesper

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-07-07 23:39

> [...]
> rusten i vangerne, så tjek dem nøje der. Brug en mekker du har meget
> tillid til, eller en solid hammer på vangerne for at tjekke dem for

Tror bare jeg kigger uden om fård'erne Vil egentligt også hellere ha en
cedes

Stef

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 12-07-07 18:36

Stefan Jacobsen skrev:

> Tror bare jeg kigger uden om fård'erne Vil egentligt også hellere ha en
> cedes
>
> Stef

Jamen held og lykke med dem. Kig bare godt efter dem også. Jeg har set
mange af dem, der rustede for et godt ord. Jeg tror alle fabrikanter
har, eller har haft, modeller der bare ikke kunne tåle at se vand. Det
kan være en rigtig god familiebil, eller sportsvogn, eller varevogn,
eller ... Det er nok mere et spørgsmål om hvad man lige kigger efter af
model, og finder en der er velholdt. Der er selvfølgelig mange biler,
der bliver behandlet ordentligt efter de har forladt forhandleren, og
blandt dem er garanteret også mange Escort'er og mange Mercedes. Kunsten
er at finde den man syntes bedst om, og uden rust.

Jesper

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-07-07 20:32

> [...]
> også mange Escort'er og mange Mercedes. Kunsten er at finde den man syntes

Det er jeg enig i men man kan køre gammel bil eller gammel bil med stil
Og jeg tror det er noget mere behageligt at blive transporteret de 30-40000
km om året i en cedes end en fård eller gålf

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 06:48

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev :

>Og jeg tror det er noget mere behageligt at blive transporteret de 30-40000
>km om året i en cedes end en fård eller gålf

*det* er jo smag og behag - personligt ville jeg hellere trille langt
i en sofus, frem for en sofa

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 09:04

> Og jeg tror det er noget mere behageligt at blive transporteret de
> 30-40000 km om året i en cedes end en fård eller gålf

Det ved jeg så ikke altid er tilfældet.
Men navnet forpligter jo..

Kender een som købt en mb til 85000 kroner.
Den var ædt op af rust i den ene side og interiøret
var ikke det man vil forvente i en benz.
Så 85000 er pludselig mange penge i min bog og stilen
kan ligge et lille sted.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-07-07 12:40

> [...]
> Den var ædt op af rust i den ene side og interiøret
> var ikke det man vil forvente i en benz.
> Så 85000 er pludselig mange penge i min bog og stilen
Joo men i den pris kategori jeg kigger behøver man ikke have så store
forventninger, selv om den 106'er jeg lige har købt til fruen nu imponerer
til de 26 kkr vi gav.

Stef