/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tur til Italien - tips?
Fra : Torben


Dato : 10-07-07 11:30

Hejsa,

fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på slæb - det
er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig nogle fif!

Hvad skal jeg have med udover følgende:
- kørekort
- originale registreringsattester
- grønne kort
- sos kort
- veste (til motorvejen)
- kort over Tyskland, Østrig og Italien
- sygesikring
- pas
- masser af euro

Bilen er en 1 år gammel Mondeo 2.0, og har lige været til 20.000 km.
service. Er der en speciel måde jeg skal køre i kø på (ja det kan jo
desværre nok ikke undgåes)?

Og hvad med bjergende, de skal vel forceres i lavt gear (både op og ned)?

mvh & på forhånd tak
Torben



 
 
Ukendt (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-07 16:26

Torben wrote:
> - kort over Tyskland, Østrig og Italien

Måske en gps-navigator?



Torben (12-07-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 12-07-07 11:11


"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in message
news:4693a51d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Måske en gps-navigator?

Hehe, jeps den er netop købt

mvh
Torben



Ukendt (12-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-07 14:39

Torben wrote:
> Hehe, jeps den er netop købt

Hvad har I købt for en?
Jeg købte en Navigon 7000 for nylig, og der har været en fryd at køre ned
gennem europa. Der var lige et par smuttere mht. forståelsen af de
vejledninger man fik på skærmen, men ellers gik det fint (når der bliver
sagt "følg vejen svagt til venstre" og der er tale om en 70 graders sidevej
i et "skævt" lyskryds, så skal man lige lære at afkode hvad maskinen mener)


MVH Steen



Henning (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-07-07 16:52

On Tue, 10 Jul 2007 12:29:47 +0200, "Torben" <real_anonym@hotmail.com>
wrote:

>Hejsa,
>
>fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på slæb - det
>er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig nogle fif!

Er der bremser på traileren? I så fald skal du jævnligt checke under
nedkørsel, at bremsen ikke slæber på

Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-07-07 19:58

Henning wrote:

>> Hejsa,
>>
>> fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på
>> slæb - det er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig
>> nogle fif!
>
> Er der bremser på traileren? I så fald skal du jævnligt checke under
> nedkørsel, at bremsen ikke slæber på

Hvis man har bremset ned ad bakke, er det klogt lige at give lidt gas, så
bremserne bliver trukket fri ...

--
Per, Esbjerg



Gunnar007 (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 10-07-07 18:53

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46935f9c$0$97863$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på slæb -
> det er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig nogle fif!
>
> Hvad skal jeg have med udover følgende:
> - kørekort
> - originale registreringsattester
> - grønne kort
> - sos kort
> - veste (til motorvejen)
> - kort over Tyskland, Østrig og Italien
> - sygesikring
> - pas
> - masser af euro

Har nærmest næsten lige været på samme tur, dog uden noget på krogen.
Men husk at stoppe inden østrig og køb deres motorvejsafgift (vignette).
Forvent ikke at den sidste tankstation inden grænsen har flere tilbage i
højsæsonen.
Men de er til at købe alle steder fra münchen og ned.

Rigtig god tur

Hilsen G



N/A (10-07-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 10-07-07 19:58



Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-07-07 19:58

Møller wrote:

>> Bilen er en 1 år gammel Mondeo 2.0, og har lige været til 20.000 km.
>> service. Er der en speciel måde jeg skal køre i kø på (ja det kan jo
>> desværre nok ikke undgåes)?
>>
>> Og hvad med bjergende, de skal vel forceres i lavt gear (både op og
>> ned)?

> Kørsel op og ned: det kan der være mange meninger om: op hold
> omdrejninger så du ikke sejtækker og hele tiden har kraftoverskud.
> Ned: normalt samme gear som op, pas på omdrejninger, da
> omdrejningsbegrænser ikke virker den vej.

