Blitzet i tyskland. Verdamt.
Fra : obak

Dato : 10-07-07 20:36

Nogen der har kendskab til fartbøder ved blitz i tyskland.

Måtte lide den tort at få taget et foto ved en kontrol ved en blitz meget
kort efter et by skilt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-07 20:47

obak wrote:
> Nogen der har kendskab til fartbøder ved blitz i tyskland.

> Måtte lide den tort at få taget et foto ved en kontrol ved en blitz
> meget kort efter et by skilt.

Da det er en Peugout er der ikke risiko for de helt store fartbøder ;)

Bortset fra det - så er man mig bekendt begyndt at sende bøder fra Tyskland
pr. 1. januar - men der er vist ingen bekræftede bøder her i gruppen?

--
Per, Esbjerg

Fra : bj

Dato : 10-07-07 20:54

> [...]
>
> Bortset fra det - så er man mig bekendt begyndt at sende bøder fra
> Tyskland pr. 1. januar - men der er vist ingen bekræftede bøder her i

jo, fik en bøde i Fürth, Nürnberg i efteråret 2006. Kørte i min vens bil og
kørte åbenbart for hurtigt. Ingen af os så vi blev blitzet, men der indløb
et brev til min ven der bor i området. Han kontaktede politiet og sagde at
det ikke var ham der havde kørt bilen. Mere blev der ikke umiddelbart ud af
det....men senere skulle han afgive oplysninger om mig med fødselsdag osv.
Ja, det var jo svært at benægte for billedet var pænt tydeligt:)

Hehe, Ja, jeg fik mig en bøde i en tysk bil og regningen blev sent til mig i
DK.

Jeg betalte, ingen sure miner dér for jeg havde jo kørt for hurtigt:(

60 euro tror incl. gebyr osv..

betalt:)

mvh
bj

Fra : obak

Dato : 11-07-07 22:12

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nej heldigvis, og på denne tur var jeg ikke over 190 på noget tidspunkt,
efter gps naturligvis.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-07-07 07:10

> Bortset fra det - så er man mig bekendt begyndt at sende bøder fra
> Tyskland pr. 1. januar - men der er vist ingen bekræftede bøder her i
> gruppen?

Det er der hermed. Jeg sidder med ét stk. bøde, efter foto taget i april i
år.

M.v.h.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-07-07 05:19

obak wrote:
> Nogen der har kendskab til fartbøder ved blitz i tyskland.

> Måtte lide den tort at få taget et foto ved en kontrol ved en blitz
> meget kort efter et by skilt.

Bøderne er svært små når det drejer sig om overskridelser under 20 km/t. Jeg
havde et bussgeldkatalog engang, men siden eksisterer ikke mere.

http://www.service.kabrasa.de/katalog.htm#oben

--
Per, Esbjerg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-07-07 20:25

> Nogen der har kendskab til fartbøder ved blitz i tyskland.

Nej, men inspireret af PHK's link, ser det ud til at der er noget her:
http://www.bussgeldkataloge.de/
Under menupunktet "Busssgeldrechner".

> Måtte lide den tort at få taget et foto ved en kontrol ved en blitz meget
> kort efter et by skilt.

Jeg blev blitzet i Kassel bakker søndags (retning mod nord) - med en
temmelig høj hastighed - så nu må vi se hvad der sker.

/Kasper Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-07-07 20:56

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Jeg blev blitzet i Kassel bakker søndags (retning mod nord) - med en
> temmelig høj hastighed - så nu må vi se hvad der sker.

Rundt i et langt højresving?

Der er advarsler imod dette sted på gps´en (POI) :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-07-07 21:37

> Rundt i et langt højresving?

Husker det faktisk som et venstresving... Men jeg havde solskærmen helt nede
og sad og koncentrerede mig om hastigheden, så jeg så den slet ikke før jeg
blev blændet af det røde blink.
Jeg nåede dog at undre mig over at tyskerne (for en gangs skyld) overholdet
den påbudte hastighed nogenlunde. De fleste andre steder med nedsat
hastighed synes jeg bare de drønede igennem.

> Der er advarsler imod dette sted på gps´en (POI) :)

Ja - jeg var lidt hurtigt ude af døren, så jeg fik ikke smidt sådan nogle på
desværre.
Ved dog heller ikke om de fåes til min Navman - men det gør de vel nok.

