Tur til Prag og derefter hjemover forbi No~
Fra : Anders Thorup

Dato : 10-07-07 15:43

Hej gruppe.

Min ven Søren og jeg skal på kørselv ferie om knap 14 dage. Vi starter med
3-4 dage i Prag, derefter en enkelt overnatning i Østrig hvorefter til
Aufi-museum i Ingolstadt(1 overnatning) og derefter kører vi mod Nürburgring
hvor vi også tager en overnatning..

Vi har ca. 10 dage ialt til turen, og er meget interresede i om der er nogen
der har gode tips til seværdigheder eller andet man bare må se som er i
nærheden af destinationerne.
Alle tips og gode råd modtages med kyshånd.

Mvh
Anders og Søren

Fra : Tau

Dato : 10-07-07 16:03

jeg ville køre en tur omkring Wien i Østrig som er en utrolig smuk by med
mange smukke huse og store pladser.
Bare et forslag.

Poul

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 16:24

Anders Thorup wrote:
> [...]
> se som er i nærheden af destinationerne.
> Alle tips og gode råd modtages med kyshånd.

Hvis I agter at køre på selve Nürburgring, så vær opmærksom på at
bilforsikringen nok ikke dækker mulige skader!

Fra : Anders Thorup

Dato : 10-07-07 16:27

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in message

> Hvis I agter at køre på selve Nürburgring, så vær opmærksom på at
> bilforsikringen nok ikke dækker mulige skader!

Det er jo en offentlig betalingsvej og ikke en racerbane, så mon ikke
forsikringen dækker?

Men jo, vi agter naturligvis at tage en runde eller 2

Mvh
Anders

Fra : Tom

Dato : 10-07-07 16:33

> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in message

> Det er jo en offentlig betalingsvej og ikke en racerbane, så mon ikke
> forsikringen dækker?

Det vil jo være nærmest umuligt for forsikringen at bevise at der ligefrem
er kørt racerløb eller kapkørsel som de kalder det.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-07-07 22:09

> [...]
> forsikringen dækker?
>
> Men jo, vi agter naturligvis at tage en runde eller 2

Er man i tvivl om dækningen på sin forsikring ,så hør med selskabet og gæt
ikke.
Det er trods alt bare et telefonopkald der skal til.

Alle siger det er offentlig betalingsvej, men de film jeg har set fra banen
indikerer vist tydeligt hvad det for en del går ud på.
Jeg ved ikke om nogen kender til ulykker som gav stridigheder?

Mvh Niels

Fra : Søren Blom

Dato : 10-07-07 22:57

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev

> Det er jo en offentlig betalingsvej og ikke en racerbane, så mon ikke
> forsikringen dækker?

Der tager du fejl, Nürburgring er en racerbane og din forsikring dækker ikke
evt. skader på jeres bil, hvis I agter at køre en omgang eller 2.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 23:18

Søren Blom wrote:
> Der tager du fejl, Nürburgring er en racerbane og din forsikring
> dækker ikke evt. skader på jeres bil, hvis I agter at køre en omgang
> eller 2.

Ja, sådan mener jeg også at det er. Sådan er det i hvert fald for tyskerne
selv. Deres forsikringsselskaber betaler ikke skader ved ture rundt på
banen.

MVH Steen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 10-07-07 19:43

Anders Thorup skrev:
> Hej gruppe.

> Aufi-museum i Ingolstadt

Hmmm --- et samarbejde mellem Audi og Fiat?? Det havde jeg slet ikke
hørt noget om de skulle have.

Jesper

Fra : Anders Thorup

Dato : 10-07-07 19:53

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in message

> Hmmm --- et samarbejde mellem Audi og Fiat?? Det havde jeg slet ikke hørt
> noget om de skulle have.
>
> Jesper

Hehe,, jaja der sker hele tiden noget nyt

Der skulle selvfølgelig stå Audi-museum,,,, det gik vist lidt stærkt da jeg
skrev det...

Mvh
Anders

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-07 19:56

Anders Thorup wrote:
> [...]
> hvorefter til Aufi-museum i Ingolstadt(1 overnatning) og derefter
> kører vi mod Nürburgring hvor vi også tager en overnatning..

Dinosaurmuseum Münchehagen - nemt at google. Lige noget for en knægt på 25
år :)

Panzermuseum Münster øst for Hannover.

Autostadt Wolfsburg.

Alle 4 steder besøges af mig om et par uger. Den 4. ting er Nürburg - dér
kører jeg dog til i denne uge :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lau

Dato : 10-07-07 20:44

http://www.rosso-bianco.de/

Ligger i nærheden af Frankfurt i Aschaffenburg. Verdens største museum med
2-sædet sportsvogne (Le Mans og lign) samt største private ferrari samling.
Afsæt mindst 4 timer hvis I er glade for biler. Jeg så det i 2000 og var
vildt imponeret.

vh
Lau