Rolig nu, Møller, Kassel skulle gerne kunne tages i 4. gear med en combicamp
bagefter i en Mondeo 2.0 - og der er næppe risiko for at køre i
omdrejningsbegrænseren :)

> Kør ikke bremserne for varme. (dine klodser og bremsevæske burde være
> i orden)

Og det er heller ikke nødvendigt at bruge bremserne der - 4. gear kan gøre
det.


--
Per, Esbjerg



N/A (11-07-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-07-07 23:17



Ukendt (11-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-07-07 23:17

Møller wrote:
> jeg er helt rolig, jeg gør bare opmærksom på, at man kan overdreje
> enhver motor med en nedgearing, da omdrejningsbegrænseren kun slår
> tændingen fra, og du kan sagten komme op i det røde felt når du geare
> med, eller kører i for lavt gear med megen vægt, og med lidt meget på
> krogen, jo jeg ved godt, at en combicamb ikke burde give problemer,
> så betragt det kun som et lille hint. (men der kan være mange kasser
> øl i en combicamb)
> Ved du hvordan det lyder når man ved en fejltagelse hiver den i 2. i
> stedet for 4. lige før svinget på vej ned? man kobler hurtigt ud
> og er glad for, at der er langt op til at man er ude af det røde felt.

Nogen der ved hvordan den slags friløb på en F1 virker?
Der kan man åbenbart selv justere hvor meget motorbremse der skal være.

MVH Steen



Carsten (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 10-07-07 20:06

Har lige været i venedig området og kan berolige dig med at hvis du tager
motorvejene derned så møder du praktisk talt ikke nogen store stigninger (og
fald). På vejen derned kørte vi...

århus - hamborg - hannover - kassel - wurzburg - nuremberg - münchen -
salzburg (østrig) - villach - udine (italien) - venedig (området)

Især østrig var en pestilens - vejarbejde over det hele - konstant køer.
Alle bjerge passeres igennem bjerget så man kommer sjældent op i de store
højder. På intet tidspunkt var det nødvendigt at køre i lave gear (total
fyldt stationcar).

Hjemad ville vi undgå samme kø-tur så vi tog istedet følgende rute:

venedig - verona - trento - bolzano - brenner-pas'et - innsbruck ..

Fra innsbruck kan man så vælge den lange motorvej udenom münchen og så turen
tilbage igennem tyskland, men da vi skulle via holland i andet ærinde så tog
vi istedet "de små veje" fra innsbruck via "garmish-partenkirchen" over til
motorvejen ved kempten. Det var en kanonflot tur, men altså med en del
stigning på. Der skulle man ned i 2. gear og så holde gassen (som andre også
skriver).

Vi købte vignet til østrig (10 dages) samt gule veste til alle via fdm.dk.
De var faktisk ret billige. Her købte vi også et europa bilkort selvom vi
også havde gps. Kortet var rart idet gps'en jo altid foretrækker motorveje
på trods af at den vej måske er (op til) 100 km "omvej".

Sørg for at have nogle euro-dollars (som vi kaldte dem), idet man bl.a. skal
bruge småpenge til toiletbesøg, slik mv. Tankninger, store indkøb og rest.
besøg kan klares med visa/dk. Hvis i skal køre meget rundt på de italienske
motorveje kan rede penge også være rare. Man kan dog godt betale
motorvejsafgift med kort også.

På vej ned overnattede vi hos www.hotelastoria.com (80 euro for 4 personer).
På vej mod holland overnattede vi hos www.hotel-hoehenblick.de til 116 euro
for 4 pers. Det første er meget billigt (for hotel) - det andet er vist
meget normalt. Da vi første aften fandt hotelastoria havde vi først været to
andre steder. De ville have henholdsvis 140 og 180 euro for os fire - det
ville vi dog ikke give !

Sørg for at tanken er (næsten) tom i østrig. Der er benzinen ca. 1 dkr.
billigere end både tyskland og italien som begge ligger på ca. 1,35 euro /
liter.