/Kasper Hansen

Fra : John Sahl

Dato : 11-07-07 20:58

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Jeg blev blitzet i Kassel bakker søndags (retning mod nord) - med en
> temmelig høj hastighed - så nu må vi se hvad der sker.

Hmmm, der kørte jeg også igennem i søndags, ingen blitz her...

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-07-07 21:40

> Hmmm, der kørte jeg også igennem i søndags, ingen blitz her...

Jeg kan sige så meget at det lykkedes mig at holde en gennemsnitsfart på 132
km/t på hele turen (tur retur, excl. pauser men incl. landevejskørsel langs
como søen, bjergkørsel i Schweiz og stau i tyskland - ifølge
kørecomputeren). Til gengæld har jeg holdt 14,4 km/l - ligeledes iflg.
computeren. Måske ligger den nærmere 13,8 eller sådan noget.

Så jeg er nu egentligt godt tilfreds med at det kun blev til et enkelt foto
:)

/Kasper Hansen

Fra : obak

Dato : 11-07-07 22:04

Min erfaring siger mig at ikke er i tviel om man er blevet blitzet eller ej.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-07 06:16

> Min erfaring siger mig at ikke er i tviel om man er blevet blitzet eller
> ej.

Jeg er skam heller ikke i tvivl...
Men jeg har læst om mange (også efter 01/01/07) der ikke har fået deres
bøde. Desuden ved jeg heller ikke hvad nålen stod på, men jeg har da mine
bange anelser.

/Kasper Hansen

Fra : obak

Dato : 12-07-07 08:47

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

Jeg kastede et blik på Gps, efter blitzen, og kørte ca 80 km. men fotografen
havde stillet sig et par meter efter by skiltet, i et sving.

Jeg var enda klar over der på ruten var kameraer, men kørte efter en kasse
vogn, og han skyggede for by skiltet.

Det var ihvertfald den forklaring konen fik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-07 14:44

obak wrote:

> Jeg kastede et blik på Gps, efter blitzen, og kørte ca 80 km. men
> fotografen havde stillet sig et par meter efter by skiltet, i et
> sving.

Jeg mener at der er dom for at man i Tyskland ikke må måle folk inden for
150 meter fra et byskilt.

Men husker ikke hvor jeg har læst det ... www.adac.de måske.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-07-07 22:21

> [...]

> Men jeg har læst om mange (også efter 01/01/07) der ikke har fået deres
> bøde. Desuden ved jeg heller ikke hvad nålen stod på, men jeg har da mine

Blev blitzet på vej til Le Mans, har ikke hørt noget endnu, men det er jo
heller ikke så længe siden.

-M

Fra : obak

Dato : 11-07-07 22:15

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

Tak for linket, Per´s virkede ikke.

Jeg prøvede en udregning og kan se jeg slipper med ca. 80 ?

Så siger den noget med nogle klip i kortet, men gælder det også i DK ??

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-07 06:17

> Så siger den noget med nogle klip i kortet, men gælder det også i DK ??

Uden at have noget dokumentation, vil jeg sige uden tvivl nej...

/Kasper Hansen

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-07 10:27

On Jul 10, 9:36 pm, "obak" <obfjer...@klatterup.dk> wrote:
> Nogen der har kendskab til fartbøder ved blitz i tyskland.
>
> Måtte lide den tort at få taget et foto ved en kontrol ved en blitz meget
> kort efter et by skilt.

Hehe.

Dertil findes der flere regler:

a: Der må ikke blitzes før efter 100 meter efter, at en lavere
hastighed er blevet kundgjort (byskilt) MED MINDRE, at specielle
forhold taler herfor: Skole, børnehave etc.

b: Målinger tages i et sving kan ALTID anfægtes, da køretøjet ikke
bevæger sig i en lige linie i forhold til måleapparatet.

c: Hvis føreren af køretøjet ikke er fundet indenfor 3 måneder,
forælder forsegelsen.

d: Du kan ikke få klip i kørekortet fra DE, men de kan give dig X
måneders køreforbud i landet - hvilket i realieten er fuldstændig
ligegyldigt.

Til b: kan jeg sige, at min kone blev blitzet med 130, hvor der var
70. Det havde betydet en del gåture for hende. Der blev dog blitzet i
et sving, så der skete ikke mere i den sag.

Fly