|
| diesel start problem Fra : tp |
Dato : 10-07-07 20:02 |
|
har en cordoba sdi (dvs tdi uden (t)urbo)
NOGEN gange.. Når den er varm, bliver sat 2min og så startet igen. ikke i
verden om den vil starte. Kan måske gå 30 sek, kan gå 20 min. Så vil den
igen, og den starter lystigt igen og igen.
Var på værksted og fik diagnoseret at det var et relæ 405 der af og til ikke
gav forbindelse nok til at den kunne forvarme dieslen nok. Det blev
skiftet, og det blev lidt bedre men helt væk var det ikke. Nu er fejlen
tiltagende igen
KAN det være noget andet? tænker ex på noget der føler om bilen er varm
eller kold, men hvis den tror den er kold og den ER varm, vil den så
virkeligt ikke kunne starte?
har haft noget scanner udstyr på OBDen og den siger nul fejl...
input modtages!
cordoba sdi 2000
| |
Brian (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-07-07 20:04 |
|
tp wrote:
> KAN det være noget andet? tænker ex på noget der føler om bilen er
> varm eller kold, men hvis den tror den er kold og den ER varm, vil
> den så virkeligt ikke kunne starte?
Jeg havde samme problem på min Golf III TDI. Her var det temp.føleren til
kølevandet, der var synderen.
/Brian
| |
tp (10-07-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 10-07-07 20:15 |
|
>> KAN det være noget andet? tænker ex på noget der føler om bilen er
>> varm eller kold, men hvis den tror den er kold og den ER varm, vil
>> den så virkeligt ikke kunne starte?
>
> Jeg havde samme problem på min Golf III TDI. Her var det temp.føleren til
> kølevandet, der var synderen.
>
ja det er jo samme motor, såeee. Men hvordan måler jeg om den er syg? og
burde diagnosen ikke kunne se det?
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-07-07 20:27 |
|
tp wrote:
> ja det er jo samme motor, såeee. Men hvordan måler jeg om den er
> syg? og burde diagnosen ikke kunne se det?
Jeg ved at det kan ses på diagnosen på den 90 HK 1,8 bangzin.
Men det er også alt hvad jeg ved - om det :)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-07-07 20:46 |
|
tp wrote:
> ja det er jo samme motor, såeee. Men hvordan måler jeg om den er
> syg? og burde diagnosen ikke kunne se det?
Diagnosen kan kun se det, hvis du får en fejlkode - det gjorde jeg ikke.
Du kan ohme den igennem, og se om den reagerer på at vandtemperaturen ændrer
sig. På min skulle den gå fra 5-6K ohm ved 20 grader, til 150-300 ohm ved
100 grader. Min havde et punkt omkring 60 grader, hvor kurven var knap så
lineær.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-07-07 21:45 |
|
tp skriver:
>
> ja det er jo samme motor, såeee. Men hvordan måler jeg om den er syg? og
> burde diagnosen ikke kunne se det?
Jo, hvis man ved, hvad man skal lede efter. Hvis den rapporterer en
vandtemepratur på 5 grader, hvor vandet er 90, vil diagnosen ikke
rapportere det som en fejl, da den måler 5 grader varmt vand (som der
ikke er noget unaturligt i).
Manden der så kigger på diagnoseapparatet skal være ham der siger: "Hov
den temeratur passer da vidst ikke til en driftsvarm bil".....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jørgen M. Rasmussen (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 10-07-07 20:06 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:4693d7c2$0$13982
> har haft noget scanner udstyr på OBDen og den siger nul fejl...
>
>
> input modtages!
>
Gløderør.
| |
tp (10-07-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 10-07-07 20:14 |
|
>> har haft noget scanner udstyr på OBDen og den siger nul fejl...
>>
>>
>> input modtages
>>
> Gløderør.
i minus 15 grader om vinteren starter den på tre cylinder de første 5
sekunder, og kommer så igang med fjerde. Dette er diagnoseret til et
gløderør, men da mekkeren vil skifte alle fire på en gang + bruge nogle
timer på det løber det jo op, og hvis det var eneste gene, har jeg ladet det
være...
min skoda mekker (det er jo en vw motor, og skoda mekkeren er billigere end
seat manden siger at gløderørene slet ikke bruges når det er varmt, men
derimod sidder der tre varmedimser på tilførslen ved motoren der sluger
strøm. Disse er dog målt ok...
Men mener du anderledes hører jeg gerne om det!
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-07-07 20:28 |
|
tp wrote:
> i minus 15 grader om vinteren starter den på tre cylinder de første 5
> sekunder, og kommer så igang med fjerde. Dette er diagnoseret til et
> gløderør, men da mekkeren vil skifte alle fire på en gang + bruge
> nogle timer på det løber det jo op, og hvis det var eneste gene, har
> jeg ladet det være...
Det kan formentlig ikke måles før det bliver under 5 plusgrader - men man
kan vel måle på spændingen over gløderørene ... ??
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-07-07 20:15 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:4693d7c2$0$13982
>
>> har haft noget scanner udstyr på OBDen og den siger nul fejl...
>>
>>
>> input modtages!
>>
> Gløderør.
Jeg har en TDI. Om der så er lige så koldt som der nu har været de sidste
3-4 år, så starter den øjeblikkelig uanset om jeg forvarmer den eller ej.
Jeg tror forvarmningen skal bruges til at undgå forurening, ikke til at
starte bilen.
Min bil er 10 år gammel. Jeg tror at den moderne bil som den der har
problemet ikke behøver gløderør til at starte bilen med.
Jeg tror på et problem med f.eks. vandtemperaturføleren - men jeg ved at den
slags fejl kan læses ud af motorstyringen.
En Mercedes GD kan startes hvis den kører længe nok i starteren uden at den
forvarmes ...
--
Per, Esbjerg
| |
|
|