Hilsen
Carsten

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46935f9c$0$97863$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på slæb -
> det er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig nogle fif!
>
> Hvad skal jeg have med udover følgende:
> - kørekort
> - originale registreringsattester
> - grønne kort
> - sos kort
> - veste (til motorvejen)
> - kort over Tyskland, Østrig og Italien
> - sygesikring
> - pas
> - masser af euro
>
> Bilen er en 1 år gammel Mondeo 2.0, og har lige været til 20.000 km.
> service. Er der en speciel måde jeg skal køre i kø på (ja det kan jo
> desværre nok ikke undgåes)?
>
> Og hvad med bjergende, de skal vel forceres i lavt gear (både op og ned)?
>
> mvh & på forhånd tak
> Torben
>



Thore (11-07-2007)
Kommentar
Fra : Thore


Dato : 11-07-07 11:19

On Tue, 10 Jul 2007 21:06:19 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

>Fra innsbruck kan man så vælge den lange motorvej udenom münchen og så turen
>tilbage igennem tyskland, men da vi skulle via holland i andet ærinde så tog
>vi istedet "de små veje" fra innsbruck via "garmish-partenkirchen" over til
>motorvejen ved kempten. Det var en kanonflot tur, men altså med en del
>stigning på. Der skulle man ned i 2. gear og så holde gassen (som andre også
>skriver).
>
Der er (eller var for fire-fem år siden) indkørsel forbudt med
campingvogn på slæb i vestlige udkant af Innsbruck på den vej mod
Garmisch. Der var 16% stigning et stykke oppe... det er det eneste sted
i Europa jeg har vendt på en grus-P-plads 4-5 kilometer oppe, og trillet
ned igen og taget motorvejen østpå til München...:( har dog flere gange
kørt gennem Garmisch på vej ned til Innsbruck...

Ellers kan jeg da anbefale at følge A7 nedad (evt med en afstikker ad
B27 fra Hannover) og følge den vej der afløser A7 og kører over Fernpass
og ned til Innsbruck. Herfra ad den gamle vej over Brenner... ikke ret
meget trafik og en smuk tur, og stgninger/fald holder sig på 10-12 %
max. Det klarede den gamle Croma 2.0 i.e. fint med 1350 kg på krogen.
Den nuværende Kappa 2.4 burde også...det får jeg måske vished for den
3/8 hvis de norske/svenske vejrudsigter ikke er nogenlunde som i fjor.
Så går vejen nemlig til Italien...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Per Henneberg Kriste~ (10-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-07-07 20:18

Torben wrote:
> Hejsa,
>
> fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på
> slæb - det er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig
> nogle fif!

Jeg ville dreje til venstre ved Hannover og køre igennem det gamle DDR. Det
er godt nok 15 (enfem) km længere, men der er ikke nær så meget trafik den
vej som over Kassel. Der er længere imellem tankstationerne på motorvejen,
men dem benytter I ikke alligevel fordi det er alt for dyrt!!

--
Per, Esbjerg



Gunnar007 (11-07-2007)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 11-07-07 08:14

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46935f9c$0$97863$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> fredag aften drager familien til Nord Italien med en CombiCamp på slæb -
> det er vores første lange tur, så jeg kunne godt tænke mig nogle fif!

Kommer i fra sjælland, eller jylland.

Er det fra sjælland,
kan jeg varmt anbefale at køre over berlin, da motorvejen "øst" over er
kortere, og vejene er fornyeligt opgraderet til ny lækker belægning.
Gedser Rostock er stadig min foretrukne rute, for der kan man nå at spise et
ordentlig måltid, inden færgen er i havn, i forhold til rødby puttgarden,
hvor man nærmest ikke kan nå at tisse af, hvis der er kø på toilettet.

Endnu en gang. God tur.

Hilsen G



Torben (12-07-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 12-07-07 11:16


"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message
news:469481ed$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Kommer i fra sjælland, eller jylland.

Jylland, nærmere betegnet Sønderjylland

> Endnu en gang. God tur.

Mange tak

Og i skal alle have MANGE tak for kommentarer og gode råd - der var virkelig
mange jeg kunne bruge, tak for det.

God ferie!

mvh
Torben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste